Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Davids Batch Processor installeren  (gelezen 539 keer)

Offline LWM

  • Lid
Davids Batch Processor installeren
« Gepost op: 2012/05/27, 12:43:10 »
In ubuntu 10.4 had ik Gimp geïnstalleerd en om foto's kleiner te maken de plug-in Davids Batch Processor. Die download installeerde zich via een link vanzelf. Nu heb ik 12.04 en heb Gimp weer opnieuw geinstalleerd en dat is zo te zien alleen een teken/bewerk-programma. Ik wil ook Davids Batch Processor weer aan Gimp toevoegen maar hij installeert zich niet na het openen van de download. Ik zou volgens de site 'make install' moeten gebruiken maar dat kan ik niet vinden in de uitgepakte bestanden.

Re: Davids Batch Processor installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/27, 13:33:37 »
kijk eens of je in synaptic kan zien of gimp-plugin-registry geinstallerd is hier was dat niet en na toevoegen  zag ik
in mij gimp 2.8  in het menu onder filters weer batch staan en daar in kan ik foto etc verkleinen etc
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Davids Batch Processor installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/27, 13:51:27 »
@LWM, zoals Leen2911 schrijft kijk eerst daar eens. Mocht deze er niet staan, doe het volgende:
Navigeer met nautilus naar de map met uitgepakte bestanden. Daar staat over het algemeen een README en/of INSTALL textfile, hierin staat beschreven hoe je moet installeren. Vaak gaat dit zo:
Open een terminal en type daarin cd  [pad naar de map][Naam van de Map]
Type in de terminal ./configure en geef een ENTER
Type in de terminal make en geef een ENTER
Type in de terminal sudo make installen geef een ENTER, nu je wachtwoord invullen, daar zie je niets van, gewoon blind typen en geef een ENTER.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline LWM

  • Lid
Re: Davids Batch Processor installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/28, 23:40:14 »
Gimp plugin registry was inderdaad niet geïnstalleerd. Heb ik gedaan en DBP werkt weer.  Bedankt voor jullie hulp!