Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videokaart nividia 6800+ 3d effecten  (gelezen 976 keer)

NoiK

  • Gast
videokaart nividia 6800+ 3d effecten
« Gepost op: 2007/11/14, 18:19:24 »
hey ik heb een beetje zitten proberen her en der maar ik kom niet echt uit het configureren van me videokaart.

wat ik gedaan heb is begonnen met het activeren van me videokaart bij restricted drivers, heb ik hem geactiveerd gaat alles perfect tot de herstart, wanneer ik herstart op vraag van ubuntu zelf doordat ik me videokaart heb gewijzigd, zit ik in low graphic modus. maja ik wil natuurlijk een goede resolutie hebben dus ik met de command:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorgproberen het weer te activeren

na deze actie, wilt ie weer een herstart(nouja ik start niet meer de hele pc op , maar zorg ervoor dat ik gdm herstart ;)) , dan staat de restricted driver uit....terwijl ik die volgens mij aan wil hebben.

maja dan mijn uiteindelijke vraag is om de 3d effecten te laten werken, ik heb daarvoor gnome manager gedownload, maar wanneer ik zorg dat de effecten aanstaan en ik dat venster afsluit met een "ok" onthoud hij niet dat ik het gestart wil hebben, aka mijn effecten starten nooit...

iemand een oplossing voor me?

BTW ik werk met gutsy

Bandicoot

  • Gast
videokaart nividia 6800+ 3d effecten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 18:52:04 »
En als je daarna weer de restricted driver aanzet ?? Ik heb ook en geforce6800 en heb geen enkel probleem onder Gutsy met deze kaart. Ik heb mijn resolutie en refresh rate trouwens veranderd via sudo nvidia-settings . Misschien ff de driver deinstalleren en weer opnieuw installeren.

NoiK

  • Gast
videokaart nividia 6800+ 3d effecten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/14, 18:53:05 »
zo door het verwijderen van de oude driver en het installeren van een driver die op nvidia.com stond heb ik geregeld dat ik een goede resolutie heb met de restricted driver aan.
alleen wanneer ik in de terminal de command "compiz" gebruik krijg ik de volgende reacties:
Checking for Xgl: present.
Checking for nVidia: not present.
Checking for Xgl: present.
Enabling Xgl with nVidia drivers...
Starting gtk-window-decorator
inotify_add_watch: No such file or directory
en me 3d effecten werken dan nog niet..

Bandicoot

  • Gast
videokaart nividia 6800+ 3d effecten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/14, 19:28:54 »
en als je het volgende typt: compiz --replace  ??

Heb je trouwens wel de compizconfig- settingsmanger geinstalleerd ?? Daarmee regel je de zettings van Compiz fusion

Offline Soul-Sing

  • Lid
videokaart nividia 6800+ 3d effecten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/14, 19:34:21 »
wat geeft nvidia-settings in de terminal.? misschien kun je met sudo nvidia-settings  in de terminal de instellingen aanpassen.
en daarna bij systeem: voorkeuren: schermresolutie aanpassingen maken.

NoiK

  • Gast
videokaart nividia 6800+ 3d effecten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/14, 23:33:03 »
Citaat van: Bandicoot
compiz --replace
bedankt die maakt het helemaal goed :D

Citaat van: Bandicoot
Heb je trouwens wel de compizconfig- settingsmanger geinstalleerd ?? Daarmee regel je de zettings van Compiz fusion
nee die heb ik nog niet en die gaat ik dan maar is ff proberen:D........


deze melding krijg ik terwijl de effects het doen op dit command:
sudo nvidia-settingsmaja het werkt allemaal wel :D

btw sorry voor het verkeerd plaatsen..