Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: categorïen in Kmymoney  (gelezen 616 keer)

categorïen in Kmymoney
« Gepost op: 2009/07/12, 08:43:54 »
Hay,

Heeft er iemand ervaring met Kmymoney 0.9 in jaunty?
Volgens mij zit hier een bug. Categorïen worden blijkbaar niet opgeslagen. Telkenmale bij een transactie moet ik ze opnieuw aanmaken, terwijl ze wel bestaan (te zien in rapporten) Bij de vorige versie (0.8 onder Hardy) heb ik nooit problemen gehad.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: categorïen in Kmymoney
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/12, 20:17:32 »
Ik weet niet of jij Ubuntu of Kubuntu gebruikt, maar hier onder Kubuntu 9.04 met KMyMoney2 0.9.2 geen enkel probleem. Hij slaat categorieën keurig op.

Re: categorïen in Kmymoney
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/13, 15:07:32 »
Ik gebruik ubuntu 9.04 en Kmymoney 0.9.2. Heb ondertussen de oplossing gevonden : http://www.nabble.com/Critical-bug-in-the-development-release-td23357303.html
TOOLS > CONSISTENCY CHECK  en alle categorïen stonden terug. Ik had wel een half uurtje werk om alle dubbele entries te verwijderen. Misschien in de toekomst eerst verifïeren of alle categorïen wel op de juiste plaats staan, en zoniet de consistency button aan te klikken voor ik nieuwe entries maak. Tijdens m'n google toertje heb ik wel gemerkt dat meer mensen dit probleem hebben. Missschien een bug in het prog.
ik heb het ook doorgegeven op dit forum : http://forum.kde.org/index.php
Nog bedankt  ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: categorïen in Kmymoney
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/01, 10:31:30 »
Dank je 'Summer of 69'. Ook ik had geen 'rubrieken' meer. Ik gebruik de Nederlandse versie van KMymoney 1.0.4. onder Ubuntu Gnome. Via de optie 'consistentie controle' uit het menu 'gereedschappen', werden bij mij alle verdwenen rubrieken teruggeplaatst. En ja, ook ik heb enkele dubbele rubrieken (die ik had aangemaakt) moeten verwijderen, maar telkens na het klikken op 'Rubriek verwijderen' wordt er netjes gevraagd onder welke rubriek je de nog aanwezige data wilt verplaatsen. Voor mij werkte het perfect. Dank je voor je input hier.
Groetjes