Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat heeft beter support Nvidia 480 of 2x Ati 5850 crossfire  (gelezen 706 keer)

dispie

  • Gast
wat heeft beter support Nvidia 480 of 2x Ati 5850 crossfire
« Gepost op: 2010/05/03, 20:11:39 »
Hallo iedereen

Ik zit al een tijdje naar nieuw pc te zoeken aangezien me chef er voor gaat betalen omdat het deels een werk pc word wilde ik vol uit gaan op de hardware omdat voor me werk er toch win 7 op moet en ik dan dus weer wat makkelijker kan gamen en dat dan ook wil gaan doen.

maar ja ik ben sins Ubuntu release 8.04 volledig over thuis op Ubuntu en wil dus wel een multi boot draai ook een servetje die ik net geupgrade heb naar 10.04 draait lekker al zeg ik het zelf erg veel verbeteringen ten opzichten van 9.10 wat toch een wat onstabiel release was in mijn ervaring.

---maar nu zit ik met het feit welke hardware en dan vooral welke video kaart (kaarten) ik moet kiezen en was opzoek naar wat gebruikers ervaring omtrent deze opstellingen ???

qua kaarten gaat mijn voorkeur uit naar de Ati opstelling zoals goed in deze review te lezen is(zie link) kick Ati crossfire set Nvidia's nieuwe 480 kaart...minder kosten, warmte, watt, en ze gebruiken hier nog de standaard ati kaarten de Vapor-x zijn nog wat stiller, minder warm en de Vapor-x toxic zijn nog wat sneller dus dan blijft er echt niet veel over van Nvidia's nieuwe kaart. http://www.hexus.net/content/item.php?item=24061

Maar ja kan Ubuntu 10.04 de ati opstelling aan ??
Vraag is ook hoe werkt de nieuwe Nvidia in verhouding met de ati onder linux ??

Cooler Master ATCS 840
Corsair HX850W
Gigabyte GA-X58A-UD7(socket 1366)
Intel Core i7 930
OCZ Reaper OCZ3RPR1600LV6GK
Intel performance ssd 80Gb
2x Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB crossfire

2nd option

Cooler Master ATCS 840
Corsair HX850W
Intel Core i7 860
Gigabyte GA-P55A-UD7 (socket 1156)
Corsair Dominator CMD8GX3M4A1600C8
Intel performance ssd 80Gb
Gigabyte GeForce GTX480

Opheldering qua keuze de 1156 chip set is beter met een single kaart (al kan dit board ook wel crossfire) maar heb nog niet echt veel ervaring hier ook over gehoord
De 1366 serie goed is met crossfire dit weet ik uit systemen die ik voor andere heb gebouwd en van reviews

voel je vrij om ook commentaar op de rest van de sets te geven,
Maar gaat me vooral om ervaring van mensen met de 5850 of 5870 crossfire setup onder Ubuntu en of dit werkbaar is.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/03, 20:14:51 door dispie »