Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bug openoffice 2.4 writer?  (gelezen 802 keer)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
bug openoffice 2.4 writer?
« Gepost op: 2008/07/30, 14:24:57 »
Als ik in writer kies voor - Bestand - Assistenten - (en dan bv. ) "Conversieprogramma voor documenten" dan krijg ik maar een heel klein schermpje,



Heb al geprobeerd door de .openoffice.org2 map te hernoemen of dat wat uitmaakte: nope.

Is dit inderdaad een (reeds bekende) bug, of zit er ergens anders het probleem.

Offline vanadium

  • Lid
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/30, 14:34:16 »
Het kan een probleem zijn met het thema dat je gebruikt, of misschien desktop effecten.

Desktopeffecten? Zet dat eens uit in Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk (Desktopeffecten tab)

Thema? Verander eens naar het default thema van Ubuntu ("Human")

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/30, 14:53:17 »
Citaat van: vanadium
Desktopeffecten? Zet dat eens uit in Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk (Desktopeffecten tab)
That did the trick. Dank je.

Offline vanadium

  • Lid
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/30, 15:28:45 »
Ik had niet gedacht dat het desktopeffecten zouden geweest zijn: dacht eerder aan het thema de schudige zou zijn omdat ik zulks al eerder gezien heb. Ik probeer hier eens bij mij of het daaraan kan liggen en, ja hoor: zelfde issue als die jij beschrijft (ik werk standard zonder Desktop effects).

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/30, 16:29:20 »
Wat alleen nou de (achterliggende) reden is? Omdat openoffice zelf het wel gewoon normaal doet. Vreemd.

Offline Duckie

  • Lid
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/30, 17:40:12 »
Ik heb het ook met het installeren van een andere taal. Zou het kunnen dat java hiervoor gebruikt wordt, en dat die dus eigenlijk de boosdoener is?
____________________________________________

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/30, 19:57:24 »
Zover ik weet is openoffice in Java geschreven. Zou dus zzer goed kunnen. Ik weet dat er problemen waren tussen compiz en java op awt gebaseerde programma's. Maar van OOo vind ik het vreemd, dat het programma zelf het wel doet, maar sommige dialogen niet.

Offline Duckie

  • Lid
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/30, 20:19:42 »
Ik betwijfel het of OpenOffice in java geschreven is, maar als dat zo is dan is het wel vreemd dat je in de opties java uit kunt zetten. En dan kun je nog wel OpenOffice gebruiken maar bepaalde macro's niet meer. En dus ook niet een andere taal instellen bijvoorbeeld.

Maar om on-topic te gaan: geen idee wat je er aan kunt doen, buiten compiz af te zetten.
____________________________________________

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
bug openoffice 2.4 writer?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/30, 22:39:22 »
Heb even nagekeken, het is in C++ en Java geschreven.

Maar helaas dat er verder geen oplossing voor is.