Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoi, ik heb een vraag over updatebeheer  (gelezen 657 keer)

Offline hjamo

  • Lid
hoi, ik heb een vraag over updatebeheer
« Gepost op: 2011/12/05, 15:57:51 »
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Gisteren hebben mijn vriendin en ik Ubuntu 11.10 geinstalleerd (op een oude computer, om het uit te proberen) en dat is goed gelukt.
We kwamen wel een probleem tegen met het installeren van updates (is uiteindelijk opgelost), vandaar mijn vraag. In de instellingen van updatebeheer (softwarebronnen) zitten de tabs Ubuntu-software, Overige software en Updates. Via de Ubuntu wiki heb ik begrepen dat bij Ubuntu-software het best de bovenste vier soorten aangevinkt moeten zijn (broncode niet) en bij Updates de bovenste twee (security en updates). Maar ik kon niets vinden over de instelling bij Overige software. Standaard staan alleen de onderste twee aangevinkt (Onafhankelijk en Onafhankelijk (broncode)), maar is dat het beste (voor beginners)?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: hoi, ik heb een vraag over updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/05, 16:40:51 »
Kijk hier eens:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Verbeter-de-instelling-van-de-pakke
(punt 2.14, rechterkolom)

Bij twijfel: de standaardinstellingen gewoon zo laten.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/05, 16:43:06 door Pjotr »
Houd je Ubuntu gezond: vermijd 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Engels

Re: hoi, ik heb een vraag over updatebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/05, 17:48:13 »
@Pjotr: Onafhankelijk wordt wel gecontroleerd door Canonical, dus op dat punt zit geen risico aan vast. Updates zijn inderdaad wel afhankelijk van de maker (upstream), dus op dat punt dan weer wel. Maar er zit dus wel vooraf controle op in tegenstelling tot Partner.

Offline hjamo

  • Lid
Re: hoi, ik heb een vraag over updatebeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/06, 10:18:42 »
@Pjotr en Vistaus: bedankt voor de reacties! Die site van computertip is ook heel nuttig, heb hem gelijk bij mijn bookmarks gezet.