Teams > Promotie

Ubuntu promoten in de bibliotheek

(1/9) > >>

eclipse____:
moderator edit: afsplitsing van ideeëntopic. Het idee is om Ubuntu cd's uit te lenen via bibliotheken. Zie de wiki voor de uitwerking van het idee:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PromotieWiki/Bibliotheek


Je kan altijd bij bibliotheken terecht! Daar hebben ze een systeem dat de boeken ook telkens terugkomen. Ik denk dat de kans vrij groot is dat minder dan de helft van de cd's anders terug komen.
Een bibliotheek is een overheidsinstantie die toch voor iedereen bedoelt is. Als je daar een promotie van Ubuntu kan geven en zeggen dat het gratis is + een gedetailleerde dual-boot installatieprocedure bijvoegt, dan denk ik dat er geen enkele bibliotheek zal weigeren. Als je daar bij de inkom of een drukke plaats een "doe-het-zelf stand" kan inrichten, kan het een groot succes worden. Iedereen heeft wel een bibliotheek in de buurt, zo kunnen we veel en betrouwbare plaatsen inrichten.
Bij onze bibliotheek hebben ze echt wel een boek of 6 van Linux...

Ronnie:
Goed idee! Dit vereist wel een andere aanpak. Zou je een Wikipagina willen maken met wat details over hoe dit aan te pakken etc?

Phr3ak:
De boel uitstallen bij een bibliotheek lijkt me op zich een goed idee, echter .. De kans is vrij groot denk ik, dat als mensen zo'n cd mee nemen, ze ook met hun eventuele vragen zich gaan melden bij die bibliotheek ..

heir4c:
In een bibliotheek zou je de cd's kunnen laten toevoegen aan het uitleenaanbod zelf, zoals andere cd's over software.
En er bij plaatsen dat men met vragen altijd op het forum terecht kan. Of als er een steunpunt is in de buurt naar daar verwijzen.

eclipse____:
Het "gewoon" bijvoegen van de cd's is niet erg promoverend denk ik, maar gewoon het concept houden maar dan in bibliotheek, die de cd een beetje "beveiligen". Als mensen uitleg vragen bij die bepaalde bibliotheek, moeten we zorgen dat ze deze mensen voorzien van een mailadres van de verantwoordelijke van deze stand, eventueel telefoonnummer en een link naar dit forum. Opgelost!

Het probleem van een supermarkt is dat mensen te "gerusht" zijn. Ze hebben weinig tijd en zijn veelal gepikeerd omdat ze het niet graag doen. In een bibliotheek is dit enigzins anders. Daar komen mensen voor hun vrije tijd. Om te ontspannen. Sommige zoeken een hobby, andere komen rustig de krant doorlezen. Geen stresssituatie.

Ik wil wel een Wiki aanmaken, maar ik heb dat nog nooit gedaan  :| (newbee). 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie