Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad  (gelezen 12958 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #75 Gepost op: 2011/10/17, 11:23:02 »
Och, och.....kunnen jullie niet tegen kritiek, opbouwende kritiek?
Wees blij dat er eens iemand is die een kritische kijk heeft. Al die ja-knikkers hier.
zucht.

Maar ik laat het hier wel bij hoor. Fijn hè. =D

Ik ben blij met je kritische kijk en slaak een zucht van verlichting . Geweldig goed van je. Met zit niet te wachten op inzet veranderingen heb ik het idee.
Dat je het hierbij laat kan ik mij voorstellen, dat is ook net de bedoeling. Ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was...
 Een beetje positief zijn over iemand  die de vinger op de zere plek legt is moeilijk. Degene die de meeste hulp verleend of prog maakt heeft het voor het zeggen schijnt het. Besturen en richting geven zijn andere vaardigheden. De leden van dit forum is het kapitaal en omdat te behouden moet je blijvend investeren.

Besturen en richting geven zijn inderdaad andere vaardigheden dan hulp verlenen of een programma schrijven. Maar tevens is het niet zo dat mensen die hulp verlenen of een programma schrijven per definitie niet goed zouden kunnen besturen of richtinggeven. De gedachte die sterk leeft in de open source wereld is dat men geen zin heeft om te horen van een bestuurder die nog nooit met zijn pootjes in de klei heeft gestaan hoe een veld te ploegen. Vandaar dat in de vrije software cultuur zeggenschap verbonden is aan geleverde bijdragen. Het is een echte bottom up cultuur, door vruchtbaar werk te leveren verdien je zeggenschap. Zeggenschap over datgene wat je bijdraagt, maar ook zeggenschap over wie er in de organisatie namens jou bepaalde dingen mag regelen.

En daar is niets nieuws aan. Vroeger was het heel normaal dat leidinggevenden ooit op de werkvloer waren begonnen. Maar goed, toen had je ook nog geen managementopleidingen waar je goed leiderschap kan 'leren'. En toen was het ook heel normaal dat leidinggevenden een achtergrond hadden in het bedrijf waar ze leiding over gaven. Tegenwoordig hebben we managers die net zo goed een ziekenhuis kunnen bestieren als een snoepfabriek, en met de nodige bonussen en riante vertrekregelingen blijft het niet bij kunnen. Helaas zijn vrees ik de bonussen bij Ubuntu-NL niet hoog genoeg om deze moderne managers te interesseren in een taak binnen de gemeenschapsraad.  :|

Tegenwoordig ben je dan mister van Defensie en dan weer minister van Binnenlandse zaken. Kan prima en het bewijs ligt er al jaren.
En dat heet besturen, wat je ook van die lui vindt. Mensen werden vroeger "hand picked" in een bedrijf om leiding te geven. Dat waren de pareltjes.
Tegenwoordig begint met zelf een bedrijfjes en zie je vaak dat zo gauw het groot gaat worden het stuk gaat kortweg omdat ze niet over voldoende bestuurscapaciteiten en voortschrijdend inzicht bezitten. Het zijn echter wel prima vaklui.Natuurlijk ben ik het met je eens dat een forum heel iets anders is. Maar zou gauw je berichten kunt schrappen of richting kunt bepalen geldt een oude regel: besturen op hoofdlijnen maar wel degelijk oog hebben voor detail. En dat laatste is naar mijn bescheiden mening een groot aandachtspunt hier.


Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #76 Gepost op: 2011/10/17, 12:00:55 »
Oproep aan de leden van de gemeenschapsraad, zowel de oudgedienden als de nieuw-verkozenen: trek je niks aan van wat onvolwassen rancuneus gezever van een slechte verliezer. Laat het vooral je plezier in dit belangrijke vrijwilligerswerk niet bederven.

Haal je schouders erover op: de honden blaffen, maar de karavaan trekt verder.  :)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #77 Gepost op: 2011/10/17, 12:11:46 »
Ik ben blij met je kritische kijk en slaak een zucht van verlichting . Geweldig goed van je. Met zit niet te wachten op inzet veranderingen heb ik het idee.
Dat je het hierbij laat kan ik mij voorstellen, dat is ook net de bedoeling. Ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was...
 Een beetje positief zijn over iemand  die de vinger op de zere plek legt is moeilijk. Degene die de meeste hulp verleend of prog maakt heeft het voor het zeggen schijnt het. Besturen en richting geven zijn andere vaardigheden. De leden van dit forum is het kapitaal en omdat te behouden moet je blijvend investeren.

