Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Alleen draadloos in Windows XP  (gelezen 1976 keer)

(OPGELOST) Alleen draadloos in Windows XP
« Gepost op: 2011/10/15, 16:32:24 »
Hallo,

ik heb Xp en ubuntu 10.04 in dual boot.
Nu kan ik in Ubuntu zowel draadloos als bedraad op internet, waarbij ik de keuze heb om draadloos uit te schakelen en dan de bedrade verbinding gewoon werkt.

Echter in Windows XP kan ik alleen draadloos op internet en niet bedraad. Als ik hier draadloos uitschakel, valt mijn verbinding weg.
Ik wil liever niet draadloos, want dit gaat via de verbinding van iemand hier uit de straat, dus dat vind ik niet zo netjes.

Ik heb dit probleem voorgelegd aan mijn provider ZIGGO, maar zij komen ook niet veel verder dan het modem (UBEE) resetten en mijn laptop opnieuw opstarten.
Mijn netwerkkaart zou dan te zien moeten zijn bij apparaatbeheer. Nu staan hier alleen de Atheros-kaart voor draadloos en een 1394 verbinding. Dit is volgens ZIGGO de firewall.
Ook staat hier VPN verbinding, met de tekst verbinding verbroken. Als ik hierbij op "verbinding maken" klik wordt er gevraagd om een wachtwoord. Volgens ZIGGO hoort mijn bedrade verbinding niet VPN te heten.

Vraag is nu: klopt het wat mij door ZIGGO verteld is?
 Herkent iemand dit probleem en heeft hij of zij ook een oplossing hier voor ?

Vriendelijke groet,

Robin
« Laatst bewerkt op: 2011/10/18, 16:58:12 door robindekker »

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/15, 16:50:30 »
Misschien dat je in Ubuntu kan kijken hoe je netwerkkaart (voor bedraad) heet, wat voor merk, type etc. en dan zoeken naar Windowsdrivers.

Bij mij staat ie als Ethernet controller in de lijst wanneer ik "lspci" uitvoer
02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 02)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/15, 16:56:53 door erik1984 »

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/15, 17:07:27 »
Als ik lspci uitvoer krijg ik deze te zien:

00:0a.0 Ethernet controller: nVidia Corporation MCP67 Ethernet (rev a2)


05:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5001 Wireless Network Adapter (rev 01)

Ik ga er van uit dat het de NVIDIA is.
Ik zal het gaan proberen.

Robin

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/16, 19:09:02 »
1394-verbindingen zijn FireWire, dat zit op sommige computers, maar wordt meestal niet zo veel gebruikt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Firewire
Dit heeft verder niets met een firewall te maken, maar is ook niet een gewone netwerkkaart...

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/16, 19:43:37 »
Als ik lspci uitvoer krijg ik deze te zien:

00:0a.0 Ethernet controller: nVidia Corporation MCP67 Ethernet (rev a2)


05:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5001 Wireless Network Adapter (rev 01)

Ik ga er van uit dat het de NVIDIA is.
Ik zal het gaan proberen.

Robin

Robin,

Het is inderdaad de nVidia.
Voor de Windows-driver...
Normaal gezien zal er een driver-CD zijn bij je moederbord/laptop
Anders kijks eens bij de maker van je moederbord/laptop of bij nVidia.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/16, 21:18:53 »
Ik heb via ACER de juiste driver binnengehaald en deze ge-installeerd.
Na een herstart van de laptop probeer ik verbinding te maken maar er kan blijkbaar alleen een draadloze verbinding gemaakt worden. Draadloos kruipt als het ware voor.
De modem is nu wel te zien in Apparaatbeheer.
Als ik de bedrade verbinding wil maken wordt gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze heb ik nog nooit hoeven te gebruiken in Ubuntu en ik heb volgens mij ook geen inloggegevens gekregen van mijn provider ZIGGO toen ik hier klant werd.

Robin.

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/17, 19:52:02 »
Je probeert toch niet met je modem (over de telefoonlijn) verbinding te maken, maar met je netwerkkaart? Je modem in je laptop is weer een ander apparaat, dat gebruikt werd voor inbelinternet over de telefoonlijn (tegenwoordig geen aanbieders meer van in Nederland, maar het ding wordt nog wel steeds ingebouwd in laptops...) Hiervoor was toentertijd inderdaad wel een wachtwoord nodig.

Waarschijnlijk moet je een andere driver hebben, voor je LAN-netwerkkaart...

Re: Alleen draadloos in Windows XP
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/18, 16:57:49 »
Ik heb blijkbaar iets fout gedaan bij het installeren van de drivers.
Ik heb eerst de NVIDIA-drivers ge-installeerd, toen de modem-driver.
Ik heb nu net de NVIDIA drivers nog een keer laten installeren en nu heb ik zowel bedraad ald draadloos internet.

Opgelost dus.
Bedankt allemaal !

Robin.