Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Optie tot openen verdwenen in Libre Office  (gelezen 676 keer)

Offline John K

  • Lid
Optie tot openen verdwenen in Libre Office
« Gepost op: 2013/08/03, 12:32:57 »
Ik heb iets vreemds met Libre Office, sinds een update verdwijnt de mogelijkheid te openen met de rechtermuisknop, openen staat niet meer gemeld, ook kopieren niet.

Groet John

Offline vanadium

  • Lid
Re: Optie tot openen verdwenen in Libre Office
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/03, 14:48:29 »
Ik herinner me niet dat er ooit een optie is geweest in het rechts-klik menu om een document te openen. Lijkt me ook niet logisch.
De optie Kopiëren krijg je enkel als er iets te kopiëren valt, m.a.w., als er iets geselecteerd is.

Offline John K

  • Lid
Re: Optie tot openen verdwenen in Libre Office
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/03, 18:16:59 »
Wanneer je rechts klikt op een document krijg je opties als openen met, kopieren, plakken, rename etc. Dit is allemaal verdwenen en (dubbel)klik werkt ook niet, bestanden zijn niet meer te openen. Kopieren en plakken staat ook niet vermeld terwijl dit voor de update wel was.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/03, 18:19:01 door John K »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Optie tot openen verdwenen in Libre Office
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/03, 18:26:56 »
Dat klinkt eerder alsof je in bestandsbeheer bent, en rechts-klikt op een documenticoon. Dat heeft dan niet met LibreOffice zelf te maken. Beschrijf je probleem voldoende nauwkeurig: de forumgebruikers zien immers je scherm niet. Vermeld ook zoveel mogelijk relevante informatie (in dit geval: ubuntuversie).

Offline John K

  • Lid
Re: Optie tot openen verdwenen in Libre Office
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/09, 23:49:23 »
Ik kan geen screenshot maken van het popup schermpje, dit verdwijnt zodra je screenshot opent.

Probeer zelf maar eens met een office documentje op je desktop (of waar dan ook) rechts aan te klikken, dan krijg je een popup schermpje met de optie's openen met, kopieren, plakken etc.

Net na een fresh install staan alle optieś gewoon vermeld, maar na een sudo apt-get update & upgrade verdwijen de opties uit het poupmenuutje en kan ik het doc ook niet meer openen dmv dubbelklikken, is niet te openen dmv openen met etc. volledig onbenaderbaar dus. Ik heb het idee dat met de upgrade (of update) wanneer er wordt gevraagd of een bepaald script onveranderd moet blijven (N, Y, No is default) en ik Yes aanklik (overschrijven dus met de nieuwe versie) er iets fataal veranderd.

Groet John

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Optie tot openen verdwenen in Libre Office
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/10, 12:27:05 »
Ik kan geen screenshot maken van het popup schermpje, dit verdwijnt zodra je screenshot opent.

In het venster 'Schermafdruk maken' heb je een optie om een wachttijd van een aantal seconden in te stellen. Kies een van de opties die daarboven staan voor het maken van een afdruk, klik op de knop 'Schermafdruk maken' en open daarna het rechtermuisknopmenu van een document. Even het aantal ingestelde seconden wachten en de schermafdruk wordt gemaakt.