Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Femke98??  (gelezen 8679 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Femke98??
« Gepost op: 2010/09/28, 19:41:54 »
Hallo, wie is Femke98? Zij heeft een topic van mij afgeplitsts. Allemaal leuk een aardig, maar het grootste gedeelte van wat ik geschreven heb bestaat nu ineens niet meer. Kan het niet meer vinden. Dit kan natuurlijk absoluut niet!

Svp antwoorden en me laten weten waar mijn geschreven tekst gebleven is.

Het ging om het topic:

http://forum.ubuntu-nl.org/gevraagd/gezocht-iemand-met-grote-pc-kennis-omgeving-haaksbergen/new/?topicseen#new


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Femke98??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/28, 19:46:01 »
Het is een moderator. En een moderator heeft dat topic blijkbaar afgesplitst. Welke persoon daar achter zit maakt mijns inziens niet zoveel uit.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Femke98??
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/28, 19:47:45 »
Femke98 is een van de moderators op het forum. Als op de link Meld dit bericht bij de moderator klikt, kan je een boodschap intypen en wordt er vanzelf contact met je opgenomen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Femke98??
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/28, 19:48:35 »
Verder zie je hier dat je topic is verplaatst: http://forum.ubuntu-nl.org/gevraagd/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/28, 19:53:09 »
Femke98 is een van de moderators op het forum. Als op de link Meld dit bericht bij de moderator klikt, kan je een boodschap intypen en wordt er vanzelf contact met je opgenomen.

ok, dankjewel

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/28, 19:57:31 »
Verder zie je hier dat je topic is verplaatst: http://forum.ubuntu-nl.org/gevraagd/

ja, maar ze gaat hem wel zomaar weghalen...???

Re: Femke98??
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/28, 20:07:09 »
Nou niet zomaar, je vraag stond in het verkeerde forum onderdeel. Dit Problemen met hardware hoort in Hardware en drivers en niet in gevraagd. Dat is als je opzoek bent naar bijv. een Moederbord, CPU o.i.d. Vandaar dat het verplaatst is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/28, 20:30:56 »
Nou niet zomaar, je vraag stond in het verkeerde forum onderdeel. Dit Problemen met hardware hoort in Hardware en drivers en niet in gevraagd. Dat is als je opzoek bent naar bijv. een Moederbord, CPU o.i.d. Vandaar dat het verplaatst is.

Dat bedoel ik niet, er staat geschreven (in die link die wazaaaa gegeven heeft) dat het bericht volledig verwijderd wordt.

Re: Femke98??
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/28, 20:33:56 »
@Partynoud: Ja, dat schrijft ze inderdaad. Maar ze doelt op dat "Verplaatst"-bericht. Jou bericht blijft gewoon bewaard. Dus oftewel:

http://forum.ubuntu-nl.org/gevraagd/verplaatst-problemen-met-hardware/
wordt verwijderd.

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/re-gezocht-iemand-met-grote-pc-kennis-omgeving-haaksbergen/
blijft bewaard.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/28, 20:36:29 »
@Partynoud: Ja, dat schrijft ze inderdaad. Maar ze doelt op dat "Verplaatst"-bericht. Jou bericht blijft gewoon bewaard. Dus oftewel:

http://forum.ubuntu-nl.org/gevraagd/verplaatst-problemen-met-hardware/
wordt verwijderd.

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/re-gezocht-iemand-met-grote-pc-kennis-omgeving-haaksbergen/
blijft bewaard.

ok, vistaus, dan begrijp ik het.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/28, 21:42:23 »
Goh, een topic vernoemd naar mij.

Ik dacht dat het wel duidelijk was zo. Het vraag en aanbod gedeelte is niet voor problemen, dus heb ik dat deel afgesplitst. Zo moeilijk lijkt mij dat niet en de verwijzing heb ik ook even laten staan.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is voor Partynoud.

In ieder geval had je het wel even anders kunnen vragen lijkt mij. Er zijn ook andere mods aanwezig geweest vanavond.

Maar het is nu opgelost zo?

Hallo Femke,

Je kunt het wel afgesplitst hebben, maar ik had geen mail ontvangen over waar de twee afsplitsingen dan zouden staan (eentje wel, die heb je aangegeven, maar die andere totaal niet).

