Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ik mijn ingebouwde wifi kaart van linksys gebruiken bij ubuntu  (gelezen 887 keer)

wouter512

  • Gast
ik zou heel graag ubuntu willen proberen maar ik zit met een vraag ik moet met mijn draadloze wifi kaart verbinding maken met internet kan iemand mij zeggen of een linksys wireless g pci adapter werkt in ubuntu op de verpakking staat niets werking met linux vandaar mijn vraag nog een vraagje kan iemand mij de minimum systeemvereisten geven voor ubuntu 7.10

kan ik mijn ingebouwde wifi kaart van linksys gebruiken bij ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/11, 17:23:15 »
ik heb iets gevonden over dat je ndiswrapper moet gebruiken. Zoek anders eens op google. " ubuntu" of " ubuntu support"

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Thom

  • Lid
kan ik mijn ingebouwde wifi kaart van linksys gebruiken bij ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/11, 17:30:00 »
Ik weet niet of je Ubuntu 7.10 al geinstalleerd heb. Ik heb in mijn PC zowel een netwerkkaart voor een bekabeld netwerk alsmede een draadloze wifi kaart. Na het installeren van 7.10 kun op het netwerk icon klikken met je rechtermuisknop en heb je de keuze om een draadloos netwerk aan te zetten. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de driver voor de draadloze wifikaart goed geïnstalleerd is/wordt. In mijn geval ging dit bij de installatie direct goed.  Via Systeem - Voorkeuren - Hardware informatie kun je zien of de WLAN is geinstalleerd in UBUNTU.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3