Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?  (gelezen 3750 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Gepost op: 2007/03/30, 21:45:54 »
U begrijpt het. Ik zit hier al een dik half jaar tevreden met Dapper Drake te werken en ik had nogal vervelende ervaringen met een kortstondige switch naar 6.10 (effe naam kwijt).

Nu wil ik dus overstappen naar Feisty.

Wanneer doe ik dat best?
-- nu reeds een Feisty [/b]beta[/b] -ISO op een CD branden en dan een clean install doen en dan hopen dat ik via de nodige updates aan een "volwaardige" Feisty zal geraken?
-- of nog even op de tanden bijten en wachten tot het betaverhaal is vervangen door een stabiele versie, deze dan op CD zetten en dan een clean install doen?

Red mij uit het moeras van de onzekerheid en de lokroep van de haantjes-de-voorsten.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

schoappied

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/30, 21:54:07 »
Gezien uw bericht adviseer ik u optie 2. Geduldig wachten en u niet laten verleiden...
Gewoon net doen of er geen beta is en op 20 april met groot gejuich een perfect nieuwe versie installeren...

Offline Duckie

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/30, 22:06:47 »
Ligt er een beetje aan of je de computer echt nodig hebt.
Ikzelf draai nu een paar weken Feisty Fawn en heb nog niet echt grote problemen gehad. Alleen een paar keer geen internet, wat na een tijdje puzzelen weer opgelost was. Nu heb ik meerdere computers, dus kan ik altijd terugvallen op een andere.
Ik zal je willen aanraden om, als je absoluut zeker wilt zijn van een goed werkende computer, nog even te wachten.
Maar ja... wie ben ik?

Ps.
Wel mooi spul hoor dat Feisty.
____________________________________________

WimVriend

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/30, 23:46:53 »
Hallo,
Ik heb Feisty er ook al opgehad, maar omdat toen nog niet alle repositories waren opengesteld, ben ik weer naar Edgy gegaan. Ik miste nog een hoop software. Als dat nu nog zo is, dan is er nog een reden voor je om even te wachten.
Geduld is een schone maar niet altijd welkome deugd :)
Wim

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/30, 23:51:44 »
Ach, ik heb gewoon meerdere Ubuntuversies op m'n klaptop staan. Ik kan in Grub kiezen om Dapper, Edgy of Feisty bèta te starten. Ook Windows XP, al is die in geen weken opgestart geweest, ocherm.....  :-)

Feisty is wel heel gaaf. Met Beryl erop, daarmee laat ik veel mensen paf staan....

CrazyCentaur

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/31, 07:58:31 »
Je schrijft dat je tevreden zit te werken met Ubuntu 6.06 Dapper Drake. WAAROM zou je dan naar een andere versie overstappen? En dat op een moment dat die nog beta is.

Hier op het forum zitten allerlei mensen die het gewoon leuk vinden om te knoeien en te frotten (positief bedoeld uiteraard) met alle mogelijke zaken van Ubuntu (en daar ver buiten). Dat is de reden dat ze Edgy Eft en Feisty Fawn zitten uit te proberen. Bovendien draagt een aantal deelnemers zo bij aan het verbeteren ervan (via bugreports en zo).

Maar als je niet zo iemand bent en gewoon lekker wilt werken aan dingen zonder je te veel met het middel bezig te houden - en geloof me: ik vind dat heel erg prima - dan zou ik gewoon bij Dapper blijven.

Offline Math.

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/31, 08:32:15 »
Voorheen moest ik er niet aan denken om bijvoorbeeld Windows 97/99 (on officiële versies) op mijn systeem te laten draaien, terwijl een kennis van mij dit wel gewoon deed. Ik ben ook zolang mogelijk nog bij Windows98se gebleven, ook al was Windows XP al een lange tijd uit. Maar sinds ik met Linux bezig ben en dan met name Ubuntu vind ik het echt fantastisch om nieuwe dingen uit te proberen. Vind het gewoon erg leuk om te zien hoe de dingen zich ontwikkelen, verbeterd of veranderd worden, dat wanneer er bijvoorbeeld iets niet helemaal naar behoren werkt het een week later weer gefixed is. :D

In WindowsXP probeerde ik altijd zo snel mogelijk de cancel knop te vinden wanneer ik zo'n melding kreeg of ik het rapport wilde verzenden wanneer er iets was vastgelopen. Nu ik met Ubuntu werk en er gevraagd wordt om een bug-report te maken wanneer er wat is vastgelopen wil ik daar ook graag de tijd voor nemen. Vaak hoop ik dan ook stiekem dat het een bug betreft die nog niet gerapporteerd is. ;) Ik vind het altijd leuk om een steentje bij te kunnen dragen aan iets waar men met veel liefde en plezier aan werkt/gewerkt heeft, goed spul is en waarvan ik weet dat het de toekomst heeft. :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/31, 11:38:21 »
@CrazyCentaur: je hebt helemaal gelijk. Als je een computer wil die gewoon z'n werk doet, altijd, overal, en onder alle omstandigheden, kies dan Dapper. Dat is een dieselmotor die altijd blijft doordraaien, zelfs onder de zwaarste "beschietingen". Niet voor niets is het voorlopig de enige LTS-versie!