En die opmerking " zo moelijk lijkt me dat niet" vind ik ongepast. Helamaal van een moderator. Niet doen. ik ben ook maar een beginnend gebruiker en spreek gewoon Nederlands en daarnaast gewoon mens, dus als ik dingen niet begrijp svp normaal op reageren. Dat vind ik altijd zo typisch op dit forum:
alsof iedereen altijd alles maar direct moet begrijpen. Toch eens een kijkje nemen bij Mandriva als het zo blijft doorgaan...

Dank aan alle behulpzame mensen hierboven die me normaal geholpen hebben!

Offline Dave

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/28, 21:46:35 »
maar zijn de eerste berichten nu weg? het begint met een kwoot van mij  :rolleyes:

Re: Femke98??
« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/28, 21:59:52 »
Goh, een topic vernoemd naar mij.

Ik dacht dat het wel duidelijk was zo. Het vraag en aanbod gedeelte is niet voor problemen, dus heb ik dat deel afgesplitst. Zo moeilijk lijkt mij dat niet en de verwijzing heb ik ook even laten staan.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is voor Partynoud.

In ieder geval had je het wel even anders kunnen vragen lijkt mij. Er zijn ook andere mods aanwezig geweest vanavond.

Maar het is nu opgelost zo?

Hallo Femke,

Je kunt het wel afgesplitst hebben, maar ik had geen mail ontvangen over waar de twee afsplitsingen dan zouden staan (eentje wel, die heb je aangegeven, maar die andere totaal niet).

En die opmerking " zo moelijk lijkt me dat niet" vind ik ongepast. Helamaal van een moderator. Niet doen. ik ben ook maar een beginnend gebruiker en spreek gewoon Nederlands en daarnaast gewoon mens, dus als ik dingen niet begrijp svp normaal op reageren. Dat vind ik altijd zo typisch op dit forum:
alsof iedereen altijd alles maar direct moet begrijpen. Toch eens een kijkje nemen bij Mandriva als het zo blijft doorgaan...

Dank aan alle behulpzame mensen hierboven die me normaal geholpen hebben!

Graag gedaan Partynoud :)
En inderdaad, niet altijd kun je iets direct begrijpen, overkomt mij ook hoor ;)
Als er iets onduidelijk is, maakt niet uit wat het is, stel gerust je vraag en neem maar van mij aan dat mensen die niet behulpzaam helpen wel aangesproken en evt. aangepakt worden hoor ;) (en om verwarring te voorkomen: ik bedoel dan ook echt iedereen)
« Laatst bewerkt op: 2010/09/28, 22:02:02 door Vistaus »

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #13 Gepost op: 2010/09/29, 00:18:46 »
Goh, een topic vernoemd naar mij.

Ik dacht dat het wel duidelijk was zo. Het vraag en aanbod gedeelte is niet voor problemen, dus heb ik dat deel afgesplitst. Zo moeilijk lijkt mij dat niet en de verwijzing heb ik ook even laten staan.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is voor Partynoud.

In ieder geval had je het wel even anders kunnen vragen lijkt mij. Er zijn ook andere mods aanwezig geweest vanavond.

Maar het is nu opgelost zo?

Hallo Femke,

Je kunt het wel afgesplitst hebben, maar ik had geen mail ontvangen over waar de twee afsplitsingen dan zouden staan (eentje wel, die heb je aangegeven, maar die andere totaal niet).

En die opmerking " zo moelijk lijkt me dat niet" vind ik ongepast. Helamaal van een moderator. Niet doen. ik ben ook maar een beginnend gebruiker en spreek gewoon Nederlands en daarnaast gewoon mens, dus als ik dingen niet begrijp svp normaal op reageren. Dat vind ik altijd zo typisch op dit forum:
alsof iedereen altijd alles maar direct moet begrijpen. Toch eens een kijkje nemen bij Mandriva als het zo blijft doorgaan...

Dank aan alle behulpzame mensen hierboven die me normaal geholpen hebben!

Graag gedaan Partynoud :)
En inderdaad, niet altijd kun je iets direct begrijpen, overkomt mij ook hoor ;)
Als er iets onduidelijk is, maakt niet uit wat het is, stel gerust je vraag en neem maar van mij aan dat mensen die niet behulpzaam helpen wel aangesproken en evt. aangepakt worden hoor ;) (en om verwarring te voorkomen: ik bedoel dan ook echt iedereen)

Dank Vistaus!

