Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardware virtualisatie  (gelezen 1720 keer)

Hardware virtualisatie
« Gepost op: 2011/08/10, 19:46:20 »
L.S.

Ik gebruik VirtualBox 4.012 in Debian Squeeze om Windows XP nog te kunnen gebruiken. In mijn machine heb ik 4 processoren, echter er wordt er slechts 1 gebruikt onder VirtualBox. Nu lees ik dat als je Hardware Virtualisatie aanzet je wel meer CPUś kan gebruiken onder VBox. Vraag is nu hoe dat te doen(?) Ik beschik over een Intel moederbord; mogelijk zit het verstopt in de BIOS?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/08/10, 19:59:45 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hardware virtualisatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/10, 19:50:23 »
Het hangt ervanaf: Slechts enkele processors ondersteunen hardwarevirtualisatie: wat zijn de specs van je pc?

Re: Hardware virtualisatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/10, 20:03:23 »
Toch wel heel modern denk ik; ongeveer 1 jaar oud: Intel Core i5 CPU met 4 Gbyte intern.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hardware virtualisatie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/10, 20:05:42 »
Betreft het een i5 uit de tweede generatie? http://ark.intel.com/VTList.aspx

EDIT: laat maar, alle versies i5 horen het te ondersteunen. de plek waar ik zou kijken is inderdaad de bios :)

Re: Hardware virtualisatie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/10, 20:17:13 »
L.S.

Ik gebruik VirtualBox 4.012 in Debian Squeeze om Windows XP nog te kunnen gebruiken. In mijn machine heb ik 4 processoren, echter er wordt er slechts 1 gebruikt onder VirtualBox. Nu lees ik dat als je Hardware Virtualisatie aanzet je wel meer CPUś kan gebruiken onder VBox. Vraag is nu hoe dat te doen(?) Ik beschik over een Intel moederbord; mogelijk zit het verstopt in de BIOS?

gegroet,
mrt

Kijk eens hier; In Vbox-manager > Instellingen > Systeem > Processor
Hier kan je het aantal cores instellen
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline siegi

  • Lid
Re: Hardware virtualisatie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/10, 20:18:58 »
Bij sommige computer is het idd niet standaard geactiveerd in de bios.
Zoek naar een term al vt-x

Re: Hardware virtualisatie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/10, 20:35:47 »
In de bios had ik het inmiddels al gevonden en het stond ook al geactiveerd.
Uiteraard in VirtualBox was het al aangepast. De bijbehorende toelichtende tekst zette me op het spoor van deze vraag.

De vraag komt voort uit het feit dat ik een zware en complexe spreadsheet heb gebouwd in Excel (compatibiliteit met werk noodzakelijk). Bij het doorrekenen kost het toch een kwart minuut (dat dus vele keren per uur!). Hij geeft dan ook aan in Excel dat er één processor wordt gebruikt. Ik heb het toen eens getest op een oudere machine die Windows Vista rechtstreeks draait (dual boot) en daar gaat het inderdaad aanmerkelijk sneller met aangeven van twee processoren.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.