Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twee modems Fritz.Box  (gelezen 389 keer)

Offline yvja

  • Lid
Twee modems Fritz.Box
« Gepost op: 2024/03/13, 11:54:18 »
Heb twee modems in gebruik.
De ene gehuurd, want dat is een glasvezelmodem de 5530 Fritz.Box
Plus boven mijn 7590 Fritz.Box. Zo is het dus nu ook doorgeschakeld.
Alleen krijg ik de telefoonaansluiting boven nog steeds niet goed voor elkaar.
Want de ontvangst led is alweer rood!

Wie heeft ook Fritz.box modems en er een beetje meer verstand van dan ik qua telefonie-aansluiting boven.
Soms ben ik immers boven bezig en dan zou ik geen telefoon meer hoeven mee te nemen wanneer mijn analoge telefoon niet steeds weer uitgeschakeld is.
Ze hebben het erover dat dit misschien met het 'Ḿesh' van doen heeft qua schakeling?

Alvast bedankt voor jullie optie's!

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Twee modems Fritz.Box
« Reactie #1 Gepost op: 2024/03/13, 15:58:47 »
Fritzbox heeft niets te maken met andere distriuties, daarom is het topic verplaatst naar Algemeen. Gelieve op te letten waar je topics post. Bij voorbaat dank.  ;)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Oesje

  • Lid
Re: Twee modems Fritz.Box
« Reactie #2 Gepost op: 2024/03/13, 18:06:06 »
Citaat
Fritzbox heeft niets te maken met andere distriuties, daarom is het topic verplaatst naar Algemeen. Gelieve op te letten waar je topics post. Bij voorbaat dank.  ;)

Fritzbox heeft te maken met internet en netwerk . Ook bij voorbaat dank  :)
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline Oesje

  • Lid
Re: Twee modems Fritz.Box
« Reactie #3 Gepost op: 2024/03/13, 18:16:10 »
https://www.edpnet.be/nl/support/installeren-en-gebruiken/vaste-telefonie/fritz!box-beheren/hoe-configureer-ik-oproepdoorschakeling-op-mijn-fritz!-box.html

Naar mijn weten moet je bij gebruik van twee modems , twee verschillende internet aansluitingen hebben .
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Twee modems Fritz.Box
« Reactie #4 Gepost op: 2024/03/13, 19:45:45 »
Citaat
Fritzbox heeft niets te maken met andere distriuties, daarom is het topic verplaatst naar Algemeen. Gelieve op te letten waar je topics post. Bij voorbaat dank.  ;)

Fritzbox heeft te maken met internet en netwerk . Ook bij voorbaat dank  :)

Het subforum gedeelte Internet en Draadloos heeft specifiek met Ubuntu en of haar officiële varianten te maken als daar iets niet lukt met verbinden. Hier laten we het ook verder bij en gaan we ontopic verder om de TS te helpen.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.