Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lock screen is verdwenen  (gelezen 2372 keer)

Offline jvuz

  • Lid
Lock screen is verdwenen
« Gepost op: 2008/01/31, 14:26:49 »
Ineens blijkt mijn lock screen keuze te zijn verdwenen. Ik kan nog enkel kiezen tussen log off en shut down. Hoe kan ik dit terug activeren?

Extra: Op mijn desktop had ik een aantal snelkoppelingen. Deze zijn niet meer zichtbaar, maar als ik via de terminal kijk, zijn ze nog wel steeds aanwezig. Ook kan krijg ik mijn home folder niet meer open via Places-Home folder. Iemand een idee?

Update: Wat onder extra stond is ondertussen al opgelost dmv een herstart. Nu zit ik enkel nog met het "loc screen" probleem.

Offline jvuz

  • Lid
Lock screen is verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/01, 11:52:04 »
Door xscreenscaver opnieuw te installeren, werkt mijn lock screen opnieuw.

Re: Lock screen is verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/31, 01:13:30 »
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is (als ik synaptic kijk) xscreensaver helemaal niet geïnstalleerd. Er zijn wel twee andere dingen geïnstalleerd: xscreensaver-data en xscreensaver-gl. Xscreensaver zelf staat er ook bij, maar is niet geïnstalleerd. Moet ik dat alsnog doen om het te laten werken of kan dat problemen geven?

Offline petervs

  • Lid
Re: Lock screen is verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/31, 11:22:42 »
Bij mij is (als ik synaptic kijk) xscreensaver helemaal niet geïnstalleerd. Er zijn wel twee andere dingen geïnstalleerd: xscreensaver-data en xscreensaver-gl. Xscreensaver zelf staat er ook bij, maar is niet geïnstalleerd.
Dan heb je, net als ik, gnome-screensaver geïnstallerd staan.

Open eens de configuratie-editor (ALT+F2 en typ in: gconf-editor).

Ga naar : desktop > gnome > lockdown. Is disable_lock_screen soms aangevinkt? Zoja, vinkje weer weghalen.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Lock screen is verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/01, 22:23:45 »
Die configuratie-editor doet t bij mij niet (ook niet met sudo). Misschien omdat ik Xubuntu gebruik.