Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video opnemen met VLC  (gelezen 2561 keer)

Video opnemen met VLC
« Gepost op: 2014/10/05, 11:25:45 »
In het softwarecentrum wordt aan gegeven dat je met VLC ook video kan op nemen.Ik probeer en probeer,maar het gaat niet,althans niet zo als ik wil.
Ik heb een Pioneer HD/DVDrecorder,en daar neem ik series op en dan kan ik die van zijn harddisk kopieren naar een DVD.Ok,gaat goed,als ik ze afspeel is de beeldkwaliteit hetzelfde als toen ik de eerste keer op de TV keek.Neem ik echter die DVD naar mijn PC en speel die af,dan zie ik allemaal storende zwarte lijnen door het beeld,en dat is dan onafhankelijk van wat ik er op heb staan.
Nou heb ik een video naar USB omzetter gekocht en in Windows werkt dat prima met de bij geleverde software.(VHS to DVD)Geen zwarte strepen er door.Maar hier in Ubuntu kan ik nog steeds niet opnemen,ook niet in de VLC player,ook al wordt beweerd dat je daar mee kan opnemen.Kan best,maar kennelijk niet van af een USBingang???
(de onderste foto is dus van af de DVD,en de bovenste van af de kopie via DVD to VHSrecorder)
« Laatst bewerkt op: 2014/10/05, 11:27:38 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Video opnemen met VLC
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/06, 12:20:56 »
Niemand die hier iets over kan vertellen? :'(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Tom

  • Lid
Re: Video opnemen met VLC
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/06, 12:32:34 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Kees3

  • Lid
Re: Video opnemen met VLC
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/06, 12:39:32 »
VLC kan wel degelijk opnemen, maar dan moet het apparaat wel herkent worden door ubuntu. Je moet dan in vlc het apparaat openen. Vervolgens kan je de opname starten, zoals hierboven laat zien.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Video opnemen met VLC
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/06, 12:55:30 »
Niemand die hier iets over kan vertellen? :'(

Start VLC op en ga dan naar weergave en dan, (Geavanceerde besturing) aanklikken daarna op opname klikken als je op wil nemen.

Re: Video opnemen met VLC
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/06, 16:10:15 »
VLC kan wel degelijk opnemen, maar dan moet het apparaat wel herkent worden door ubuntu. Je moet dan in vlc het apparaat openen. Vervolgens kan je de opname starten, zoals hierboven laat zien.
Tja,en dat gebeurd dan niet...Heb het ook als stream geprobeerd,maar dan moet je weer een url in tikken.Vreemd hoor,die omzetter die werkt toch gewoon met hardware?Die heeft toch geen driver nodig?(Logilink)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Video opnemen met VLC
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/06, 16:11:38 »
Niemand die hier iets over kan vertellen? :'(

Start VLC op en ga dan naar weergave en dan, (Geavanceerde besturing) aanklikken daarna op opname klikken als je op wil nemen.
Als het media niet herkend wordt,dan verschijnt er gewoon geen opnameknop..
In Windows is het ook zo dat je niks ziet,tot dat je de interface start van VHS naar DVD en dan zie je in een klein venster de video op de usb ingang.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/06, 16:20:40 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.