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #14 Gepost op: 2010/09/29, 00:34:52 »
@Partynoud,
Ik begrijp je best, maar...............als je eens wist hoeveel leden er vragen stellen in de verkeerde topic en hoe vaak we moeten verplaatsen, dan is het geen doen om iedereen daarvan op de hoogte te stellen met een pb of prive mail.
Daarom laten we nu even wel de topic staan als we iets verplaatsen of in jouw geval splitsen.

Kijk, we zijn allemaal vrijwilligers en deze vrijwilligers hebben allemaal een baan/school naast hun werk hier als moderator. Als we werkelijk iedereen moeten informaeren wat we hebben gedaan hebben we daar een dagtaak aan. Als ik er voor zou worden betaald om hier te zijn en de boel in de gaten te houden, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Sorry als ik het verkeerd heb uitgelegd of verkeerd heb gedaan in jouw ogen.
Volgende keer beter dan.


Het gaat mij erom hoe je hier op dit topic reageerde. Gewoonweg bot. Een heleboel mensen zijn om deze botheid al overgestapt op Mandriva en als het zo blijft hier op het ubuntu-forum zal ik dat ongetwijfeld ook doen. En voor de rest kan het me niets schelen wat de reden is dat je (of iemand anders) zo reageert, want niet respectvol reageren is simpelweg NIET respectvol reageren. Daar is geen excuus voor. Dit zeg ik erbij omdat het tegenwoordig zo' n ENORME trend is in Nederland om overal excuses voor te verzinnen. Als je dit vrijwillig doet en je hebt het zo druk dat je niet meer normaal kunt reageren op dit forum als moderator moet je simpelweg geen moderator meer zijn! Maar niet zeggen dat je door de drukte thuis niet meer normaal kan reageren want dan draai je de boel om!


Ik aanvaard je excuses bij deze en voor de rest laat ik het hierbij.

Groet, Partynoud

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Femke98??
« Reactie #15 Gepost op: 2010/09/29, 09:32:19 »
Ik aanvaard je excuses bij deze en voor de rest laat ik het hierbij.
Oke, slotje?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Femke98??
« Reactie #16 Gepost op: 2010/09/29, 09:48:22 »
Femke, ik zou me er niet druk om maken. Ik kan me wel in jouw standpunt vinden. Uiteindelijk gaat de topicstarter in de fout door offtopic te posten, en in plaats van excuses aan te bieden daarvoor en te vragen wat er nu precies is gebeurt met het topic reageert hij wat verbolgen en speelt hij of zij het nogal op de persoon door jouw naam in de topictitel te zetten. Dat vind ik ook niet echt netjes, maar ik zou er geen punt van maken. Ik neem aan dat de topicstarter nu wel weet dat het de bedoeling is om ontopic te posten, en als je offtopic gaat dat je dan een nieuw topic opent daarvoor op de juiste plek.

[enigszins offtopic]
Voor wat betreft de hoeveelheid werk die het corrigeren van offtopic posts oplevert, er ligt een aantal voorstellen bij het moderatorteam voor het verminderen van offtopic posten op dit forum. Eén daarvan is de volgende:
Citaat
Nieuwe forumregel: "Blijf zoveel mogelijk ontopic. Wie regelmatig offtopic reacties plaatst riskeert een ban. Offtopic reacties kunnen zonder overleg of melding verwijderd worden." Toelichting: Tot nu toe was het zo dat er zelfregulatie door forumleden was om te voorkomen dat er teveel offtopic gegaan wordt. Dit blijkt niet voldoende te werken. Vandaar het voorstel de moderators hier weer verantwoordelijkheid over te geven.

Dat zou dus betekenen dat offtopic posts gewoon zonder melding of overleg verwijderd kunnen worden. Vervelend voor de poster, die moet het bericht dan zelf opnieuw schrijven in een nieuw topic op de juiste plek. Maar dat zorgt er wel voor dat deze gene bij een volgende post zich eerst even afvraagt of deze niet toevallig offtopic gaat en er een nieuw topic voor geopend moet worden.

