Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: driver Samsung printer installeren lukt niet  (gelezen 978 keer)

Offline LWM

  • Lid
driver Samsung printer installeren lukt niet
« Gepost op: 2012/02/25, 22:25:41 »
Ik heb een Samsung ML-1675 monochrome printertje gekocht. De manual van de site gedownload en die geeft de volgende instructies voor Linux:
Unified Linux Driver downloaden (heb ik gedaan)
Uitpakken (weet niet of ik dat goed heb gedaan)
Dubbelklik cdroot>autorun
Daarna krijg je Welcome Screen

Ik zit nu in een scherm Unified Linux Driver_0.92.tar.gz. Daar staan onder elkaar een oranje mapje genaamd Linux van 85MB, type Map en daaronder een wit mapje genaamd Autorun van 64byte, type Onbekend.

Dubbelklikken op mapje Linux geeft een rijtje:
(Oranje mapje) i 386, (Oranje mapje) noarch, (oranje mapje) X86_64, (wit mapje) check_installation.sh, (wit mapje) install.sh, (mapje met een soort wereldbol) installer.htm, (wit mapje) OEM.ini, (wit mapje) uninstall.sh.

Dubbelklikken op autorun geeft drie regels:
#!/bin/sh
BASE= DIR name "$0"
exec.sh Base/Linux/install.sh

Verder zit in mijn map Downloads nu een oranje mapje met cdroot. Klik ik daarop dan krijg ik dezelfde twee mapjes. Een oranje met Linux en een witte met autorun.
Ik kom niet verder. Wat doe ik niet goed?  

« Laatst bewerkt op: 2012/02/25, 22:28:50 door LWM »

Offline HarzG

  • Lid
Re: driver Samsung printer installeren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/25, 22:32:03 »
Ik ken de installer en de printer niet.

Als je een ingepakt bestand in een map hebt staan, kan je volgens mij met de rechter muisknop "hier uitpakken" kiezen.
Vervolgens blader je door de uitgepakte mappen/bestanden, zoekt de map waarin het bestand install.sh staat en je opent daar een terminal.
Daar typ je
sh install.shen de insatllatie wordt volgens mij dan uitgevoerd.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce


Offline LWM

  • Lid
Re: driver Samsung printer installeren lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/29, 11:20:39 »
Met de uitgebreide handleiding is het probleemloos gelukt. Dat is overigens een hele andere handleiding dan die ik op de Samsung site vond (in Ned. en Eng). Daar kwam geen terminalvenster aan te pas en moest je gewoon autorun aanklikken. Vreemd, maar het werkt nu. Dank voor de hulp.