Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.  (gelezen 1548 keer)

oliesjeik

  • Gast
Hallo allemaal,

Ik heb een vaag probleem:

Wanneer ik firefox (of opera) open en naar een bepaalde site wil gaan zoals facebook of couchsurfing dan krijg ik de volgende error:


Het gekke is dat ten eerste google search (en cache) altijd werken terwijl heel veel bookmarks een error geven.
Nu heb ik dit probleem sinds gisteren en het enige dat ik gisteren gedaan heb is een vpn programma installeren. Ik had dit eerst geprobeerd met de vpn optie van network manager maar hier kon ik geen tunneling aanzetten. Ik heb toen kvpnc gedownload en vervolgens ingesteld. Ik kan gewoon een connectie maken met het netwerk. Ik dacht laat ik is proberen om nu deze sites te bezoeken en... nu doen ze het wel gewoon! Hoe kan ik dit oplossen aangezien ik niet continu een vpn connectie wil hebben of weet iemand hoe dit komt?

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/03/01, 11:59:03 door oliesjeik »

Offline Drummies

  • Lid
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/01, 12:01:33 »
dat zal te maken hebben met de firewall in het Virtual private network

zie link
http://www2.let.uu.nl/solis/cim/kennisbank/index.asp?naam=SCRVPN00.HLP
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

oliesjeik

  • Gast
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/01, 12:03:46 »
dat zal te maken hebben met de firewall in het Virtual private network

zie link
http://www2.let.uu.nl/solis/cim/kennisbank/index.asp?naam=SCRVPN00.HLP

Ja ok, maar dan zouden juist die sites het niet moeten doen als ik de vpn aan heb staan toch? Bij mij is het juist zo dat, wanneer ik niet verbonden ben met vpn, ik bijna geen een site kan laden (page load error). Terwijl als ik juist verbonden ben met vpn ik wel al deze sites kan bekijken.


Offline Drummies

  • Lid
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/01, 12:45:33 »
het zijn 2 verschillende verbindingen hoe en waar maak je de keuze of vpn of een default verbinding,en wat nog belangrijker is wat is er bij netwerkverbindingen geconfigureerd vwb vpn en een gewone netwerkverbinding                               

het lijkt erop dat je in je router twee routes moet maken:
een route voor al het VPN verkeer en een default route voor
al het overige verkeer.


Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

oliesjeik

  • Gast
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/01, 15:29:17 »
het zijn 2 verschillende verbindingen hoe en waar maak je de keuze of vpn of een default verbinding,en wat nog belangrijker is wat is er bij netwerkverbindingen geconfigureerd vwb vpn en een gewone netwerkverbinding                               

het lijkt erop dat je in je router twee routes moet maken:
een route voor al het VPN verkeer en een default route voor
al het overige verkeer.




Nou, wat ik doe is dit:
1. Start PC op.
2. Automatisch wordt netwerk manager opgestart en die geeft ook de melding dat ik verbonden ben met het draadloos netwerk.
3. Ik start firefox (of opera) en begin te surfen. Op dit moment doe ik dat ook, ik kan dus dit forum gewoon bereiken echter als ik bijvoorbeeld naar een andere site ga zoals facebook dan krijg ik die load error. Iets anders wat raar is, ga ik nu naar youtube.com dan krijg ik wel de site te zien maar heel gek namelijk zo:


Dit is dus erg vreemd (let op vpn is hier nog niet gestart).
4. Start ik nu kvpnc op dan kan ik gewoon alles bereiken en youtube ziet er uit zoals het hoort.

Ik snap dus niet helemaal wat er gebeurd. Mijn default verbinding is dus gewoon via draadloos (netwerk manager, vast ip adres). kvpnc wordt dus nog niet opgestart. Maar pas als ik kvpnc aanzet en vervolgens inlog op uni netwerk dan doen alle sites het pas en geven ook juist weer.

Heb kvpnc al unistalled maar dan houdt het probleem zich aan...

Offline Drummies

  • Lid
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/01, 15:59:49 »
het lijkt wel of je flash player wordt geblokkeerd,Gebruik je toevallig adblocking of iets dergelijks

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

oliesjeik

  • Gast
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/01, 17:39:12 »
het lijkt wel of je flash player wordt geblokkeerd,Gebruik je toevallig adblocking of iets dergelijks



Ja, dat vermoeden had ik eerst ook en heb toen ook m'n adblocker uitgezet maar nu is het nog steeds hetzelfde.  ???

Offline Drummies

  • Lid
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/01, 17:51:10 »
misschien een DNS probleem,is het mogelijk om te checken dmv een ping naar een niet werkende url te sturen of je DNS server goed functioneerd
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

oliesjeik

  • Gast
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/01, 18:31:32 »
misschien een DNS probleem,is het mogelijk om te checken dmv een ping naar een niet werkende url te sturen of je DNS server goed functioneerd

keine Ahnung  O0  geen idee hoe ik dat zou moeten doen, nogal een noob...

Offline ruujan

  • Lid
Re: page load error in zowel firefox & opera. Niet als ik VPN heb aanstaan.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/03, 20:59:27 »
kvpnc sloopte bij mij in Intrepid de resolv.conf. Dat betekent dat je domweg na het afsluiten van de vpn geen DNS-server meer hebt. Je kunt dit voorkomen door als script bij het starten van de VPN een backup kopie van resolv.conf te maken naar het goede bestand:

cat /etc/resolv.conf > /root/.kde/share/apps/kvpnc/resolv.conf.<naam van vpn>
Let wel, dit gebeurt onder Intrepid en dan met een handmatig geïnstalleerde kvpnc 0.9.1. De versie die standaard in de repos zit doet het niet. Bij Hardy heb ik eigenlijk nooit een probleem gehad ermee.