Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]  (gelezen 841 keer)

Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Gepost op: 2014/03/30, 11:48:37 »
Beste mensen,

Sinds een aantal dagen heb ik Xubuntu 14.04 geinstalleerd. Het draait perfect, alleen heb ik problemen met het geluid.

Hoewel ik alles heb aangezet bij alsamixer krijg ik het geluid niet werkend (hij blijft afspelen over het beeldscherm).

Wanneer ik:
killall pulseaudo
sudo /sbin/alsa force-reload
Uitvoer kan ik wel 'opeens' afspelen via mijn surround set.

Bij output devices staat ook alleen maar [HDMI/displayport] terwijl er dus eigenlijk twee verbindingen zijn [HDMI voor het scherm] en [Toslink voor het geluid].

In de bijlage staat informatie over mijn systeem, alsa, hardware, etc.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/30, 13:10:12 »
Ontwikkelversie..... foutmelding doen op Launchpad.  ;)

Re: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/31, 14:11:17 »
Ontwikkelversie..... foutmelding doen op Launchpad.  ;)

Hmm bedankt :)

Hopelijk kan ik het zelf oplossen.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/31, 15:37:30 »
Heb je overigens al geprobeerd het gewenste uitvoer apparaat te selecteren in de Geluidsinstellingen?

Als dat niet lukt kan je proberen het pakket pulseaudio volume control (pavu control) te installeren vanuit het software centrum en daarin het gewenste uitvoer systeem te selecteren (en eventueel de rest uitschakelen).

Re: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/01, 19:52:36 »
Heb je overigens al geprobeerd het gewenste uitvoer apparaat te selecteren in de Geluidsinstellingen?

Als dat niet lukt kan je proberen het pakket pulseaudio volume control (pavu control) te installeren vanuit het software centrum en daarin het gewenste uitvoer systeem te selecteren (en eventueel de rest uitschakelen).
Ja dat heb ik geprobeerd, maar die staat er niet bij. Hij laat alleen maar de uitvoer van HDMI / display port 2 zien. DIe gaat naar mijn tv toe...

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/02, 07:06:19 »
Heb je overigens al geprobeerd het gewenste uitvoer apparaat te selecteren in de Geluidsinstellingen?

Als dat niet lukt kan je proberen het pakket pulseaudio volume control (pavu control) te installeren vanuit het software centrum en daarin het gewenste uitvoer systeem te selecteren (en eventueel de rest uitschakelen).
Ja dat heb ik geprobeerd, maar die staat er niet bij. Hij laat alleen maar de uitvoer van HDMI / display port 2 zien. DIe gaat naar mijn tv toe...

En pavu control, lukt het daarmee?

Re: Geen digitaal geluid door toslink [Xubuntu 14.04]
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/24, 10:26:21 »
Heb je overigens al geprobeerd het gewenste uitvoer apparaat te selecteren in de Geluidsinstellingen?

Als dat niet lukt kan je proberen het pakket pulseaudio volume control (pavu control) te installeren vanuit het software centrum en daarin het gewenste uitvoer systeem te selecteren (en eventueel de rest uitschakelen).
Ja dat heb ik geprobeerd, maar die staat er niet bij. Hij laat alleen maar de uitvoer van HDMI / display port 2 zien. DIe gaat naar mijn tv toe...

En pavu control, lukt het daarmee?
Nee ook niet, snap er niks van. Ik heb hem net opnieuw geinstalleerd. Eerst werkte het weer, maar nu alweer geen output. Alleen via het scherm...