Mwah... er is genoeg veranderd, er wordt erg open gediscussieerd en iedereen heeft de mogelijkheid nieuwe ideeën naar voren te brengen. Deze verkiezingen waren twee jaar geleden niet eens mogelijk.

Het probleem is dat je niet altijd gelijk krijgt, niet altijd je zin krijgt, dat niet al jouw goede ideeën direct worden opgepakt alsof ze uit de hemel zijn neergedaald. Vervelend, zeker, maar dat wil niet zeggen dat er niet naar je wordt geluisterd, dat niemand iets wil veranderen of dat 'die ander' niet over bestuurlijke vaardigheden beschikken.

Sorry, maar met dit soort uitspraken draag je niets positiefs bij en trek alleen maar de rechtmatigheid van de verkiezingen in twijfel. Hoeveel fundamenteler wil je Ubuntu-nl om zeep proberen te helpen?

En eerlijk gezegd ben ik erg blij dat iemand die leden die het niet met je eens zijn bestempeld tot 'ja-knikkers' niet in de gemeenschapsraad is gekozen.

Dank je voor je opmerkingen en je inzicht in mijn denkwijze. Ik denk dat je de plank volledig mis slaat. Om te beginnen draag ik dit forum en ubuntu een zeer warm hart toe. Persoonlijk hoef ik geen gelijk en mijn ideeen hoeven niet per se verwezenlijkt te worden. Maar een beetje aandacht voor de zaak kan geen kwaad lijkt mij. Dit bereikt je mijn inziens niet door altijd positief achter elkaar aan te hollen.Dat deze verkiezingen knullig waren dat lijkt mij een waarheid als een koe.
Dat iemand daar vragen over heeft of daar ontevreden over is hoort daar dan bij. Dat iemand dan niet gehoord wordt en dat er dan wat uitgelegd moeten worden ook. Dat dat niet zorgvuldig gebeurd en weggezet wordt hoort daar niet bij. En ja op deze manier help je dingen om zeep. Door daarop te reageren zouden lampjes moeten gaan branden...alleen hier springen ze gelijk op rood zo nu en dan.
Sommige ego's zijn kennelijk te groot.

Naar elkaar luisteren en daarna handelen dat schiet op. Ubuntu is toch een gemeenschap of niet?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #78 Gepost op: 2011/10/17, 12:25:02 »
Mensen werden vroeger "hand picked" in een bedrijf om leiding te geven.

En dat is wat wij hier bij Ubuntu-NL ook doen. Onze raadsleden worden "hand picked" uit de werkers om in de raad deel te nemen door degenen die ook bijdragen. Ik geef toe, het is een beetje ouderwets misschien, en niet de meest moderne vorm van management selectie. Maar om met deze meritocratische cultuur te breken is denk ik niet verstandig. Het succes van vrije software is denk ik wezenlijk verbonden met het meritocratisch beginsel dat in deze gemeenschappen wordt gehanteerd. Maar goed, daar kunnen de meningen over verschillen. :)

En ik ben het met je eens dat oog voor detail belangrijk is. Maar we kunnen het als gemeenschapsraad niet alleen doen, vele ogen zien meer. Dus wanneer iemand vind dat er iets niet goed is, zet het op de agenda van de maandelijkse vergadering, dan weet je zeker dat het niet uit het oog wordt verloren, ook al is het een detail.
http://loco.ubuntu.com/meetings/ubuntu-nl/200/detail/

Of neem contact op met de gemeenschapsraad door een email naar de lijst: gemeenschapsraad@lists.ubuntu-nl.org dan wordt het onderwerp ook besproken door de raad.

En verder is het zo dat raadsleden in zoverre ik het kan overzien naar alle kritiek luisteren en deze beoordelen, en als de kritiek terecht is, en er zijn middelen om er iets aan te doen, dan vervolgens gaan handelen. Dat is iets anders dan meteen gaan hollen bij iedere kritiek die wordt gegeven. Lijkt mij niet onverstandig eerlijk gezegd. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 12:29:30 door Thomas de Graaff »

Offline Dave

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #79 Gepost op: 2011/10/17, 12:32:57 »
Lees net dat er een verkiezing was maar gelukkig wederom niks gemist want mocht toch niet stemmen.
Snap het nut van die aankondiging hier dan ook niet eens.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #80 Gepost op: 2011/10/17, 12:33:56 »
@ Thomas de Graaff

Dank voor je uitleg
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #81 Gepost op: 2011/10/17, 13:21:30 »
Lees net dat er een verkiezing was maar gelukkig wederom niks gemist want mocht toch niet stemmen.
Snap het nut van die aankondiging hier dan ook niet eens.

