Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox draaien in zandbak Firejail  (gelezen 648 keer)

Firefox draaien in zandbak Firejail
« Gepost op: 2018/02/17, 18:34:42 »
Op de site "Computertip" van Pjotr staat een stuk over het draaien van Firefox in Firejail.
Om na te kijken of dat ook werkelijk zo is moet je in de terminal typen: firejail --tree
Maar er staat niet bij wat je dan moet zien verschijnen in de terminal als je deze opdracht hebt ingetypt.
Nadat ik op Enter heb gedrukt zie ik bij mij namelijk niets verschijnen in de terminal.
Betekent dit dat ik het niet goed heb gedaan m.b.t. Firejail?
Het enige verschil dat ik nu bij gebruik van Firefox zie is dat ik bij het opstarten telkens opnieuw moet aangeven of ik Firefox als mijn standaardbrowser wil (dat was niet zo voor het installeren van Firejail).
Alvast bedankt voor reacties.
Wally Schwab.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/17, 18:40:16 »
Dit moet U dan zien :
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/17, 18:43:56 »
Zoals Tom zegt.

Heb je Firefox überhaupt wel gestart binnen Firejail?

Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/17, 21:21:46 »
Hallo Tom en Pjotr,
Uit mijn screenshot van de terminal blijkt dat ik FireJail heb geïnstalleerd, maar dat de opdracht "firejail --tree" niets oplevert (blanco regel).
In de starter op mijn werkbalk van de browser (ik gebruik Xubuntu) heb ik de originele opdracht "exo-open --launch WebBrowser %u" gewijzigd in "firejail firefox %u".
Groeten.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/17, 22:49:23 »
Hallo Tom en Pjotr,
Uit mijn screenshot van de terminal blijkt dat ik FireJail heb geïnstalleerd, maar dat de opdracht "firejail --tree" niets oplevert (blanco regel).
In de starter op mijn werkbalk van de browser (ik gebruik Xubuntu) heb ik de originele opdracht "exo-open --launch WebBrowser %u" gewijzigd in "firejail firefox %u".
Groeten.
Volgens mij heb je hem van een verkeerd punt afgehaald. Ik heb het zo gedaan. Ga naar menu dan zie je rechterbalk "internet"> Klick > linkerbalk >Zie je FF webbrowser. Op FF Rechter muis en zet deze in de werkbalk. Dan deze starter aanpassen met starter zoals de schermafdruk van je. Dan krijg je ook automatisch het goede symbool in je starter. Nu is de starter in werkbalk met firejail en de starter in het menu zonder firejail maar dan moet je FF wel geopend hebben met de starter in de werkbalk
« Laatst bewerkt op: 2018/02/17, 22:58:23 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline carbon

  • Lid
Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/18, 12:06:45 »
Gewoon toch in de Terminal ... firejail firefox
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #6 Gepost op: 2018/02/18, 21:51:47 »
Het "probleem" is al opgelost en het is eigenlijk te dom voor woorden.....
Ik tikte de opdracht "firejail --tree" in de terminal terwijl ik Firefox nog niet had opgestart....
Logisch dat je geen 'antwoord' krijgt....
Schaam...schaam
Bedankt iedereen voor de adviezen.

Re: Firefox draaien in zandbak Firejail
« Reactie #7 Gepost op: 2018/02/20, 18:03:00 »
Svp topic als 'opgelost' aangeven ^-^
Een boek doet het altijd...