Voor Linuxbeginners is Dapper dus ook heel geschikt. Rare verrassingen zul je niet tegenkomen. Zo kun je veilig met Linux kennismaken.

Offline Jenske

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/31, 19:58:05 »
Goed, ik begrijp dat Dapper de stabielste versie is.
Maar dan valt me toch op dat alle "verbeteringen" aan de software kennelijk vooral bedoeld zijn voor de latere versies van Ubuntu.
Zo merk ik dat bv. het programma Qgis (een geografisch informatiesysteem) enkel een nieuwe versie uitbrengt voor Edgy Eft. Vervelend voor mij, die braaf bij Dapper Drake LTS blijft.
Hetzelfde voor Firefox, waar de versie 2.0 in Edgy "zit", maar in Dapper Drake beperkt (??) men zich tot versie 1.5.

Mijn dilemma is dus dat ik hier en daar echt wel een irritante tekortkoming vind bij hetzij Dapper Drake, hetzij één van de programma's die eronder draaien, maar dat ik voor een verbetering van deze systemen zou moeten overstappen op Edgy of zelfs Feisty.

Nu goed, onder Windows 2000 (op m'n werk) ben ik recent een serieuze fout tegen gekomen op Word 2003, die niet te recupereren schijnt te zijn. En met Windows zit je in zo'n geval helemaal in de sh[gecensureerd]*t want ... nieuwe versie = dokken, meneer.

Ik blijf dus nog effe braaf bij Dapper Drake.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/31, 20:02:38 »
Nog 21 nachtjes slapen, Jenske....  :-)

Offline eendje

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/31, 20:07:01 »
Citaat van: Jenske
Nu goed, onder Windows 2000 (op m'n werk) ben ik recent een serieuze fout tegen gekomen op Word 2003, die niet te recupereren schijnt te zijn. En met Windows zit je in zo'n geval helemaal in de sh[gecensureerd]*t want ... nieuwe versie = dokken, meneer.

Ik blijf dus nog effe braaf bij Dapper Drake.
Office 2003 hangt van bugs aan elkaar. Op m'n werk staat dat ook m'n PC, maar wat een troep zeg. Office 97 is beter.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/01, 16:10:58 »
nog even over Feisty, ik draai zelf Edgy met Beryl en dat gaat prima; zijn er betere opties voor Beryl in Feisty, of hoef ik alleen daarom niet te upgraden?

Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/01, 16:19:27 »
De Beryl in Feisty is dezelfde als die in Edgy.

Je hoeft dus niet te upgraden.

reinhout

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/01, 16:27:36 »
frankje: ik ga waarschijnlijk vanavond naar feisty overstappen (hoorde dat het een echte dummie versie is). :cool: voor mij want ik moet telkens ik iets wil doen op een forum of msn rekenen.
Ik zal je waarschijnlijk vanavond (als pjotr nog online komt) een Preview geven
(wil je wat screenshotjes, anders kijk ik daar ook voor maar =( :P hoe maak je dan zo'n screenshot --> ik kom vers van xp)

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/04/02, 02:55:24 »
ik vind personelijk feisty toch de beste keus vooral de restricted driver manager vind ik een grote plus, verder vind ik hem veel sneller als edgy wat ik oook veel sneller vond als dapper maar minder stabiel. feisty vind ik nu super maar als het wordt gebruikt voor zakelijke doeleinden zou ik gaan wachten.

baszsiejj

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/04/02, 20:01:04 »
Citaat van: Math.
veel liefde en plezier aan werkt/gewerkt heeft, goed spul is en waarvan ik weet dat het de toekomst heeft. :)
haha ;) is dit de reden waarom je met linux bent gaan werken?? :)

