Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sabnzbd probleem  (gelezen 5166 keer)

- Nixo -

  • Gast
Sabnzbd probleem
« Gepost op: 2006/11/01, 22:53:58 »
Heey mensen

Ik heb een probleem bij het volgende stukje: make && make install

case $MAKEFLAGS in \
        *-s*)  CC='gcc -pthread' LDSHARED='gcc -pthread -shared' OPT='-DNDEBUG -g -O3 -Wall -Wstrict-prototypes' ./python -E ./setup.py -q build;; \
        *)  CC='gcc -pthread' LDSHARED='gcc -pthread -shared' OPT='-DNDEBUG -g -O3 -Wall -Wstrict-prototypes' ./python -E ./setup.py build;; \
        esac
running build
running build_ext
INFO: Can't locate Tcl/Tk libs and/or headers
running build_scripts
Creating directory /usr/local/sabnzbd/bin
/usr/bin/install: kan map `/usr/local/sabnzbd/bin' niet aanmaken: Permission denied
Creating directory /usr/local/sabnzbd/lib
/usr/bin/install: kan map `/usr/local/sabnzbd/lib' niet aanmaken: Permission denied
make: *** [altbininstall] Fout 1

Iemand een idee wat er fout gaat?

Nico

WimVriend

  • Gast
Sabnzbd probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/02, 01:58:38 »
Doe je make install wel als root ?? (sudo). Zo te zien heb je geen rechten om buiten je home folder te werken (permission denied)
/usr/bin/install: kan map `/usr/local/sabnzbd/bin' niet aanmaken: Permission denied

Je zal van Tcl/Tk in ieder geval even de dev files moeten installeren
INFO: Can't locate Tcl/Tk libs and/or headers

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gecompileerd, maar ik denk dat daar de fouten zitten.
Veel succes
Wim

Michel

  • Gast
Sabnzbd probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/02, 09:19:51 »
Ik wil je nog twee tips geven, zorg dat in de sabnzbd.ini alle benodigde directories aangegeven worden, leeg laten werkt niet. Maar deze directories ook aan.
Wanneer je SABnzbd start en het lukt de eerste keer niet en je probeert het nog een of meerdere keren lukt dat meestal niet omdat poort 8080 dan al in gebruik is. Ik weet even niet hoe je die moet vrijgeven, ik los dat op door in de sabnzbd.ini poort 8080 te veranderen in een ander poortnummer. Gebruik dit poort nummer dan ook in de adresregel van je browser.

- Nixo -

  • Gast
Sabnzbd probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/02, 23:37:04 »
tot zover kom ik nu:

nico@nico-desktop:/usr/local/sabnzbd/sabnzbd$ ./SABnzbd.py -d -f SABnzbd.ini
Error:
I refuse to fork without a log directory!

Nico

Michel

  • Gast
Sabnzbd probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/03, 00:14:27 »
Dat kan kloppen, kijk maar eens naar mijn laatste alinea, je moet in sabnzbd.ini alle directories opgeven tussen de aanhalingstekens.

Zo te zien staat dat bestand bij jou in /usr/local/sabnzbd/sabnzbd

Behalve de log dir moet je een NZB, download, incomplete, en nog een paar directories opgeven. Zorg dat deze ook daadwerkelijk bestaan en alles moet goed gaan.

Bij mij staan deze bv in ~/michel/download

- Nixo -

  • Gast
Sabnzbd probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/03, 19:34:39 »
Michel mag ik je bedanken. Het werkt nu gewoon zonder problemen. En ook gewoon op poort 8080

Nico