Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: htc hd apps verdwijnen naar reboot  (gelezen 823 keer)

htc hd apps verdwijnen naar reboot
« Gepost op: 2012/12/16, 00:41:24 »
hallo ik weet dit gaat niet over ubuntu maar qel beetje over linux,
ik heb een geroote htc hd2 waar altijd een rom op zat en dir draaide perfect totdat ik link2sd downloade en perongeluk sms en contacten verwijderde,
daarom ging ik gewoon sd kaart formateren (via win) en de rom opnieuw downloaden via clockworkmod recovery installerde ik die wat altijd perfect ging bij verschillende roms,
nu gimg.het installeren goed en hij starten ook op ik downloaden wat apps maar toen ik ging rebooten waren alle apps opeens weg en krijg ik meldingen zoals ui is vastgelopen
maar nu kreeg ik bij miu de melding er is onvoldoende ruimte op je ext 4 of hij is niet gemount van je sd kaart en die is 5 gb.
ook als ik hem in de pc doet via andere mobiel geefd die aan dat mijn sd maar 400 mb is maar als ik hem via de app virtueel data cable doe kan ik makelijk. bestanen van 1 gb of meer
bestanden downloaden op sd,
en als ik factory reset en rom opnieuw instaleer werkt die weer gewoon totdat ik hem reboot...
gescheven op telefoon
usb poort van htc hd is kapot
iemand raad?
« Laatst bewerkt op: 2012/12/16, 09:48:42 door mathieulinux »

Re: i
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/16, 09:11:00 »

Met een kapotte USB-poort op je telefoon ben je einde verhaal natuurlijk.
Kijk eerst eens op ebay of dat stukje onderdeel nog kan verkrijgen; gewoonlijk staan er veel HD2-onderdelen te koop.

Wat je had kunnen doen was MAGLDR opstarten en voor data Whipe en data Whipe & dalvik kunnen kiezen.
Dat kan je nu ook maar, ....., je dient terug CMW erop te zetten en dat kan alleen via USB. Althans ik ken geen andere flitstools dan via de USB-poort.

Dus ik zou zeggen: ga eens op zoek naar een HD2 met een kapotte digitizer en vervang het onderste stukje moederbord met die USB poort aan.
Een USB poort opblazen is natuurlijk niet erg slim eh ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: i
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/16, 09:18:14 »
Ik begrijp uit je titel dat i. Maar volgens mij is 'i' niet je probleem, dus ik heb je post gelezen. Getracht te lezen. Nadat ik het drie keer heb overzien kon ik er geloof ik uithalen dat:

Je hebt CM op je HTC gezet, wat altijd mooi draaide, tot je de boel verprutste. Toen wilde je opnieuw installeren, maar dat ging niet want als je hem installeerde en je wat apps uit de applicatiebeheerder haalde, waren die na een herstart weer weg. Ja toch? En opnieuw flashen gaat niet want je USB poort is kapot. Als je een beetje handig bent repareer je die, mocht je dat niet aandurven, dan doe je dat maar beter niet. Je zei dat je de SD kaart als FAT32(?) geformatteerd hebt in Windows, en dat CM vervolgens begon te klagen over een te kleine ext4 partitie. Dat is wat ik opmaak uit je post. Als je hem nou eens vanuit Linux een deel FAT32 (2 GiB ofzo) en een deel ext4 (3 GiB ongeveer) formatteert, dan kun je het nog eens proberen. En kijk eens op de wiki van Cm, wellicht staat daar iets over jouw probleem? :)