Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST ssh gerelateerd en Remmina probleempje (vraag)  (gelezen 497 keer)

Offline BaukeP

  • Lid
OPGELOST ssh gerelateerd en Remmina probleempje (vraag)
« Gepost op: 2012/10/18, 22:06:48 »
Hallo,

Ik heb openssh geïnstalleerd (met keys) en het loopt perfect. Ik kan bij alle bestanden op de desktop die ik boven heb staan. Met "ssh -Y dtop gedit" kan ik zelfs een grafisch programma op de desktop opstarten.

De vraag nu: Kan ik met ssh ook de desktop van de pc boven overnemen (zoals met remmina mogelijk is (al lukt me dat met remmina op het moment ook niet)

Alvast bedankt

Bauke

Edit: Dat ik geen verbinding krijg met remmina ligt aan het feit dat ik boven nog geen rdp (oid) server heb geinstalleerd. Welke is daarvoor het beste (met ondersteuning voor verschillende protocollen). xrdp misschien?

Edit2: xrdp geïnstalleerd. Loopt, maar het overgenomen scherm scherm heeft een slechte kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 21:25:29 door BaukeP »

Re: ssh gerelateerd en Remmina probleempje (vraag)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/26, 13:01:33 »
Ik gebruik zelf VNC via ssh binnen remmina om bijvoorbeeld mijn machine thuis over te nemen. Remote Desktop onder ubuntu is VNC en de kwaliteit valt niet tegen.

Re: ssh gerelateerd en Remmina probleempje (vraag)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/26, 23:48:42 »
Ik gebruik meestal rdesktop om  windows machines remote te benaderen
sudo apt-get install rdesktop
Die werkt bij mij altijd met volledige kleuren. En de windows grootte is met -g in te stellen.
URD - http://www.urdland.com - Usenet Resource Downloader

Offline BaukeP

  • Lid
Re: ssh gerelateerd en Remmina probleempje (vraag)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/03, 21:25:09 »
Bedankt!

Ga ze proberen!

Bauke