Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !  (gelezen 5942 keer)

Offline Bloom

  • Lid
Re: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !
« Reactie #25 Gepost op: 2012/08/15, 15:37:24 »
De kritiek op Gnome3 is vrijwel dezelfde als die op Unity. Beide zijn het interfaces die eigenlijk meer voor touchscreens ontworpen zijn en bieden ze in vergelijking met Gnome2 belachelijk weinig configuratiemogelijkheden. Daarom wordt dat dus als een stap terug beschouwd eerder dan eentje vooruit. Bij Gnome3 is er bovendien de extra kritiek, dat het incompatibel gemaakt is met de thema's en plugins die al bestonden voor Gnome2, wat dus effectief een slag in het gezicht is van iedereen die vrijwillig allerlei dingen gemaakt had voor Gnome2 en daar veel werk en vrije tijd aan besteed had.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !
« Reactie #26 Gepost op: 2012/08/15, 17:48:48 »
Ik kan ze alleen maar gelijk geven dat ze Gnome voor gezien laten en over gaan op Xfce.
Je kunt er op wachten dat anderen ook iets anders gaan doen en Gnome 3 laten vallen of naar de achtergrond schuiven en dan ben ik benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Offline canti

  • Lid
Re: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !
« Reactie #27 Gepost op: 2012/08/19, 15:02:43 »
Ik ken Xfce eigenlijk niet. Ik ben een Gnome-gebruiker binnen Wheezy en dat tot mijn tevredenheid. Het loopt goed en is tot op zekere hoogte configurabel. Voor mij hoeft het niet zover te gaan dat de complete desktop geheel naar mijn wensen ingericht wordt. Als het maar werkt, en dat doet die prima in mijn laptop.

Overigens kan ik de beslissing van Debian wel begrijpen gezien hun streven naar het ontwikkelen van hét universele besturingssysteem. Gnome 3 is voor sommige, wat oudere computers te zwaar geworden. Dan past Xfce wellicht beter in dit streven dan Gnome 3.

canti

Offline Bloom

  • Lid
Re: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !
« Reactie #28 Gepost op: 2012/08/19, 17:28:42 »
Zelf stel ik toch allerlei problemen vast met Gnome3 onder Debian Wheezy. Ik heb één computer daarmee uitgerust en het is nu al drie keer voorgekomen dat hij bij het normale updateproces zowat de halve of de hele Gnome desktop wil verwijderen. Als alles op volautomatisch updaten ingesteld staat, heb je dus prijs.
Met mijn Debian-systemen onder XFCE 4.8 heb ik zoiets nog nooit voorgehad.

.
« Reactie #29 Gepost op: 2012/08/29, 15:38:30 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 12:40:22 door Max Null »

Offline h2o

  • Lid
Re: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !
« Reactie #30 Gepost op: 2012/08/29, 16:30:39 »
Driekwart jaar geleden was ik het zat met Unity/Ubuntu en heb toen maandenlang verschillende distro's getest en kwam uiteindelijk uit bij Debian Testing met XFCE en LightDM. Per ongeluk dus dezelfde configuratie als waar Debian nu mee komt. Tot nu toe helemaal geen spijt van gehad. Inmiddels heb ik Wheezy wel geconverteerd naar LMDE, vanwege de constante updates onder Wheezy. Jammer dat Debian niet gaat voor XFCE 4.10 overigens...
Op mijn Acer Aspire loopt Debian Wheezy als een zonnetje met XFCE 4.8. Behoudens de workaround met dat automatisch SMB serverszoeken (uitgeschakeld nu) ben ik met Wheezy i..c.m. XFCE 4.8 zeer tevreden. Ik ben nu ook met Gnome-shell aan het experimenteren, maar dat is wel even wennen.

De updates/upgrades met Wheezy (Debian testing) vallen nu erg mee. Wheezy zit al een hele poos in de 'freeze' en dan heb je alleen wat kleine aanpassingen. Ik heb onlangs LMDE getest maar dat wijkt hier en daar toch wel af van puur Debian Testing. Zo heb je bijv. Gimp 2.6 en Wheezy draait met 2.8. Dat bevalt mij veel beter.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/29, 18:48:17 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

.
« Reactie #31 Gepost op: 2012/08/29, 20:36:52 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 12:39:57 door Max Null »

Re: Debian Wheezy kan met Xfce uitkomen !
« Reactie #32 Gepost op: 2012/09/20, 21:18:02 »