Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] port forwarding  (gelezen 2636 keer)

Offline Math.

  • Lid
[OPGELOST] port forwarding
« Gepost op: 2010/06/22, 09:40:21 »
Ik ben al een tijdje bezig met een private game server die onder debian draait.
Ik kan er lokaal op inloggen, maar van buitenaf kom ik er met geen mogelijkheid op.
Nu ben ik al bezig geweest poorten open te zetten in m'n router, maar ook dan kom ik er nog steeds niet op.

Nu is mijn vraag, kan het toevallig zijn dat ik ook m'n poorten op m'n server moet open zetten? Zo ja, hoe doe ik dit?
Ik heb m'n IP adres van m'n server op DMZ(voor gaming) op m'n router ingesteld. Als deze openstaat, hoef ik verder geen poorten meer te openen?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/24, 12:21:36 door Math. »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: port forwarding
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/22, 10:14:58 »
Uit de doos draait er geen firewall op Ubuntu. En voor zover ik weet ook niet op debian...
In principe moet ie dus bereikbaar zijn, helemaal als die server in DMZ zit! Kun je er helemaal niet op? Ook niet via SSH vanaf buiten?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Math.

  • Lid
Re: port forwarding
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/22, 11:22:15 »
Uit de doos draait er geen firewall op Ubuntu. En voor zover ik weet ook niet op debian...
In principe moet ie dus bereikbaar zijn, helemaal als die server in DMZ zit! Kun je er helemaal niet op? Ook niet via SSH vanaf buiten?

Inloggen via ssh van buitenaf lukt ook niet, hij vind het ip-adres niet eens... krijg een time-out.

Re: port forwarding
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/22, 12:35:42 »
probeer je in te loggen via de buurman zijn netwerk ?

Oftewel HOE probeer jij in te loggen van buitenaf ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Math.

  • Lid
Re: port forwarding
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/22, 12:53:22 »
Zowel bij m'n buurman(ander provider), als vanuit m'n eigen pc. Maar volgens mij kan ik niet met m'n eigen IP-adres(provider) op m'n eigen server inloggen toch? Dat kan toch alleen maar lokaal.

Offline Math.

  • Lid
Re: port forwarding
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/22, 14:06:15 »
Ok... de router die nog tussen de verbinding van m'n modem-router naar m'n pc's zit hield de boel tegen. Ik heb de verbinding van de server direct op de modem-router aangesloten en er kon nu wel van buitenaf ingelogd worden. Kwestie van de router er tussen nu goed instellen...

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: port forwarding
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/22, 17:41:54 »
Ok... de router die nog tussen de verbinding van m'n modem-router naar m'n pc's zit hield de boel tegen. Ik heb de verbinding van de server direct op de modem-router aangesloten en er kon nu wel van buitenaf ingelogd worden. Kwestie van de router er tussen nu goed instellen...
Oke, dan werkte die DMZ dus toch niet. Het is sowieso veiliger om handmatig alleen de gewenste poorten te forwarden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline icynoob

  • Lid
Re: port forwarding
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/22, 20:53:21 »
indien poorten juist geforward zijn en dmz correct werkt kan volgende misschien een probleem zijn:
Welk internet heb je? staan de poorten van je provider wel open om dit te kunnen doen?

Dit was bij mij in ieder geval het probleem..

Offline Math.

  • Lid
Re: port forwarding
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/22, 21:49:59 »
Thanks voor alle reacties. Het draait nu allemaal prima!
Op m'n router heb ik de poorten die nodig zijn open gezet en op de modemrouter staat DMZ aan.
Ik ga morgen nog eens die poorten handmatig instellen. :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: port forwarding
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/24, 10:29:53 »
Mooi! Kun je ff [OPGELOST] in de titel zetten...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Math.

  • Lid
Re: port forwarding
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/24, 10:44:29 »
Mooi! Kun je ff [OPGELOST] in de titel zetten...
Done. (:

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: port forwarding [opgelost]
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/24, 10:48:30 »
o, wil je het nog ff vóór de titel zetten ipv erachter ;)
(zie andere posts)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: port forwarding [opgelost]
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/24, 11:56:38 »
Hehe, achja, zo af en toe poog ik een stukje consistentie te krijgen in de forum ;)
Ik zeg het eigenlijk ook alleen bij topics waar ik zelf aan heb deelgenomen. En dat duimpje, daar wist ik nog niet van, weer wat geleerd.... :P
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Math.

  • Lid
Re: [OPGELOST] port forwarding
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/24, 12:21:46 »
lol!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [OPGELOST] port forwarding
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/24, 12:59:10 »
Hehe, achja, zo af en toe poog ik een stukje consistentie te krijgen in de forum ;)
Ik zeg het eigenlijk ook alleen bij topics waar ik zelf aan heb deelgenomen. En dat duimpje, daar wist ik nog niet van, weer wat geleerd.... :P
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/

1 dikke duim omhoog!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!