Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE bestanden verwijderen  (gelezen 916 keer)

Offline amrus

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Gepost op: 2007/12/26, 20:15:40 »
hallo , ik heb een beetje zitten experimenteren met Kubuntu. Maar om de een of andere reden werken nu bepaalde dingen niet meer goed in Ubuntu. Ik zou daarom alle KDE toestanden willen verwijderen . Is dat op een veilige manier te doen, zonder dat Gnome daar hinder van ondervind ?

Offline woteb

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/26, 20:36:29 »
In een terminal: sudo apt-get remove kubuntu-desktop
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/26, 20:52:58 »
Citaat van: woteb
In een terminal: sudo apt-get remove kubuntu-desktop
zou je niet beter --purge erbij kunnen zetten, dat verwijderd dan toch ook de instellingen ed.

sudo apt-get remove --purge kubuntu-desktop
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline woteb

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/26, 20:59:33 »
Kan, maar niet altijd verstandig.... Instellingen verwijder ik meestal handmatig, zeker als het al een tijdje heeft gedraaid.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline siegi

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/26, 21:03:41 »
euhm autoremove zal wel handig zijn..  anders verwijder je denk alleen het kubuntu-desktop pakketje.
Maar ik denk dat gtk-qt-engine gewoon in de weg zit.  Dit pakket heeft een bug waardoor je in gnome je thema enzow niet meer kan aanpassen.

Offline ronney

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/27, 07:39:02 »
Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/18273
Ik had er namelijk ook last van dat ik geen thema's meer kon kiezen in Gnome. Toen ik dat verwijderde had ik er geen last meer van.

Offline woteb

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/27, 10:18:20 »
Citaat van: siegi
euhm autoremove zal wel handig zijn..  anders verwijder je denk alleen het kubuntu-desktop pakketje.
Maar ik denk dat gtk-qt-engine gewoon in de weg zit.  Dit pakket heeft een bug waardoor je in gnome je thema enzow niet meer kan aanpassen.
Goed dat ik dit weet..... Ik heb een Gnome/KDE/XFCE/IceWM systeem waar Gnome er niet uit ziet en de vensters er 'verminkt' uit zien.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline amrus

  • Lid
KDE bestanden verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/27, 18:27:37 »
Citaat van: ronney
Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/18273
Ik had er namelijk ook last van dat ik geen thema's meer kon kiezen in Gnome. Toen ik dat verwijderde had ik er geen last meer van.
Bedankt Ronney , Gnome draait weer zoals voorheen