Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prullenbak wordt vanzelf geleegd  (gelezen 1112 keer)

Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Gepost op: 2007/10/28, 13:12:20 »
Als ik bestanden in de prullenbak gooi en daarna er inkijk is deze leeg.
Terwijl ik de optie "Bevestiging vragen voor het legen van de Prullenbak of het wissen van bestanden" heb aangevinkt.
Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 13:44:23 »
schakel eens terug op het ubuntu human theme, en daarna terug naar je default-instelling. is dan alles weer in orde?

Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 17:06:44 »
Beste leoquant, ik kwam erachter dat als ik iets vanuit Nautilus(gksudo) weggooi dan is het gelijk weg.
Doe ik het via de Bestandsbladeraar  dan gaat het wel normaal.
Ik weet dus niet of dat gewoon is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 17:22:47 »
Met gksudo wordt een bestand idd gelijk weggedaan. Het verstandigste is gewoon altijd als gewone gebruiker nautilus te gebruiken, tenzij je echt sudo rechten nodig hebt.

Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/28, 17:29:05 »
Ik dacht dat er ook een .Trash bestaat voor Root. Dat betekend dat gksudo nautilus de bestanden niet direct weggooit maar ze daar in verplaatst. Kijk eens bij de verborgen bestanden

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/28, 17:32:41 »
Zover ik kan zien zet root geen bestanden in de .Trash. Kan uiteraard ook aan een instelling van mij liggen..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/28, 17:35:36 »
wat kiwi zegt is beter. gewoon nautilus hiervoor gebruiken. niet met (sudo)rootrechten.

Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/28, 17:36:38 »
Bedankt Riny, dat was inderdaad de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dave

  • Lid
Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/28, 20:19:55 »
Nou ik vraag het me nog af eigenlijk.
Heb ook wel eens wat op die manier verwijderd, dus mag nog op zoek gaan naar een verborgen prullebak?

Prullenbak wordt vanzelf geleegd
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/28, 20:27:21 »
Als je een keer als root (dus met sudo of gksudo) iets hebt moeten verwijderen, dan kan er dus idd ook een .trash voor root aanwezig zijn.

Ik heb dit in elk geval. Om films van mijn digitale handycam af te halen gebruik ik gksudo kino. Anders werkt de firewire verbinding niet. De filmbestanden die dit opleverd zijn dus eigendom van root. Deze verwijder ik (na bewerking) als root en moet dan ook de trash van root leeg maken.

Bij dit soort grote bestanden is het trouwens heel eenvoudig om te zien of de bestanden direct verwijderd worden of eerst in een trash verdwijnen. In systeemmonitor zie je immers gelijk of de vrije ruimte op de partitie toeneemt of niet.