Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kyocera printer aan een netwerk aan de praat krijgen  (gelezen 1328 keer)

Kyocera printer aan een netwerk aan de praat krijgen
« Gepost op: 2009/11/12, 17:50:56 »
Een paar dagen terug heb ik een vraag voorgelegd waar reacties op kwamen van ivo, ertai en info uit contact ivo-nito_2 en engelse info. Het heeft niet geholpen.

Ik heb een HP DX 2200 computer met ubuntu. Een lokale printer daaraan werkt. Aan het thuisnetwerk een Kyocera KM 2050 (en een HP). Aan dit netwerk ook een MS WXP computer. De HP printer werkt aan de HP MS WXP. De beide printers werken niet aan de ubuntumachine. Via het netwerk komt wel internet binnen.

met systeem>beheer>afdrukken zie ik alle drie de printers. Met Locaties> netwerk zie ik een icoon 'Windows netwerk' .

Op de XP is uit de engelse aanwijzingen 'enable bidirectional support' weggevinkt. Vermoedelijk daardoor kan ik met de windows netwerk icoon nu niet meer doorklikken naar een icoon van de XP machine, maar dat kon wel. De printers waren en zijn op het windows netwerk niet te zien.

Wie kan me helpen een ubuntumachine te hebben waarmee  ik op de Kyocera kan printen?

Offline ivo

  • Lid
Re: Kyocera printer aan een netwerk aan de praat krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/13, 10:29:01 »
Heb je op die XP wel de UNIX print services geinstalleerd?


http://support.microsoft.com/kb/324078

« Laatst bewerkt op: 2009/11/13, 10:32:23 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Kyocera printer aan een netwerk aan de praat krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/14, 15:27:24 »
Dank voor de reacties, de Kyoceraprinter werkt nog niet.

Unix op de xp die aan het thuisnet zit geinstalleerd. Helpt niet. De XP is ook niet de server voor de Kyocera en de HPLJ5L op het thuisnet.

Wel gezien dat de XP de kyocera en de HPLJ5L kan gebruiken als printer. De Unixcomputer kan wel internetten via het thuisnet maar niet de Kyocera en de HPLJ5L gebruiken.

Via sys>beheer>afdr eigenschappen aanklikken geeft:
Voor de Kyocera URI lpd://kyocera. Testknoppen niet actief. melding Local Raw Printer, melding 'Gestopt niet mogelijk om de printer te vinden' Documentenlijstje geeft de documenten 'wachtend'aan. Via http://localhost:631/printer/ wordt getoond dat de documenten 'completed' zijn.

Voor de HPLJ5L URI file:///dev/null  Testknoppen niet actief. melding 'inactief' Documentenlijstje geeft de documenten wachtend. via http://localhost:631/printer zijn de documenten 'completed' (documenten opgeslagen in de printer of de jetdirect?)

Voor de lokale Epson zijn de testknoppen wel actief

sys>beheer>afdr>hulp>problemen oplossen F1 > afdrukproblemen aanpakken. Bij de Kyocera lang een actiemolentje, dan een wit schempje dat heet 'afdrukproblemen aanpakken' met actieve knoppen 'terug'en andere volgorde' en een niet actieve knop 'volgende' .
wat later komt de melding 'error during CUPS operation, server error services unavailable.  Na de knop 'opnieuwe proberen'ingedrukt te hebben duurt het lang, loopt het vast en kan er tenslotte via een verschenen knop 'geforceerd afsluiten' worden opgehouden met de actie.

Is er iemand die hieruit kan afleiden wat er aan de hand is?