Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm en niks meer...  (gelezen 561 keer)

Laus

  • Gast
Zwart scherm en niks meer...
« Gepost op: 2007/11/21, 21:18:59 »
Hoi,

Gisteravond, sloot ik nietsvermoedend mij pc'tje af. Wilde vanavond verder spelen...maar helaas: na GRUB helemaal niks meer.
CTRL+ALT+F1 t/m F7 geeft ook geen thuis meer. Geen idee wat er aan het handje is.

In de recovery mode dan, die start wel, zonder x natuurlijk. Maar daar kan ik niks. Ook X doet het wel in de recovery mode. Maarja...ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.

Dan maar de HELE handel opnieuw installeren. Afijn, gutsy opnieuw erop, applicaties terug(media, sensors, amarok, samba virtualbox enz), updates erbij. Samba erbij enz. en nu? Wederom een zwart scherm waardoor ik nu in Vista dit bericht zit te typen.

Kan iemand mij een richting geven waar ik kan zoeken? Welke logboeken zijn mogelijk interessant?

Ik heb geprobeerd:
sudo dpkg-reconfigure xserver.org
die kan alleen niks vinden.
Mijn grafische kaart is een 8800GTS maar die heeft nog niet eerder problemen gegeven.

iemand een tip of idee? heb geen zin om hier nog 8 keer tegenaan te lopen....

Laus

  • Gast
Zwart scherm en niks meer...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/21, 21:29:50 »
ok, ik was iets te snel en vond iets in een draadje over startupmanager en kleuren in grub. Ik had een resolutie aangepast ergens. Daardoor ging een en ander de mist in. Damn it. Heel mn installatie opnieuw!