Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blender etalage  (gelezen 83013 keer)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/31, 02:15:22 »
Citaat van: Quatroking
Ik heb al vele malen Blender geprobeert, tutorials gelezen, en zelfs al een boek in de bieb gehaalt. Kom er nog steeds niet uit. Ik blijf lekker bij m'n simpele Wings3D :)
lol, geen probleem, maar zoals ik zeg ik wil altijd helpe waar ik kan als je vragen zou hebben over blender.
Heb juist gedaan met het ubuntu logo, tis nog niet perfect maar het is al iets.


Ubuntu logo


en het logo met wat weerspiegeling en vanuit een andere hoek.

Andy

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Blender etalage
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/31, 11:08:53 »
Tjonge jonge, mooi!

Ik ken totaal niets van Blender, maar bestaat er geen optie "exporteren" of dergelijk om die Ubuntu logo's mooi op het net te gooien? ;)

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/31, 12:40:22 »
Citaat van: Scormen
Tjonge jonge, mooi!

Ik ken totaal niets van Blender, maar bestaat er geen optie "exporteren" of dergelijk om die Ubuntu logo's mooi op het net te gooien? ;)

Kris
Bedankt.
Ik kan er een wallpaper van maken, geef me een minuutje ;)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #28 Gepost op: 2008/03/31, 12:57:20 »
Ubuntu wallpapers
formaat 1024x768 en formaat 1280x800.
Andere formaten kunnen gemaakt worden op aanvraag.
BTW, als iemand nog iets weet om te blenderen, gewoon posten.











En nog een blender foto gratis erbij :)

Andy

Blender etalage
« Reactie #29 Gepost op: 2008/03/31, 13:13:00 »
ghih , wat een tempo en ook nog netjes. Hou je het nog welbij al dat "productie" werk.
Je kan onderhand wel een eigen bedrijfje beginnen. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/01, 11:13:50 »
Citaat van: Gijsbert
ghih , wat een tempo en ook nog netjes. Hou je het nog welbij al dat "productie" werk.
Je kan onderhand wel een eigen bedrijfje beginnen. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
Lol, blender staat voor productie ;) alleen dat netjes, tis nog niet perfect maar dat komt nog.
Ik kom nog juist op tijd op men werk :) LOL
ja heb ik ook zit aan denken om eigen bedrijfje te beginne, probleem alleen is je heb kapitaal nodig en toch nog 1 a 2 personen.
Kom je solliciteren mss :p

Andy

btw, gijsbert deze topic noemt blender etalage, dus als je iets van jouw blender skills wil laten zien, posten maar :)

Blender etalage
« Reactie #31 Gepost op: 2008/04/02, 15:06:31 »
Verlaat antwoord doordat de server niet te bereiken was:

Ik kom voorlopig niet solliciteren, eerst nog wat oefenen, maar ik denk dat je Andy bedoelt. Voordat ik aankom met blender skills zal ook nog even duuren, ik weet in iedergeval waar ik ze kan posten.
Nog bedankt voor je tip over Opera is inmiddels gelukt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Blender etalage
« Reactie #32 Gepost op: 2008/04/02, 18:04:35 »
Haha mooi, dank je ;)
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #33 Gepost op: 2008/04/02, 23:11:01 »
@gijsbert: Oefenen, inderdaad moet ik trouwens ook nog steeds doen, blenders mogelijkheden zijn oneindig.
Zeker posten hier gijsbert, ik kijk al uit naar je eerste geblenderd voorwerp.

@Scorman: Np, als je nog dingen weet die geblenderd moeten worden, post je ze maar hier.

Andy

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #34 Gepost op: 2008/04/03, 00:20:09 »
Nog een paar simpele zaken in mekaar geblendered.
Het moet niet altijd moeilijk zijn :)


Een wijnglas


Een soeplepel.


Een smeermes

Andy

Offline JvH

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #35 Gepost op: 2008/04/03, 10:09:21 »
Citaat van: "ghigh"
Ubuntu wallpapers
formaat 1024x768 en formaat 1280x800.
Andere formaten kunnen gemaakt worden op aanvraag.
Nou bij deze: ik ben wel geïnteresseerd in die Ubuntu-logo's op 1680×1050.

Echt hartstikke mooi gedaan allemaal, mijn complimenten! Ik krijg zowaar zin om zelf eens te gaan rommelen met Blender :)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #36 Gepost op: 2008/04/03, 13:21:23 »
Voila, hier zijn ze.





Niet zeggen maar doen, downloaden die handel, tuts volgen en blenderen :)
en natuurlijk posten hier je blender artwork, zelfde voor vragen.

Andy

note: achtergrondkleur kan ook gewijzigd worden op aanvraag natuurlijk.

Offline JvH

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #37 Gepost op: 2008/04/03, 13:35:02 »
Mijn dank is groot. Die voeg ik mooi toe aan mijn wallpaperverzameling. Ik heb er al 3, met deze 2 erbij :P

Inhoudelijk vraagje over de achtergronden: hoe heb je dat Ubuntu-logo in elkaar geknutseld? Ik heb er een tijdje geleden een flinke tijd op zitten prutsen in Google Sketchup. dus ik ben wel benieuwd welke stappen jij hebt genomen om het zo te krijgen.

Offline Math.

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #38 Gepost op: 2008/04/03, 14:02:54 »
Blender... ik moet er echt eens een keer mee gaan stoeien, tis zo'n onwijs gaaf programma! En ook erg userfriendly. Hoef alleen nog maar het programma een beetje te leren kennen, want vanuit SL en GTKradiant weet ik dat ik in ieder geval al het 3D inzicht heb. :)


Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Blender etalage
« Reactie #39 Gepost op: 2008/04/03, 14:18:48 »
@ Math: Ben je een Open Arena ontwikkelaar? Je screenshot laat vermoeden van wel.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Math.

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #40 Gepost op: 2008/04/03, 14:22:34 »
Citaat van: bartek
@ Math: Ben je een Open Arena ontwikkelaar? Je screenshot laat vermoeden van wel.
Yep, ben bezig met een map voor Open Arena. Ben alleen te vaak met te veel dingen tegelijk bezig en dan raakt niks af.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #41 Gepost op: 2008/04/04, 00:49:20 »
@JVH:Geen probleem.
3 circels en 3 kubussen. Die 3 kubussen heb ik dan een x aantal keer ge "loop cut", wat uitgerokken, subsurf lvl 2 toegepast samen met smoothing en VOILA :)
dit is natuurlijk uitgelegd in blender taal, weet niet hoe andere progs werken want heb nooit andere gebruikt.

@Math: Skills heb je inderdaad, mooi mooi alleen nu nog even omschakelen naar blender ;)
niet stoeien, gewoon overschakelen en gebruiken :) en vergeet zeker niet af en toe blender renders te posten.

Andy

Offline JvH

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #42 Gepost op: 2008/04/04, 09:55:54 »
Citaat van: "ghih"
@JVH:Geen probleem.
3 circels en 3 kubussen. Die 3 kubussen heb ik dan een x aantal keer ge "loop cut", wat uitgerokken, subsurf lvl 2 toegepast samen met smoothing en VOILA smile
De termen die je gebruikt zeggen me niet erg veel, daar zal ik nog wat tutorials voor moeten volgen.
Het zou me echter niet verbazen als ik het zou herkennen als ik het zie. Ik heb nl. al wel in POV-Ray (een scripted raytracing engine) wat zitten stoeien met CSG. Ik neem aan dat jij ook een dergelijke aanpak gebruikt hebt.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #43 Gepost op: 2008/04/04, 11:18:59 »
@JVH: zal het even kort uitleggen:

subsurf = alles mooi afronden, scherpe hoeken worden rond, hoe hoger het lvl hoe mooier het afgerond word, vb: een kubus die gesubsuft word, word een bol (hoeken worden afgerond).
loop cut = als je 4 vertices hebt en je loopcut deze dan komt dit ongeveer overeen met te "subdivide", normaal ken je deze term wel, alleen bij subdivide, deelt hij alles op in 2, bij loop cut deel jij datgene in 2 wat jij wil.
smoothing = is gelijk subsuft maar niet zo aggressief, dat rond alles zachtjes af zonder de eingenlijke vorm te verliezen.

CSG staat voor? nog niet van gehoord.
Als je bedoeld scripts, blender ondersteund phyton scripts maar deze gebruik ik (momenteel) niet.

Andy

Offline JvH

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #44 Gepost op: 2008/04/04, 14:50:11 »
Citaat van: "ghih"
CSG staat voor?
Constructive Solid Geometry. Lees dit Wikipedia-artikel maar eens.
Hier krijg je vaak mee te maken als je bijv. in POV-Ray werkt. Aangezien je bij raytracing in principe met meetkundige figuren werkt, is CSG de manier bij uitstek om complexe vormen te creëren.

Blender etalage
« Reactie #45 Gepost op: 2008/04/04, 15:09:17 »
JvH, wordt CSG in Blender toegepast? En kan je dan zelf een script maken met Boolean operators daarin? Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben ooit met Blender bezig geweest en ik heb onlangs een boek aangeschaft om er weer mee te beginnen, dus ben ik voorlopig nog niet daar aan toe, zijn gewoon vragen uit interesse.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline JvH

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #46 Gepost op: 2008/04/04, 16:23:22 »
@Gijs: geen idee. Ik heb nog nooit met Blender gewerkt; ik moet er nog mee beginnen (heb er nu en de komende dagen nog niet echt tijd voor).
De enige, beperkte, ervaring die ik heb met 3D modelleren is POV-Ray, en daar ken ik CSG van.

Deze, overigens wel bijzonder interessante, vraag laat ik liever over aan de Blender-virtuozen die dit draadje volgen :)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #47 Gepost op: 2008/04/04, 23:13:29 »
@JVH: bedankt voor de uitleg en het artikel, makkelijk gezegd zijn dat complexe figuren die gemaakt zijn uit simpele figuren door boolean operaties (vb: pyramide, cylinder, ...)
In blender zijn deze figuren al voor je gemaakt (de meeste toch) en anders boolean operatie toepassen (2 meshes selecteren en "w" duwen, shortkey voor boolean operatie).

@Gijsbert: om op je vraag te beantwoorden, ja natuurlijk, zonder CSG zou je niets kunnen ineen blenderen (modelleren), of beter gezegd de complexere zakere :)
Heb het zelf nog niet zoveel nodig gehad omdat blender andere mogelijkheden bied om tot hetzelfde complexe stuk te komen.

Andy

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #48 Gepost op: 2008/04/04, 23:44:15 »

Volgens mij spreekt die voor zen eigen.

Andy

Eider

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #49 Gepost op: 2008/04/05, 10:31:29 »
Ziet er erg mooi uit :D.
Ik vind alleen het linkerdeel een beetje breed. Hoort dat zo?