Stond hier al vanaf de 24.09.2011
Voor stem gerechtigd te zijn kunt u altijd een aanvraag indienen met wat uitleg over u zelf wat betreft u verhouding voor en met Ubuntu.nl.org
En als Lid van dit Forum heeft U recht op informatie ,maar U heeft dan ook informatie plicht tenminste als u het interesseert natuurlijk.
Dat wil zeggen ook af en toe eens kijken op het topic ,,ubuntu.nl,, maar dat wist u zekers al .. toch.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 13:30:18 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #82 Gepost op: 2011/10/17, 13:36:14 »
Citaat van: Heir4C
Dat het niet op een democratische wijze gebeurd (alle leden kunnen stemmen) lijkt mij logisch.
Boris, bedankt. Helaas schijnt jou bericht volgens iemand hier, niets positiefs bij te brengen aan deze topic, aan het hele geheel. Net zoals zijn eigen bijdrage met zijn enorme zucht......dat is blijkbaar wel positief?

Laat ik dan maar de vraag stellen of het volgens jou aanvaardbaar is om de mensen die het niet met jou eens zijn, jouw kritiek op de verkiezingen niet blindelings delen met 'ja-knikkers' aan te duiden? Je bent begonnen met insinueren dat jij niet bent gekozen omdat je een vrouw bent, vervolgens trek je de resultaten verder in twijfel en iedereen die zich niet achter die twijfel staat noem je een 'ja-knikker'.

Ja, daar moet ik van zuchten. Wees gewoon een goede verliezer. Je hebt meegedaan aan de verkiezingen, volgens spelregels die je door jouw verkiesbaarstelling hebt onderschreven, en je bent niet gekozen. Een goed verliezer had in eerste instantie de winnaars gefeliciteerd en dan op de juiste plek, bij een volgende gemeenschapsraadsvergadering, het onderwerp: "Waar kan het de volgende keer beter" ingebracht.

Het positieve is dat we nu gekozen vertegenwoordigers hebben, het negatieve is dat de rechtmatigheid van de verkiezing van de twee nieuwe vertegenwoordigers nog steeds in twijfel wordt getrokken. Maar niet door mij.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #83 Gepost op: 2011/10/17, 13:41:32 »
Jan Stedehouder +1.

Hopelijk is het enthousiasme van de leden van de gemeenschapsraad, door al dit gedoe niet teveel aangetast. Het is een afschuwelijk begin voor de nieuw-verkozenen.

Offline Dave

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #84 Gepost op: 2011/10/17, 14:10:27 »
Lees net dat er een verkiezing was maar gelukkig wederom niks gemist want mocht toch niet stemmen.
Snap het nut van die aankondiging hier dan ook niet eens.

Stond hier al vanaf de 24.09.2011
Voor stem gerechtigd te zijn kunt u altijd een aanvraag indienen met wat uitleg over u zelf wat betreft u verhouding voor en met Ubuntu.nl.org
En als Lid van dit Forum heeft U recht op informatie ,maar U heeft dan ook informatie plicht tenminste als u het interesseert natuurlijk.
Dat wil zeggen ook af en toe eens kijken op het topic ,,ubuntu.nl,, maar dat wist u zekers al .. toch.

Daar heb je volkomen gelijk in, ik kom met mijn startpagina altijd gelijk in de laatste ongelezen berichten en dan zie je wel eens wat over het hoofd of het zijn er teveel na een korte vakantie en zet ik alles op "gelezen"
Wat belangrijk is wordt vanzelf weer omhoog geschopt denk ik dan, zo ook nu.

Het valt me wel weer op dat een enkeling de moeite neemt om rustig een nette uitleg te geven waar anderen het gelijk weer in het drama trekken wanneer er vraagtekens opduiken.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #85 Gepost op: 2011/10/17, 14:13:42 »
Tom moet het wel weten, hij zit nu tenslotte in de raad :D

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #86 Gepost op: 2011/10/17, 15:01:05 »
Jan Stedehouder +1.

