Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wetgever van USA wil meer controle over internet  (gelezen 2137 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Gepost op: 2011/11/21, 22:43:39 »
In naam van de bestrijding van piracy broeden de Verenigde Staten op wetgeving, die sterk zou kunnen beïnvloeden hoe het internet er in de toekomst uitziet: een stuk minder vrij. Mozilla, het moederhuis van Firefox, heeft een campagne lopen: https://donate.mozilla.org/page/s/SOPA?source=snippet

Het is alleen voor de Verenigde Staten, maar je weet dat alles van daar geleidelijk doordruppelt naar hier.

Offline Tom

  • Lid
Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/21, 22:47:07 »
De EU is al absoluut tegen die plannen van de VS. :)
Bron tja vond ik die nu maar ,heb het alleszins vorige week nog gelezen via een link op Twitter.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/21, 23:16:48 »
Terecht item, maar een moeiljke discussie.

De verchinezing van het internet worstelt voort, met enigszins meeknikkende aanleidingen, maar een uiteindelijk wellicht minder gewenst eindresultaat. De waarschijnlijke aanleiding? Met name angst, vemoed ik.

Zolang grote maatschappijen de grootste uploaders zijn van eigen materiaal, en deze tegelijkertijd briesen dat het allemaal eigenlijk niet zou mogen, vermag ik deze oorzaak als beperkt (zo niet null and void) te beschouwen. Follow the money, zegt een zegswijze wel eens... 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/21, 23:19:33 »
Ach, Amerika is hard op weg een totalitair regime te worden, dus echt verbazen doet zulks nieuws mij niet meer :) Zolang die rommel uit Amerika maar niet overwaait naar Europa!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/22, 09:01:54 »
Mozilla is niet de enige, Google Inc., Verizon (ISP), etc. etc. zijn er ook tegen.

Dyn Inc. heeft zelfs een extra nieuws brief gestuurd over deze SOPA-wet:
Citaat van: Dyn Inc.
We Need Your Help & Your Voice
It's rare when we contact you via email outside of a monthly newsletter, product update or maintenance alert. However, we felt inclined to reach out as we're looking for your support as we oppose SOPA, a bill introduced last week by a U.S. Congressman.

The goal of the bill is to “expand the ability of federal law enforcement to shut down foreign Web sites and services that that use counterfeited or pirated content created by U.S. firms." While Dyn agrees that online piracy is an issue, ourselves and companies like Google, Yahoo, OpenDNS and others don't think this is the way to solve it. Passing this bill could do far greater harm than good.

We ask you to read this post by Dyn CEO Jeremy Hitchock on why Dyn opposes SOPA and sign this e-petition to join the fight against SOPA.

Thank you for your time and consideration.
en 'this e-pepition' is van "we, the poeple" op whitehouse.gov

maar het is wel duidelijk dat velen tegen zijn:
Signatures needed by November 30, 2011 to reach goal of 25,000: 0
Total signatures on this petition: 44,973


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/22, 10:12:55 »
http://www.youtube.com/watch?v=yDX8Lyl16Qs
Een slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/22, 10:25:38 door RikRik »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/22, 12:41:17 »
Ach, Amerika is hard op weg een totalitair regime te worden, dus echt verbazen doet zulks nieuws mij niet meer :) Zolang die rommel uit Amerika maar niet overwaait naar Europa!

op omgubuntu vond ik de een van de bovenste reacties geweldig:

Citaat
amerika: fighting communism by creating their own version of it

Offline ds500ss

  • Lid
Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/22, 13:19:28 »
Binnenkort als het aan de industrie ligt ook in europa

https://www.laquadrature.net/en/video-acta-get-informed-take-action

Geruchten gaan dat de "SOPA & PROTECT-IP BILL al verwerkt zijn in het definitieve ACTA voorstel
dan wel in de aanvullende IPRED

aanstaande in VS: SOPA & PIPA
Europa ACTA & IPRED

en ....
een UNITAIR Patent-systeem

tip: bekijk ook even de andere dossiers op LQDN
« Laatst bewerkt op: 2011/11/22, 13:21:57 door ds500ss »

Re: Wetgever van USA wil meer controle over internet
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/22, 18:08:30 »
Als alles in USA word gefilterd zal jij dat ook gaan merken in Europa. :(

Ik heb het trouwens ook ondertekend.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu