Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu "resetten" naar standaard waarden: hoe?  (gelezen 1530 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ubuntu "resetten" naar standaard waarden: hoe?
« Gepost op: 2006/11/02, 18:10:37 »
Beste mensen,

Ik heb zonet mijn upgrade van 6.06 Dapper Drake naar 6.10 Edgy Eft gedaan. Heeft wel een tweetal uur gekost, maar goed.

Bestaat er eigenlijk een manier om de standaardinstellingen van Edgy Eft te laten werken, BEHALVE voor een paar zaken die ik zelf had ingesteld?
Concreet:
ik heb liefst de recentste desktop, en wil dus gerust van desktop veranderen, maar ... ik wil NIET dat m'n OpenOffice-instellingen worden gewijzigd
ik wil het thema van Edgy Eft, maar ik wil niet dat m'n instellingen voor Thunderbird er worden uit geflikkerd

Bestaat er met andere woorden een soort menu, waarin je kan zien welke instellingen van mij afwijken van wat Edgy Eft als standaard voorstelt? Dit "menu" zou me dan ook moeten toelaten om die zaken aan te vinken, die ik WEL wil laten wijzigen naar de nieuwste standaard, terwijl ik andere zaken kan laten staan zoals ze vroeger waren (in Dapper Drake).
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

NESFreak

  • Gast
Ubuntu "resetten" naar standaard waarden: hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/09, 18:55:16 »
als de instellingen te ver afwijken, wordt je wel degelijk gevraagd of hje het wilt overschrijven of niet. (niet doen betekent over het algemeen een niet werkend systeem krijgen ben ik achter gekomen. De firefox instellingen ed. bleven bij mij gewoon gespaard. Wel is het altijd handig van alles wat jou belangrijk lijkt een backup te maken, voordat je een dist-upgrade gaat uitvoeren. Iet in de richting als een systeem half updaten is sowieso in ubuntu geen optie.

NESFreak

Offline Jenske

  • Lid
Ubuntu "resetten" naar standaard waarden: hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/10, 15:01:37 »
Ik vermoed dan toch dat ik best gewoon mijn Edgy opnieuw installeer, nadat ik natuurlijk een backup heb van mijn gegevens.
Met enige angst ga ik dat dus doen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

- Nixo -

  • Gast
Ubuntu "resetten" naar standaard waarden: hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/10, 15:52:25 »
Zolang je een backup hebt van al je gegevens kan er weinig mis gaan. Een clean install van Edgy is trouwens geen reden om bang te zijn. Ging bij mij zeer soepel en was ook zo klaar. Dus gewoon doen! :)

Nico