Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 seconden opstarttijd met systemd  (gelezen 1574 keer)

2 seconden opstarttijd met systemd
« Gepost op: 2012/05/14, 13:05:39 »
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTEwMjc

Hopelijk gaat Canonical dan toch nog een keer overstag moest het zover komen dat die tweaks standaard worden :)

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/14, 13:59:13 »
Ubuntu gebruikt upstart, niet systemd. En op SSDs krijg je ook al erg goede boottijden met upstart.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/14, 14:50:13 »
Ubuntu gebruikt upstart, niet systemd. En op SSDs krijg je ook al erg goede boottijden met upstart.

* Vistaus zucht

Daarom zei ik ook: Hopelijk gaat Canonical toch nog een keer overstag

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/14, 15:35:31 »
Ubuntu gebruikt upstart, niet systemd. En op SSDs krijg je ook al erg goede boottijden met upstart.

* Vistaus zucht

Daarom zei ik ook: Hopelijk gaat Canonical toch nog een keer overstag
Sorry hé, dat ik geen Hollands spreek. Bovendien, zoals ik al zei, kan je ongeveer hetzelfde met Upstart bereiken. En niet vergeten, open source ontwikkelaars zijn koppige mensen en geven niet graag toe dat iets wat ze zelf gemaakt hebben minder goed is dan iets anders.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/14, 16:13:49 »
Hollands heeft niks te maken met het niet lezen van een zin... En overstag is helemaal geen Hollands woord want ik hoor het ook wel eens op Belgische radio...

Maar goed, Upstart heeft zichzelf voorlopig anders nog niet bewezen.

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/14, 21:27:59 »
Zou gaaf zijn als Ubuntu dit ook zou krijgen  :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/14, 21:57:28 »
Zou gaaf zijn als Ubuntu dit ook zou krijgen  :P

Inderdaad. Maarja, dan moeten eerst veel distro's het oppikken en niet alleen Fedora want anders blijft Canonical stug volhouden aan dat Upstart wat uiteindelijk toch minder modern is dan systemd.

Offline Tom

  • Lid
Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/14, 23:44:27 »
En overstag is helemaal geen Hollands woord want ik hoor het ook wel eens op Belgische radio...   < Is een uitdrukking die veel in de zeilsport toe gepast word ,en daar zijn de Hollanders wel goed in. =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/15, 00:06:46 »
En overstag is helemaal geen Hollands woord want ik hoor het ook wel eens op Belgische radio...   < Is een uitdrukking die veel in de zeilsport toe gepast word ,en daar zijn de Hollanders wel goed in. =D

Maar op MNM, (Belgische muziekzender), gaat het nochtans weinig over zeilsport ;) Enfin, ik zal voortaan wel in puur Vlaams gaan posten :D

Anyway, ontopic maar weer :)

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/15, 19:03:17 »
Volgens  van Dale ( het woordenboek der Nederlandse taal ):
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=overstag&lang=nn

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/15, 19:58:45 »
Volgens  van Dale ( het woordenboek der Nederlandse taal ):
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=overstag&lang=nn

* Vistaus mompelt iets over het bevredigen van mieren :rolleyes:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/15, 19:58:59 »
Opstart tijd op mijn telefoon naar enkele seconden zou mooi zijn maar als ik kijk naar mijn desktop dan heb ik niet te klagen.
Vraag mij ook af of het meerwaarde heeft om het op 2 seconden te hebben.
Als ik nu mijn pc aan zet dan pak ik na het indrukken van de aan knop nog wat te drinken en te eten.
Ga dan nog wel eens even naar de wc en als ik terug kom staart mijn pc klaar.
Zit dus eigenlijk nooit te wachten en verder staat mijn pc vaak dagen achter elkaar aan.
Ik ben er niet tegen hoor en natuurlijk is het leuk als het snel op start maar ik denk dat het voor een tablet of iets dergelijks nuttiger is.

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/15, 20:47:24 »
@emiel: Dat dus ja. Maar als het kan met systemd, dan waarom niet? ;) Nu heeft het nog niet veel zin, maar als het straks default is wel, gewoon omdat het kan :)

Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/15, 21:17:01 »
@Emiel

Dan kun je nog even naar de WC hoor  =D

Overstag, ook nooit van gehoord, maar zoiets google ik dan ook. Het is ook een NEDERLANDS forum geen Vlaams, dan zouden wij niet onze taal niet hoeven te vertalen naar middeleeuws. Genoeg gezegd, ik word ook slechter in de Nederlandse taal. :-X
« Laatst bewerkt op: 2012/05/15, 21:21:12 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/15, 23:22:13 »
Hoho, dit is een NederlandsTALIG forum. Aangezien Vlaams ook van het Nederlands afstamt (of andersom zo je wilt) valt het dus ook onder de titel 'Nederlandstalig'. En het is zeker geen Middeleeuws wat men in Vlaanderen spreekt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: 2 seconden opstarttijd met systemd
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/16, 00:29:45 »
Xubuntu heeft aangegeven dat ze de opstart tijd weer korter willen maken.
Natuurlijk als het kan is het leuk maar persoonlijk ben ik er meer voor dat ze eerst de belangrijke dingen doen en als ze dan tijd over hebben, dat ze het dan gaan doen.

Kan mij er niet zo druk over maken.
Laat ze eerst maar eens met een tablet komen en dat ze daar een opstart tijd hebben van enkele seconden.