Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Thunderbird in de juiste taal  (gelezen 1140 keer)

Offline roeland

  • Lid
[OPGELOST] Thunderbird in de juiste taal
« Gepost op: 2010/01/13, 16:09:58 »
Ik heb een nieuwe computer van Ubuntu 9.10 voorzien.  Als ik Thunderbird als mailprogramma installeer via Ubuntu Softwarecentrum krijg ik de Engelse versie.  Verwijderen en opnieuw installeren via Synaptic geeft hetzelfde resultaat. Hoe verander ik of de taalinstelling van Thunderbird of hoe krijg ik de juiste taalversie?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 16:33:19 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline roeland

  • Lid
Re: Thunderbird in de juiste taal
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/13, 16:32:55 »
Even doorzoeken en ik vond toch de oplossing op het Forum!

Antwoord:
onder systeem - beheer - synaptic pakketbeheer - typ daar in zoekvak : thunderbird-locale-nl - hierop rechtsklikken om te installeren - dan bovenaan op toepassen klikken

daarna staat thunderbird in het nl
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.