Hopelijk is het enthousiasme van de leden van de gemeenschapsraad, door al dit gedoe niet teveel aangetast. Het is een afschuwelijk begin voor de nieuw-verkozenen.

Is dit niet een beetje overtrokken?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #87 Gepost op: 2011/10/17, 15:06:20 »
Wordt het tijd dit onderwerp te laten rusten...??

groet


« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 19:15:14 door Prosper »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #88 Gepost op: 2011/10/17, 19:13:58 »
Citaat van: Heir4C
Dat het niet op een democratische wijze gebeurd (alle leden kunnen stemmen) lijkt mij logisch.
Mag ik vragen waarom het volgens jou logisch is? En dan niet anderen na praten, maar je eigen inbreng?

(Een beetje van de hak op de tak, maar weinig tijd, en dus een lange lintanie bondig neergezet).

Heeft iedereen in Nederland (of België) stemrecht? Neen, enkel de Nederlanders zelf. Niet Nederlanders hebben geen stemrecht, ook al wonen ze er al jaren en zijn ze goed ingeburgerd. Zolang ze geen Nederlander zijn hebben ze geen stemrecht. Hebben dan alle Nederlanders stemrecht? Neen, ook niet, want je moet een bepaalde leeftijd bereikt hebben om stemrecht te hebben. Worden degenen die dan geen stemrecht hebben monddood gemaakt? Kunnen zij geen voorstellen doen, Hebben zij geen rechten dan? Of.....?
Tuurlijk niet.

Nauwer naar Linux toe: Wat met het kernel-team die beslist over wat er in komt of niet. Moet jij perse het recht/mogelijkheid hebben tot dat team toe te treden ook al weet je niet eens over wat het gaat of hoe het allemaal in elkaar steekt? Neen, jij en anderen moeten dat recht niet hebben. Word je daarom monddood gemaakt? Neen, je kan altijd voorstellen indienen bij het team.

Wat Ubuntu-NL betreft. Is het dan beter dat iedereen toelating/recht heeft om lid van de gemeenschapsraad te worden enkel en alleen omdat hij nou zo goed kan besturen/managen of gewoon omdat hij zin heeft om dit te doen, ook al heeft hij geen enkel benul van de community? Moet er geen voeling zijn met de community? Moet er geen engagement zijn naar de organisatie/Ubuntu? Als morgen dus iemand zin heeft om even de boel te komen leiden en een andere richting uitgaat dan wat de doelstellingen zijn en de actieve leden willen, dan moet men dat maar toelaten. Dan moet men dan maar volgen omdat hij het recht had mee te doen aan de verkiezing?
En zoals Gijsbert zei. Mensen doen al niet mee met een serieuze poll, waar het niet gaat over welk Desktop manager je gebruikt of welke versie van Ubuntu je hebt, maar over hoe en wat in de community, waarom zouden ze dan recht moeten hebben op een stem die ze toch niet uitbrengen.
En wat dat stemrecht betreft, dat kan je aanvragen, of je kan door iemand anders voorgesteld worden. Zo heb ik ook mijn stemrecht gekregen. Ik heb er zelf niet om gevraagd, ik heb me zelf niet aangedragen, men heeft mij er gewoon bijgezet bij de lijst aanvragers. Ik vond zelf dat ik niet zoveel deed/doe om stemrecht te hebben/krijgen. Dus blijkbaar doe ik genoeg.
Ik vind toch ook wel dat je je steentje moet bijdragen om van dat stemrecht te genieten.