.bas

baszsiejj

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/04/02, 20:06:23 »
Citaat van: reinhout
frankje: ik ga waarschijnlijk vanavond naar feisty overstappen (hoorde dat het een echte dummie versie is). :cool: voor mij want ik moet telkens ik iets wil doen op een forum of msn rekenen.
Ik zal je waarschijnlijk vanavond (als pjotr nog online komt) een Preview geven
(wil je wat screenshotjes, anders kijk ik daar ook voor maar =( :P hoe maak je dan zo'n screenshot --> ik kom vers van xp)
een screenshot maak je volgens mij zo (ik zit nu in Windows):

hoofdmenu=>hulpprogramma's=>schermafdruk maken

als je geen hoofdmenu hebt zit het submenu 'hulpprogrammas' volgens mij onder applications

eigenlijk best simpel hè ;)

succes, bas

Offline Dave

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/04/02, 20:35:59 »
men zegt altijd: "bij twijfel: niet doen"

wil je meer dan dapper biedt is er Edgy immers? Die is ook super al een tijdje na wat aanloopprobjes.

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/04/03, 02:30:49 »
Je kunt toch gewoon op print-screen drukken op je toetsenbord in linux en alt+printscreen voor venster-screen

zambo

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #19 Gepost op: 2007/04/03, 07:57:10 »
Het voorbije weekend proberen over te stappen op de Beta versie Feisty F.  het is mij lelijk tegengevallen die installatie.  Moet wel bekennen dat het een upgrade was vanuit Edgy.  Alles ging goed tot 96% van de installatie van de software.  Toen een foutmelding gekregen dat het programma Firestarter niet kon worden geupgr.  Het enige wat ik dan kon doen was heel de upgrade afbreken.

Maar hier op het forum al wat bijgeleerd.  (Newbie met Ubuntu)  De volgende keer de cd downl (iso).  Al mijn documenten veilig stellen (desnoods branden op dvd) en dan een, wat jullie benoemen als, clean install uitvoeren.  

Maar kan ik dan ook programma instellingen op dvd branden of moet ik dan heel mijn installatie terug opnieuw te confiugreren? (zoals java instellen, k3b terug installeren, ....+ zoveel meer)?  Of bestaat er hier een andere oplossing voor en zo ja de welke?

Offline Math.

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #20 Gepost op: 2007/04/03, 07:57:20 »
Citaat van: baszsiejj
Citaat van: Math.
veel liefde en plezier aan werkt/gewerkt heeft, goed spul is en waarvan ik weet dat het de toekomst heeft. :)
haha ;) is dit de reden waarom je met linux bent gaan werken?? :)

.bas
Nee, ik was al niet blij met Windows en wilde gewoon eens kijken om wat anders te proberen, maar wist niet dat er iets zou zijn dat mijn Windows zou kunnen vervangen. Ja, MacOS ofzo, ik dacht nml. dat je met Linux vrij weinig kon en het meer voor servertjes en computerprogrammeurs bedoeld was, die toch het merendeel vanuit een terminal werkte.

Vanuit m'n nieuwsgierigheid heb ik toch maar eens verschillende distro's opgezocht en uitgeprobeerd, maar had eigenlijk niet zover hoeven zoeken. Ik had nml. nog een UbuntuCD liggen die ik toen der tijd op de HCCdagen van 2005 had gekregen en was verkocht. ;)

Offline Dave

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #21 Gepost op: 2007/04/03, 18:13:29 »
feisty is nu al een poosje druk om zich te installeren op m'n testputer maar dat heeft bij voorgaande versies nog nooit zo lang geduurd.
Ook de andere schijfindeler had nogal wat tijd nodig.

Offline Dave

  • Lid
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #22 Gepost op: 2007/04/03, 18:42:11 »
pftt zal het nog niet bij anderen installeren. ding is al 3 uur bezig en nu op 76%
en is wel de cd. de DVD bleef maar met die knipperende cursor in de hoek bezig.
edgy was binnen het uur kant en klaar op die puter.
dan nog het scherm toen de live cd (eindelijk) gestart was van xubuntu. zie heel geen werkbalk, enkel een handvol bureaublad icoontjes.
Is dat normaal of ging er daar al iets niet goed?

Multiem

  • Gast
Feisty beta al installeren of afwachten op stabiele versie?
« Reactie #23 Gepost op: 2007/04/03, 21:25:19 »
Op Edgy Eft 6.10 crashten bijna al mijn programma's constant, ik kon ook niet echt ontdekken wat het probleem nou precies wat. Nu ik de nieuwe versie heb geinstaleerd werkt voor mij iig alles gewoon zonder crashes of wat dan ook. Dus het kan ook een voordeel zijn om ff een andere versie te proberen.

Ik heb trouwens eerste de console versie gedownload geinstalleerd, daarna alleen x-windows-system kde-core en kdm geinstalleerd. Een lekkere snelle kleine installatie