Voor iedereen die berichten kwijt is nog een tip, er zijn twee zoekfuncties op dit forum, en ook in je profiel kan je alle berichten vinden waar je in hebt gepost. Zo kan je berichten die zijn verplaatst of afgesplitst, met vrij weinig moeite terugvinden.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Femke98??
« Reactie #17 Gepost op: 2010/09/29, 10:49:40 »
Toch een kanttekening van mijn zijde: het is mij ook overkomen dat een topic van mij verplaatst werd van a naar b. Als dit is gebeurd bevreemd het mij ten zeerste dat een mod (ongeacht wie het ook is) WEL tijd heeft om topic te verplaatsen (of in dit geval opsplitsen), maar zodra deze actie gebeurd is GEEN tijd meer heeft of kan vinden om de TS een pers. berichtje te sturen dat zijn/haar topic is gewijzigd/verplaats. De excuus van Femke vind ik dan ook misplaatst en volkomen onterecht door te stellen dat men allemaal vrijwilligers zijn (met alle respect van mijn zijde overigens) en tijd moet zien te vinden om op het forum toezicht te houden... Het is volkomen misplaatst om achteer deze stelling te verschuilen. Als men tijd heeft om een topic te verplaatsen (zelfs op de oude locatie de topic voorzien van toelichting en link naar nieuwe locatie) of op te schonen of op te splitsen, dan is het een kleine moeite om de TS een pm te sturen over het gebeurene. De acties op het forum kosten meer tijd dan het versturen van een pm met een stukje uitleg wat m.i. Fatsoenlijk is naar de TS toe. En zoals hier al gesteld is, als je geen tijd hebt om als moderator goed te kunnen functioneren, leg dan je functie neer. Aan een mod die zijn/haar werk maar half doet hebben we ook niks aan. Tuurlijk begrijp ik best dat het allemaal vrijwilligers zijn die hier hun best doen, maar een mod heeft een voorbeeld functie en als een mod niet meer in staat is om deze voorbeeldfunctie goed te vervullen, dan is het wijzer om de functie neer te leggen. Een mod moet ook nooit bot of ruw reageren, hoe kwaad of pissig een mod ook is, het bevorderd de onderlinge communicatie ook niet en zal zelfs averechts gaan werken tegen een mod (geen respect meer, steeds het pispaaltje zijn, uitgescholden worden). Nogmaals benadruk ik erop voor de zoveelste keer: feedback. Als een mod iets wijzigd in een topic, neem dan ook de tijd en fatsoen om de TS hiervan op de hoogte te brengen. 

   
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Tom

  • Lid
Re: Femke98??
« Reactie #18 Gepost op: 2010/09/29, 10:53:25 »
Ik vraag mij maar één ding af ,wat heeft een besturings systeem met  een Moderator te maken.
Stel een Mod op het Mandriva forum heeft bv niet zijn goede dag kan gebeuren he ... gaat u dan naar Suse ?.
Je leert dan zo wel alle systemen te kennen.
Kan mij ook vinden in Femke ,daarbij als u de forum regels gelezen had dan zou u geen topic hierover gemaakt hebben maar de > Meld het de Moderator knop gebruikt hebben.
Of een PB gestuurd hebben. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Femke98??
« Reactie #19 Gepost op: 2010/09/29, 10:57:55 »
@Wanda: helemaal mee eens!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Femke98??
« Reactie #20 Gepost op: 2010/09/29, 11:09:53 »
@ Nomko,
volgens mij had Femke de topicstarter wel een bericht gestuurd, alleen was deze niet geheel duidelijk.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Femke98??
« Reactie #21 Gepost op: 2010/09/29, 11:15:32 »
@Thomas: dan was het deze keer wel goed gegaan mbt. feedback.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Femke98??
« Reactie #22 Gepost op: 2010/09/29, 11:20:30 »
Het topic was veranderd in "VERPLAATST NAAR xxx". In de post werd uitgelegd dat het verplaatst was, en waarom. Verder stond er duidelijk een link naar de nieuwe plaats bij, maar deze had partynoud blijkbaar over het hoofd gezien.

Dat bericht was tijdelijk en is nu weer verwijderd. Als het aan mij ligt mogen zulke berichten gewoon blijven staan (wel op slot natuurlijk). Deze zullen vanzelf wel naar beneden gedrukt worden. Want je ziet nu weer dat er gepraat wordt door mensen die niet alles hebben meegekregen.

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Femke98??
« Reactie #23 Gepost op: 2010/09/29, 13:25:46 »
2 keer een vraag voor een slotje, dus wat betekent dat? :rolleyes: