Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: triple boot, easyBCD en Grub  (gelezen 932 keer)

Offline limoen

  • Lid
triple boot, easyBCD en Grub
« Gepost op: 2011/03/09, 20:15:41 »
Op mijn systeem staan twee windows operating systemen. Tijdens het opstarten krijg ik een mooi menuutje waaruit ik kan kiezen. Dit menuutje heb ik met easyBCD naar mijn hand kunnen zetten. Nu wil ik Ubuntu installeren en dit OS netjes terugvinden in dit bootmenu. Ik zou dit graag in een keer goed uitvoeren zonder allerlei gedoe achteraf van operating systemen waar ik niet meer inkom. Daarom heb ik een beetje rondgesnuffeld hier en daar, maar nergens een verhaal gevonden hoe ik dit nu echt moet aanpakken.

Op de site van easyBCD (http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Linux) lees ik onder andere de volgende tip: When prompted to set up the bootloader, make sure you specify to install LILO, GRUB, or whatever to the bootsector of the partition that Linux is being installed to and not the MBR of your hard drive.

Mijn vraag is of er mensen zijn die a) dit herkennen en weten dat het goed gaat en b) mij kunnen vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat GRUB in de linux bootsector terechtkomt en niet in de MBR.

Re: triple boot, easyBCD en Grub
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/09, 20:35:54 »
welkom op dit forum.
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, Belgiƫ)

Offline koos4401

  • Lid
Re: triple boot, easyBCD en Grub
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/09, 21:47:27 »
Als EasyBCD de mogelijk biedt, zou ik zonder GRUB, LILO && installeren en naderhand met os-prober kijken of je 'm kan vinden en 'm daarna met sudo update-grub in de bestaande grub plaatsen.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523