Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: woordenboek LibreOffice  (gelezen 977 keer)

woordenboek LibreOffice
« Gepost op: 2016/07/14, 09:40:06 »
Als ik een woord aan het woordenboek van LibreOffice writer wil toevoegen, is mij duidelijk hoe dat moet. Op het woord gaan staan, rechtermuisknop en toevoegen.
Nu heb ik daar een foutje in gemaakt en wil iets uit het woordenboek verwijderen. WIe kan mij vertellen hoe dat moet?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: woordenboek LibreOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/14, 10:54:30 »
Extra - Opties - Taalinstellingen - Linguïstiek

Bewerken
Opent het dialoogvenster Gebruikerswoordenlijst bewerken, waarmee u aan uw aangepaste woordenboek kunt toevoegen of bestaande vermeldingen kunt aanpassen.
In het dialoogvenster Gebruikerswoordenlijst bewerken kunt u nieuwe termen invoeren of bestaande items bewerken. Als u een uitzonderingenwoordenlijst bewerkt, kunt u in het dialoogvenster ook een uitzondering voor een woord definiëren. Tijdens de spellingcontrole wordt deze uitzondering dan als voorstel weergegeven.
Wanneer een woordenlijst wordt bewerkt, wordt de status van het bestand gecontroleerd. Als het bestand tegen schrijven beveiligd is, kan het niet gewijzigd worden. De knoppen Nieuw en Verwijderen worden dan gedeactiveerd.

Re: woordenboek LibreOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/14, 11:10:07 »
Mijn dank,

En aan u mijn complimenten voor het "U" zeggen waar het in deze tijd er wel op lijkt dat iedereen met elkaar in de zandbak heeft gelegen dan wel geknikkerd ;) (of was het een kopieer/plak tekst ? :P)
(De beleefdheidsvorm is een prachtig iets)
« Laatst bewerkt op: 2016/07/14, 12:33:11 door ZijneBalorigheid »
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.