Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: EekBoek symlink DropBox  (gelezen 451 keer)

EekBoek symlink DropBox
« Gepost op: 2017/02/15, 21:57:54 »
Omdat ik vanaf meerdere locaties boekhouding wil voeren, wil ik EekBoek bestanden op DropBox zetten.
Met het maken van symbolic links als ln -s moet dat kunnen.
Als EekBoek wordt geïnstalleerd, staan de bestanden in /home/ikke/.eekboek
Ik heb die bestanden gekopieerd naar /home/ikke/DropBox/eekboek
Nu moet ik dus in  /home/ikke/.eekboek verwijzingen maken naar /home/ikke/DropBox/eekboek
Nu ken ik van rechts-klik de optie Verwijzing maken..., die maakt een nieuw element Verwijzing naar xyz, die heb ik gekopieerd naar .eekboek en de originele xyz daar verwijderd
Met die actie kreeg ik contaminatie (vervuilings) fouten dat kan niet
Vraag: hoe richt ik dit in? 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: EekBoek symlink DropBox
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/08, 12:27:32 »
Probleem opgelost met:
bash script eekboek
eekboek ~/Dropbox/EekBoek/eekboek.odb
Dat doet precies wat ik wil en laat de bestanden staan waar ze horen!
Met "Verwijzing" worden de bestanden namelijk gekopiëerd van DropBox naar een PC en ontstaan er conflicten met de zelfde bestanden op andere PC's!
Dick
« Laatst bewerkt op: 2017/05/08, 12:30:15 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: EekBoek symlink DropBox
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/08, 20:07:31 »
Via LibreOffice users kwam Pieter Kristensen met het idee om StartCentrum van LibreOffice te gebruiken.
Voortreffelijk! Elke keer als je een bestand in een map met LibreOffice hebt opgestart, wordt dat met plaatje in StartCentrum vastgelegd voor de volgende keer!!
Dat is handig!!!
StartCentrum zit in het moederprogramma van LibreOffice en heeft een WIT ikoon van het LO-formaat.
Op mijn vier PC's zal ik nu in de Startbalk het ikoon van LibreOffice StartCentrum vastzetten.
Dan kan ik op die PC's alle DropBox bestanden uitvoeren zonder extra zoekwerk.


 
« Laatst bewerkt op: 2017/05/08, 20:11:54 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail