Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?  (gelezen 67721 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #325 Gepost op: 2012/01/29, 17:21:46 »
De lenzen zijn leuk maar geven je een overzicht en als je iets wilt doen moet je alsnog het programma starten.
Neem Gwibber, daar is een lens voor maar als je er kijkt zie je maar halve berichten. Ik weet niet of dit al verbeterd is en dat je nu het hele bericht ziet en je van daaruit een reactie kunt geven want dat vond ik het min punt van de lenzen.
Je ziet van alles maar je kunt er dan niets mee en wat je ziet, zie je maar half.
Kun je net zo goed Gwibber opstarten en daarin kijken want dan kun je ook alles en zie je alles.

Er is nog veel meer wat ik minder vind maar laat ik voor nu het hier maar bij houden.

Heb het al een tijd niet gebruikt dus het kan verbeterd zijn al geloof ik dat niet.

@koffieboon, Xubuntu dus. ;)

Offline MKe

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #326 Gepost op: 2012/01/29, 18:56:33 »
Eigelijk is er niet zoveel mis met Unity. Ik heb maar een paar suggesties:
1. Maak de lens waarin de programma-categorieen worden aangegeven de default (ik haat zoeken met een textbox)
Ik zou juist het liefst hebben dat de Dash alleen nog maar uit een zoekveld bestaat, de categorieën gebruik ik nooit. Misschien dat we in een toekomstige versie dit helemaal zelf kunnen configureren, zodat het iedereen het precies zo krijgt als hij wil.
Ik heb er een hekel aan om steeds van muis naar toetsenbord en weer terug te gaan. Zoeken naar geinstalleerde programma's vind ik persoonlijk voor mij overbodig omdat normaal gesproken er relatief weinig programma's geïnstalleerd zijn. Verder als ik eenmaal weet waar een programma in mijn menu staat is zoeken voor mij helemaal kolder. Files is een andere zaak. Maar zoals je zegt is dit persoonlijk.
Het prettige van Kubuntu vind ik dat er een zoekfunctie in zit zoals in Unity, maar dat hij je niet zo opgedrongen wordt. Hij is er als hij eens een keer nuttig zou zijn of als je er de voorkeur aan geeft zoals jij, maar je kunt ook prima zonder. Dit geldt ook voor Gnomeshell. Dat zou bij Unity ook kunnen.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/29, 22:14:44 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #327 Gepost op: 2012/01/29, 21:29:06 »
GNOME Shell dringt je geen zoekfunctie op? Laat me niet lachen. Probeer jij maar eens iets te vinden in die onoverzichtelijke programmalijst van GNOME Shell (wil overigens niet beweren dat Unity dat beter doet als we over de programmalijst tonen praten).

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #328 Gepost op: 2012/01/29, 21:32:11 »
Eigelijk is er niet zoveel mis met Unity. Ik heb maar een paar suggesties:
1. Maak de lens waarin de programma-categorieen worden aangegeven de default (ik haat zoeken met een textbox)
2. Haal die achterlijke "ook te verkrijgen programma's" lijst weg.
3. Maak het eenvoudiger om van dat Global menu systeem af te komen.
4. Geef de mogelijkheid voor een ouderwetse taakbalk indien gewenst
5. Een virtual desktop systeem zoals die in Gnome3 shell

1 Discutabel.
2 Dat is aangepakt in Ubuntu 12.04 Via de nieuwe Unity-instellingen kun je een vinkje zetten om die nog te verkrijgen-lijst weg te halen.
3 Wordt aangepakt met HUD, maar is sudo apt-get remove global-menu zoveel werk?
4 sudo apt-get install gnome-session-fallback Zie overigens het probleem niet. Win 8 ziet standaard af van de oude taakbalk, Mac OSX heeft altijd al een dock gehad, dus snap eigenlijk niet waarom iedereen dan die taakbalk zo'n gemis vindt als zelfs de concurrentie ervan af ziet...
5 Is er al.

Offline Tom

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #329 Gepost op: 2012/01/29, 21:57:16 »
 :D :D :D Het zal de eerste twee jaren nog wel veel gesprek stof opleveren denk ik.
Het is natuurlijk wel jammer dat veel mensen naar een andere Distro overgaan ,maar dat hadden ze kunnen verwachten in Canonical.
Moet eerlijk zeggen Mint pakt het verrekte goed aan tot nu toe en ben ook zeer nieuwsgierig hoe de Mint 13 gaat worden met Mate en cinnamon ,daar heb je dan waarschijnlijk de keuze tussen die twee.
Afwachten en Wiskey drinken zou Gijsbert zeggen. ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/30, 11:28:56 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline MKe

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #330 Gepost op: 2012/01/29, 22:02:57 »
GNOME Shell dringt je geen zoekfunctie op? Laat me niet lachen. Probeer jij maar eens iets te vinden in die onoverzichtelijke programmalijst van GNOME Shell (wil overigens niet beweren dat Unity dat beter doet als we over de programmalijst tonen praten).
Nee, ik heb weken met Gnomeshell gewerkt zonder ooit te hoeven zoeken omdat de Dash in Gnomeshell alles direct in categorieën plaatst zoals vroeger in de menu structuur. Ik weet wel dat dat in Unity ook kan, maar dat is een van de meer "verborgen" opties. Maar Gnomeshell is zeker niet onoverzichtelijk, in tegendeel zelfs. Unity dringt dus wel degelijk de zoekfunctie op door in eerste instantie alleen de zoekopdracht te laten zien.
Vind het wel jammer dat de discussie Shell vs Unity begint te lijken op de Gnome vs KDE discussie van een aantal jaren geleden. Mensen voelen zich zo snel aangevallen helaas.
Citaat
1 Discutabel.
2 Dat is aangepakt in Ubuntu 12.04 Via de nieuwe Unity-instellingen kun je een vinkje zetten om die nog te verkrijgen-lijst weg te halen.
3 Wordt aangepakt met HUD, maar is sudo apt-get remove global-menu zoveel werk?
4 sudo apt-get install gnome-session-fallback Zie overigens het probleem niet. Win 8 ziet standaard af van de oude taakbalk, Mac OSX heeft altijd al een dock gehad, dus snap eigenlijk niet waarom iedereen dan die taakbalk zo'n gemis vindt als zelfs de concurrentie ervan af ziet...
Punt 1 is dus niet discutabel, ik zie gewoon niet waarom er niet gewoon een categorie lijst aan de zijkant kan staan. Veranderd niets aan de functionaliteit van de Dash en mensen die graag de hele tijd van toetsenbord naar muis en terug willen, maar maakt voor velen Unity beter te pruimen. Er is zelfs een lens gemaakt die dit biedt en die zou ik graag als standaard willen hebben met ondersteuning van Canonical.
Punt 2, wist ik maar wilde het even noemen.
3. Jij was diegene die altijd graag praatte over "Pietje Puk", dus nu met een cli commando aan komen zetten is een beetje een contradictie ;) :D Maar serieus. Canonical claimt dat Unity zo gebruiksvriendelijk is. Dit valt daar niet onder, maar zal binnenkort wel opgelost worden denk ik.
4. Omdat sommige mensen graag meer controle willen hebben dan anderen. Ik vind het stukken overzichtelijker met een taakbalk. OSX en Win8 zal ik ook niet gebruiken. Helaas is tegenwoordig de tendens om de digibeet te bedienen terwijl de mensen met meer inzicht worden vergeten. Gelukkig hebben we dan nog de terminal :)
5. Dacht ik niet. Bij Gnomeshell wordt er steeds een desktop toegevoegd als de vorige in gebruik is. Zo breidt het aantal desktops zich dus uit na gelang van gebruik. Een zeer flexibele en inovatieve manier van werken. Bij mij had Unity gewoon 4 desktops, punt. Maar misschien heb ik het mis?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/29, 22:18:14 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #331 Gepost op: 2012/01/29, 22:29:11 »
Terrwijl ik een nipje van de whiskey heb genomen en rustig wacht op de nieuwe fratsen van Mark, kan ik vast melden dat Unity het in Ubuntu 12.04 ook niet heeft overleefd. Ik wilde geen Unity en zit/zat daar ook niet op te wachten. Maar laat een ieder gebruiken wat hij/zij wil gebruiken, tussen mij en Unity zal het nooit meer goed komen. Ik wacht rustig af, misschien wordt het ooit nog beter. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #332 Gepost op: 2012/01/29, 22:39:45 »
Global Menu zou alleen aanwezig moeten zijn in gemaximaliseerde vensters.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #333 Gepost op: 2012/01/29, 23:29:57 »
GNOME Shell dringt je geen zoekfunctie op? Laat me niet lachen. Probeer jij maar eens iets te vinden in die onoverzichtelijke programmalijst van GNOME Shell (wil overigens niet beweren dat Unity dat beter doet als we over de programmalijst tonen praten).
Nee, ik heb weken met Gnomeshell gewerkt zonder ooit te hoeven zoeken omdat de Dash in Gnomeshell alles direct in categorieën plaatst zoals vroeger in de menu structuur. Ik weet wel dat dat in Unity ook kan, maar dat is een van de meer "verborgen" opties. Maar Gnomeshell is zeker niet onoverzichtelijk, in tegendeel zelfs. Unity dringt dus wel degelijk de zoekfunctie op door in eerste instantie alleen de zoekopdracht te laten zien.
Vind het wel jammer dat de discussie Shell vs Unity begint te lijken op de Gnome vs KDE discussie van een aantal jaren geleden. Mensen voelen zich zo snel aangevallen helaas.
Citaat
1 Discutabel.
2 Dat is aangepakt in Ubuntu 12.04 Via de nieuwe Unity-instellingen kun je een vinkje zetten om die nog te verkrijgen-lijst weg te halen.
3 Wordt aangepakt met HUD, maar is sudo apt-get remove global-menu zoveel werk?
4 sudo apt-get install gnome-session-fallback Zie overigens het probleem niet. Win 8 ziet standaard af van de oude taakbalk, Mac OSX heeft altijd al een dock gehad, dus snap eigenlijk niet waarom iedereen dan die taakbalk zo'n gemis vindt als zelfs de concurrentie ervan af ziet...
Punt 1 is dus niet discutabel, ik zie gewoon niet waarom er niet gewoon een categorie lijst aan de zijkant kan staan. Veranderd niets aan de functionaliteit van de Dash en mensen die graag de hele tijd van toetsenbord naar muis en terug willen, maar maakt voor velen Unity beter te pruimen. Er is zelfs een lens gemaakt die dit biedt en die zou ik graag als standaard willen hebben met ondersteuning van Canonical.
Punt 2, wist ik maar wilde het even noemen.
3. Jij was diegene die altijd graag praatte over "Pietje Puk", dus nu met een cli commando aan komen zetten is een beetje een contradictie ;) :D Maar serieus. Canonical claimt dat Unity zo gebruiksvriendelijk is. Dit valt daar niet onder, maar zal binnenkort wel opgelost worden denk ik.
4. Omdat sommige mensen graag meer controle willen hebben dan anderen. Ik vind het stukken overzichtelijker met een taakbalk. OSX en Win8 zal ik ook niet gebruiken. Helaas is tegenwoordig de tendens om de digibeet te bedienen terwijl de mensen met meer inzicht worden vergeten. Gelukkig hebben we dan nog de terminal :)
5. Dacht ik niet. Bij Gnomeshell wordt er steeds een desktop toegevoegd als de vorige in gebruik is. Zo breidt het aantal desktops zich dus uit na gelang van gebruik. Een zeer flexibele en inovatieve manier van werken. Bij mij had Unity gewoon 4 desktops, punt. Maar misschien heb ik het mis?

Nou, dat bovenste breng je wel erg als een feit. Nee, ik vind GNOME Shell niet handig nee. Ik werk er nu mee om er aan te kunnen wennen maar het is moeilijk wennen. En dat jij nu die applicatielijst zo handig vind moet jij weten, maar ik vind het teveel op het scherm staan en ik hou niet van boomstructuren, dus die categorieën zijn voor mij geen meerwaarde. Des te meer reden waarom ik nooit aan GNOME 2 kon wennen in de standaardsetting.
Ja, het ontaard in een discussie, maar dat komt ook deels door dat mensen Apple-achtige fanboytrekjes krijgen. "Nee, GNOME Shell is zo handig en jou mening telt niet want niemand houdt van Unity". Wordt niet letterlijk zo gezegd, maar vaak wel tussen de regels door bedoeld of in ieder geval komt dat wel vaak zo over. Terwijl andersom valt dat reuze mee.

1 Nou, wel discutabel dus, want niet iedereen is het daarmee eens.
2 Oké! :)
3 Haha, ja ik weet dat dat een contradictie is, maar in dit geval richtte ik me specifiek op jou en jij bent geen Pietje Puk zo te lezen ;)
4 Ik weet niet wat jij onder "digibeet" verstaat, maar ik ben verre van een digibeet. Sterker nog: ik ben juist iemand met meer inzicht. En TOCH kan ik NIET aan die pruttaakbalk wennen. Heb het geprobeerd vanaf Windows 95 tot aan KDE en vanaf 11.04 naar het verademende (in dat opzicht) Unity (en E17 zonder taakbalk). Recent nog een soort van taakbalk op E17 geprobeerd, maar ik kan gewoon niet met een taakbalk werken. Dus dat slaat helemaal niet op digibeet of niet, want ik en vele anderen kunnen gewoon niet met een taakbalk werken. Zo simpel is dat.
5 Dat punt neem ik terug.

Offline MKe

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #334 Gepost op: 2012/01/30, 09:18:18 »
Nou, dat bovenste breng je wel erg als een feit. Nee, ik vind GNOME Shell niet handig nee. Ik werk er nu mee om er aan te kunnen wennen maar het is moeilijk wennen. En dat jij nu die applicatielijst zo handig vind moet jij weten, maar ik vind het teveel op het scherm staan en ik hou niet van boomstructuren, dus die categorieën zijn voor mij geen meerwaarde. Des te meer reden waarom ik nooit aan GNOME 2 kon wennen in de standaardsetting.
Ik ben een Bio-informaticus dus ik houd van boomstructuren ;) Maar dit is precies wat ik bedoel. Jij bent anders dan ik en op een zeer eenvoudige manier zouden ze de Dash net zo prettig kunnen maken voor mij als dat het nu is voor jou.
Ja, het ontaard in een discussie, maar dat komt ook deels door dat mensen Apple-achtige fanboytrekjes krijgen. "Nee, GNOME Shell is zo handig en jou mening telt niet want niemand houdt van Unity". Wordt niet letterlijk zo gezegd, maar vaak wel tussen de regels door bedoeld of in ieder geval komt dat wel vaak zo over. Terwijl andersom valt dat reuze mee.
Klopt, maar de reaktie van "Unity" mensen maakt het nu tot zo'n discussie. Ik ben overigens niet tegen Unity, ik begon mijn berichtje niet voor niets met "Er is niet zoveel mis met Unity".

1 Nou, wel discutabel dus, want niet iedereen is het daarmee eens.
Maar als ze zoals ik zeg nu op een niet-opdringerige manier die categorie-lijst langs de linker-rand zetten heb jij er geen last van en kun je werken zoals je gewend bent en ben ik tevreden.

3 Haha, ja ik weet dat dat een contradictie is, maar in dit geval richtte ik me specifiek op jou en jij bent geen Pietje Puk zo te lezen ;)
Nee, ik heb die apt-get actie natuurlijk direct uitgevoerd ;)
4 Ik weet niet wat jij onder "digibeet" verstaat, maar ik ben verre van een digibeet. Sterker nog: ik ben juist iemand met meer inzicht. En TOCH kan ik NIET aan die pruttaakbalk wennen. Heb het geprobeerd vanaf Windows 95 tot aan KDE en vanaf 11.04 naar het verademende (in dat opzicht) Unity (en E17 zonder taakbalk). Recent nog een soort van taakbalk op E17 geprobeerd, maar ik kan gewoon niet met een taakbalk werken. Dus dat slaat helemaal niet op digibeet of niet, want ik en vele anderen kunnen gewoon niet met een taakbalk werken. Zo simpel is dat.
Ik druk me misschien wat te sterk uit, heb ik wel eens last van ;) Voor mij geeft een dock gewoon te weinig info of in ieder geval te onoverzichtelijk. Ik ben een gebruiker die veel applicaties open heeft staan en veel taken runt en veel dialoog vensters heeft openstaan. Voor mij is dan zo'n dock niet handig en steeds maar schakelen naar een weergave met openstaande vensters, zoals bij Gnomeshell of Unity is dan steeds een handeling te veel. Voor mij geeft een dus ook taakbalk meer overzicht, het is eigelijk dezelfde reden waarom ik graag die indeling in de Dash anders zou willen hebben. Het geeft meer structuur voor mij. Voor jou is dat anders. Maar ik zei ook optioneel, dus voor de mensen die dat willen. Ik geloof dat Mint zoiets bij Gnomeshell heeft gedaan en dat het ook optioneel is, precies als ik graag in Unity zou willen hebben.

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #335 Gepost op: 2012/01/30, 10:13:59 »
+1

@Vistaus

Je moet in een disc eens onderscheid weten te maken tussen:
# wat iemand persoonlijk handig vind en prettig vind werken.
en
# een persoonlijke mening.

Er valt niet te discuseren over smaak en persoonlijke ervaring.

Daarom moet Canonical (als zij willen dat iedereen Ubuntu blijft gebruiken) er een beetje rekening mee houden dat iemand altijd de mogelijkheid moet blijven houden zijn desktop in te richten zoals hij/zij dat zelf het prettigst vind.

Unity is een mooie vondst, de menu structuur is ook een mooie vondst, idem voor de OSX dock en wat Android nu gemaakt heeft, alles is mooi en alles heeft zijn eigenaardigheden en gemakken.


I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #336 Gepost op: 2012/01/30, 10:46:37 »
@Gandyman: Als ik dat onderscheid niet zou kunnen maken, dan zou ik ook niet hierboven met MIJN mening komen. Dus het punt wat jij nu maakt is een contradictie.
Ik weet heus wel het verschil en ik respecteer MKe's mening. Dat weet hij denk ik ook wel.
Daarbij beste Gandyman, ben ik geen Unity-mens noch een GNOME Shell-mens. Heb ze wel gebruikt, maar geen fanboy ofzo, dus wat dat betreft discussieer ik gewoon om wat punten duidelijker te krijgen. Sommige punten brengt de ander niet goed, sommige breng ik niet goed. Is niks mis mee, overkomt ons allemaal wel eens ;)
En sommige punten zijn nu ook duidelijk, zoals over die taakbalk bijv.

@MKe: Of die lijst links of rechts staat zal mij inderdaad een worst wezen. Dat maakt me eigenlijk niet uit, want ik gebruik geen programmalijsten.
Overigens moet jij mij niet zien als een Unity-mens, dat ben ik niet. Ik heb een beetje een haat-liefde-verhouding met Unity. GNOME Shell kan ik gewoon niet mee werken. Ben dus sinds gisteravond terug op E17.

Ik snap wel dat in jou geval een taakbalk inderdaad handiger is. Maarja, ik wist niet van te voren dat jij zoveel apps opende en bio-informaticus was ;)

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #337 Gepost op: 2012/01/30, 10:46:50 »
Het enige wat ik 'verkeerd' vind aan Unity is in feite al opgelost met de komst van versie 5.0 (en ik hoop dat HUD er dan ook bij zit).

Die grote knoppen weg, en een simplificering van de lens.

 Buiten dat, blijf ik heel graag met Unity werken (persoonlijke mening), maar soms mis ik die goede oude stamboom a la Gnome 2.

Maar linux is linux, je kan zelfs met gemak de Cinnamon desktop met een paar commando's en een muisklik zo installeren. Keuze zat dus.

Ubuntu Tweak speelt zelfs een klein beetje mee met de Unity-instellingen zodat een fraaie gepersonaliseerde desktop min of meer mogelijk is.

Het verkeerde aan Unity zie ik, na een tijdje ermee gewerkt te hebben, nauwelijks of niet in.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #338 Gepost op: 2012/01/30, 11:11:03 »
@Joris

Ik vind die grote knoppen juist mooi.  :P Helemaal voor de digibeet vind ik dit een prachtig simpel iets. (Mijn vader begrijpt het Dash, en dat wil wat zeggen...)

Trouwens vind ik de "Recent Files" echt geen oplossing, dit vind ik een beetje inbreuk op je privacy al heb je meerdere mensen die gebruik maken van de zelfde PC/Account.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/30, 11:14:51 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #339 Gepost op: 2012/01/30, 11:38:47 »
Twee dingen die ik kan bedenken (en allebei gelukkig oplosbaar)
1) Ik liep tijdens het proberen tegen een aantal bugs aan, onder andere dat dingen onder vensters verschenen in plaats van erboven
2) De aanpasbaarheid. Dat is altijd de kracht van Linux geweest.

Zoals ik zei, allebei oplosbaar. Voorlopig gebruik ik nog Ubuntu 10.04 met Gnome 2.30 en wanneer die niet meer ondersteund wordt Ubuntu 12.04 met de Gnome 3 fallback of Mate (een doorontwikkeling van Gnome 2), afhankelijk van welke op dat moment voor mij beter werkt.

Ik heb niets tegen Unity, ik zie mezelf er nog wel een keer mee werken, maar voorlopig ben ik nog productiever onder Gnome 2, ondanks zijn gebreken.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline MKe

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #340 Gepost op: 2012/01/30, 19:40:19 »
Ik weet heus wel het verschil en ik respecteer MKe's mening. Dat weet hij denk ik ook wel.
Het is een discussie, dus mag je punten in twijfel trekken. Doe ik bij jou en jij bij mij. Geen probleem aan mijn kant.

@MKe: Of die lijst links of rechts staat zal mij inderdaad een worst wezen. Dat maakt me eigenlijk niet uit, want ik gebruik geen programmalijsten.
Precies. Meest ideaal voor mij zou zijn dat je het aan- of uit kunt vinken. Maak wat mij betreft de boel compleet.
Overigens moet jij mij niet zien als een Unity-mens, dat ben ik niet. Ik heb een beetje een haat-liefde-verhouding met Unity. GNOME Shell kan ik gewoon niet mee werken. Ben dus sinds gisteravond terug op E17.
Zeer verstandig. Ik moet zeggen dat E17 mij ook erg goed bevalt. Is een goed voorbeeld van wat ik hier betoog. Maar ik gebruik wel de taakbalk :D

Ik snap wel dat in jou geval een taakbalk inderdaad handiger is. Maarja, ik wist niet van te voren dat jij zoveel apps opende en bio-informaticus was ;)
Het eerste is een gevolg van het andere. Ik werk veel op een een aantal dual-Xeon machines met 128 Gb RAM, processen duren in mijn vak zelfs op zo'n machine lang, van enkele minuten tot enkele dagen of meer dan een week. Sommige processen gaan dan weer de Amazone cloud in, die ook vanaf deze machine in de gaten worden gehouden. Zo heb je vaak veel dingen open. Verder programmeer ik ook veel, wat ook alweer vensters opent enz.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/30, 21:00:24 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #341 Gepost op: 2012/01/30, 19:47:07 »
@MKe

128GB RAM?  :o
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline MKe

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #342 Gepost op: 2012/01/30, 20:24:32 »
@MKe

128GB RAM?  :o
Yup en dat is te weinig. We hebben daarvan hier 3 staan. Maar nu dwaal ik te veel af van het topic geloof ik :)

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #343 Gepost op: 2012/01/30, 20:49:15 »
Ja, ik trok iets in twijfel inderdaad, maar die zin was meer bedoeld aan Gandyman die dacht me onderuit te kunnen halen ;)
Leuk om te horen dat E17 jou ook bevalt :)

Amazone, bedoel je de cloud van Amazon premium of is Amazone weer iets anders?

Offline MKe

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #344 Gepost op: 2012/01/30, 20:59:43 »
Ja, ik trok iets in twijfel inderdaad, maar die zin was meer bedoeld aan Gandyman die dacht me onderuit te kunnen halen ;)
Leuk om te horen dat E17 jou ook bevalt :)

Amazone, bedoel je de cloud van Amazon premium of is Amazone weer iets anders?
Sorry "e" bleef hangen  :-[ Amazon idd. Wij gebruiken het voornamelijk om zoveel mogelijk nodes aan te maken en berekeningen parallel te laten lopen. Werkt goed, je betaald per clock-cyclus, dus 1 uur 100 cpu's is net zo duur als 100 uur 1 cpu.

Maar goed, on topic maar weer ....

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #345 Gepost op: 2012/01/31, 20:32:52 »
En 12.04 verbeterd naast die nieuwe Systeeminstellingen (http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/impressive-ubuntu-plannen-voor-gnome-systeeminstellingen/), nieuwe Unity-configuratieopties en nieuwe Unity ook nog eens de Dash: http://www.omgubuntu.co.uk/2012/01/precise-update-removes-giant-shortcuts-from-dash/ (plus dat die apps beschikbaar om te downloaden dus ook wegkan via de instellingen)