Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na installatie ubuntu 16.04 naar 18.04 verdwijnt het internet na precies 1 uur  (gelezen 10508 keer)

Joshua Orbit

  • Gast
@RobertPeter:

een niet onbelangrijke vraag: een Lenovo heeft altijd een hardware switch voor WiFi : heb je die al getest of dat het probleempje zou kunnen zijn ? Bij mijn Lenovo T400 zit dat kleine plastic schuivertje ingewerkt in de linker hoek vooraan de laptop ; misschien moet je ook eens kijken naar de voor - en zijkanten waar die switch zit ....... goed mogelijk dat dat het probleem kan zijn.

Normaal gesproken valt een WiFi out of the box niet uit na een uur: maar igv een, slecht werkende bv, switch zou dat wel eens een probleem kunnen geven. Ik weet niet of de Bios aangeeft of je de switch kan negeren maar ik zou er eens naar zoeken hoe in de Bios de switch kan genegeerd worden.  Of toch eens kijken of de switch in kwestie in een "goede positie" staat ; uiterst links of uiterst rechts : ik heb ook zo eens een man gehad met een probleem daarmee en na een toevalligheid ontdekt dat die switch "in het midden " stond : niet links noch rechts en daarmee kreeg je dus een Windows die soms wel, soms niet op internet ging lol .
« Laatst bewerkt op: 2019/10/29, 10:08:25 door Joshua Orbit »

Dank voor je antwoord, ik zal in de bios duiken, mijn laptop heeft geen knop waarmee de wifi aan en uit gezet kan worden. Bij mij was dan ook niet het probleem dat het internet er na een uur mee uit stopte. Hij stopte zo ineens van de ene op de andere dag.  Het icoontje boven in de balk , van wifi of bedraad is verdwenen. Ook in het puldown menu staat niets meer over wifi of lan.
Aangezien het icoontje wel in een live versie staat vermoed ik dat het te maken heeft met een software probleem en niet met een hardware probleem.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Joshua Orbit

  • Gast
Je hebt wel degelijk een switch onder F7 op je Keyboard.  De vliegtuigstand van Lenovo.

Lenovo biedt de optie aan om de 'hotkeys' uit te schakelen in de Bios; doe dat ook .

Opnieuw starten Ubuntu en terug testen.

Ik neem toch aan dat het Lenovo Ideapad 520 is waar we over praten ?

Ik heb besloten om ubuntu 19.10 op mijn computer te zetten waarmee het probleem voor mij ook opgelost is. Dank voor jullie meedenken.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Je hebt wel degelijk een switch onder F7 op je Keyboard.  De vliegtuigstand van Lenovo.

Lenovo biedt de optie aan om de 'hotkeys' uit te schakelen in de Bios; doe dat ook .

Opnieuw starten Ubuntu en terug testen.

Ik neem toch aan dat het Lenovo Ideapad 520 is waar we over praten ?

Ja klopt hoor. Ik dank je voor je hulp.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.