Kijk, Ubuntu-NL is een groep mensen die ergens samen naartoe willen. Maar toch eigen ideeën kunnen uitwerken.
Ubuntu-NL/Ubuntu-forum is er voor Ubuntu in de eerste plaats. Er zijn doelstellingen.
Daarvoor is de Gemeenschapsraad er dus ook. En de leden kunnen zich engageren om daaraan mee te helpen.
We staan al open voor het helpen van mensen die een probleempje hebben met andere distro's en zelfs windows, maar het blijft een Ubuntu-Forum.
Als morgen dus een groep mensen komt die zich kandidaat kunnen stellen, en dan alles omgooien en opengooien en zeggen: Het Forum is nu voor alle linux distro's, dan doen ze maar? Zij beslissen toch?
Daarom kan er ook geen Democratie zijn binnen Ubuntu-NL omdat er niets anders aan de basis ervan ligt dan Ubuntu.
Wil je iets anders, dan start je je eigen distro en eigen forum.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #89 Gepost op: 2011/10/17, 19:48:54 »
Je kan maar verkozen worden als je ook stemrecht hebt, vandaar. Als iedereen stemrecht heeft en de stemmen zijn groot genoeg dan kan iedereen die ook niets met ubuntu te maken heeft verkozen worden.
En nog wel even aan toevoegen: Deze verkiezing verliep op de zelfde manier als de vorige.


Ter info:
De update word NIET tegengehouden, ze zijn er mee bezig. Het vraagt allemaal wel wat werk/tijd.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 19:52:26 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #90 Gepost op: 2011/10/18, 12:06:07 »
Rawchid heeft het initiatief genomen om een evaluatie van de verkiezingen op de agenda van de gemeenschapsraad te zetten.

http://loco.ubuntu.com/meetings/ubuntu-nl/200/detail/

(Er staat mijn naam bij, dat komt omdat Rachid het op de wiki had gezet, terwijl we tegenwoordig van de LoCo agenda gebruik maken, dus ik heb het punt even op de LoCo directory gezet)

Tevens heeft Rachid zoals het behoort voor alle punten die op de agenda van de vergadering komen ook een draad op de mailinglijst geopend. Iedereen die mee wil nemen aan een discussie met de raad hierover kan dus op de mailinglijst van de raad meedoen.
Inschrijven op de lijst kan hier (het is een gemodereerde lijst, dus het kan even duren voor je inschrijving actief is):
http://lists.ubuntu-nl.org/mailman/listinfo/gemeenschapsraad

Wil je alleen lezen, het archief is hier te vinden:
http://lists.ubuntu-nl.org/pipermail/gemeenschapsraad/

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #91 Gepost op: 2011/10/18, 22:46:49 »
Genoeg gekraai, nu cijfers en informatie!

Ik zou mensen willen aanraden om vooral Planet Ubuntu NL in de gaten te houden, daar komt nog wel eens iets interessants voorbij.

Verder heb ik een tijd terug alles wat er te weten valt over de organisatie al op de wiki gezet. Alleen lijken mensen dat steeds te vergeten. Een overzicht van de belangrijkste pagina's:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/OrganisatieVoorstel
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Stemrecht
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad

Zie ook: http://wiki.ubuntu-nl.org/CategoryOrganisatie.

Over de uitslag
Die procenten zijn wat ongelukkig gekozen. Het gaat daar niet om het aantal stemgerechtigden, maar om het percentage van het totaal aantal punten. Bij het stemmen kon je punten verdelen over de kandidaten. Sommigen kregen van iemand twee punten, anderen één. Dit werd opgeteld.

Punten:
  • Sense  Egbert Hofstede: 34
  • Tom rooze.sen: 23
  • femke98: 9
Puntentotaal: 66.

Er zijn 22 stemmen uitgebracht. Twee keer 22 plus één keer 22 is 66 punten in het totaal.

Ik zal, net als de vorige keer, zo snel mogelijk een SQL-dump zonder de stemmers-hashes op mijn blog publiceren. Dan kunnen mensen de uitslag zelf ook enigszins controleren. De gebruikte code staat op https://launchpad.net/ubuntu-elections.

Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #92 Gepost op: 2011/10/18, 23:15:23 »
De gebruikte code staat op https://launchpad.net/ubuntu-elections.

Duidelijke uitleg. Ook die link, want ik zat namelijk in deze branch te kijken: https://code.launchpad.net/~ubuntu-nl-website/ubuntu-nl-website/elections
Het zou handig zijn moest deze als "Abandoned" aangegeven worden, dan is alle verwarring weg :).

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #93 Gepost op: 2011/10/19, 00:08:09 »
De gebruikte code staat op https://launchpad.net/ubuntu-elections.

Duidelijke uitleg. Ook die link, want ik zat namelijk in deze branch te kijken: https://code.launchpad.net/~ubuntu-nl-website/ubuntu-nl-website/elections
Het zou handig zijn moest deze als "Abandoned" aangegeven worden, dan is alle verwarring weg :).

Bij deze ;)