Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linuxmint 19 staat online  (gelezen 932 keer)

Offline DeBaas

  • Lid
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

DarkEra

  • Gast
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/29, 10:51:20 »
Sinds gisteren staan ze al online. Alleen is het wachten op de officiële bekendmaking, mogelijk vandaag of komende week.  ;)
Voor degene die gebruik maken van de Beta, die zitten al op de final van Mint 19. Downloaden en herinstallatie is dus niet nodig.
« Laatst bewerkt op: 2018/06/29, 11:10:25 door Maik »

Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/29, 14:15:07 »
Ik heb het al op mijn test pc geïnstalleerd.

Maar ik zie dat er app niet kan installeren tbv multiscreen.

Dat zal ik as maandag verder melden.

SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline rico70

  • Lid
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/29, 17:29:11 »
Vandaag zijn ze officieel vrij gegeven

Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #4 Gepost op: 2018/06/30, 20:48:57 »
http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/linuxmint/iso/stable/19/

Ik zal in 2019 eens gaan kijken als mijn mint 17.3 geen ondersteuning meer krijgt .... ;)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #5 Gepost op: 2018/06/30, 22:53:32 »
http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/linuxmint/iso/stable/19/

Ik zal in 2019 eens gaan kijken als mijn mint 17.3 geen ondersteuning meer krijgt .... ;)
Toch is hij het proberen waard ^-^.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline atomos

  • Lid
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #6 Gepost op: 2018/07/01, 13:46:20 »
Tot nu toe werkt de boel prima.. paar kleine dingen zoals opnieuw opstarten voordat de geïnstalleerde programma's zichtbaar zijn. o.a. virtualbox.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #7 Gepost op: 2018/07/01, 17:48:29 »
http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/linuxmint/iso/stable/19/

Ik zal in 2019 eens gaan kijken als mijn mint 17.3 geen ondersteuning meer krijgt .... ;)
Toch is hij het proberen waard ^-^.

Ik heb best nog wat machines voor "er bij", daar staat overwegend mint 18 xfce op. Een enkele test gaat nog wel gebeuren.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #8 Gepost op: 2018/07/01, 20:53:46 »
@atomos
Citaat
opnieuw opstarten voordat de geïnstalleerde programma's zichtbaar zijn. o.a. virtualbox
Dat ligt aan virtualbox, deze wenst een service mee op te starten, dat gebeurt bij boot/reboot.
Bij updaten van vb dient ook de "vorige" service uit het geheugen verwijderd te worden.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

FrSu

  • Gast
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #9 Gepost op: 2018/10/24, 08:05:21 »
Blij en zeer tevreden met 19.

Offline dickieb

  • Lid
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #10 Gepost op: 2018/10/25, 15:34:11 »
Beste forumleden,

Ik heb Linux mint 19 geïnstalleerd. Dat ging op zich goed. Bij het afwerken van 'het lijstje van Pjotr' loop ik toch tegen een paar dingen aan.
1 TIEN BESLIST NOODZAKELIJKE INGREPEN:
1.2.1 Verbeter de manier waarop Linux Mint programmatuur installeert
Verder moet u nog de instelling "false" veranderen in "true", in het instellingenbestand /etc/apt/apt.conf.d/00recommends. Dat kan het makkelijkste via de terminal, en wel als volgt:
Menuknop - Beheer - Terminalvenster
Kopieer en plak de volgende opdrachtregel via een rechtsklik met de muis:
sudo sed -i 's/false/true/g' /etc/apt/apt.conf.d/00recommends
druk op Enter.
Tik desgevraagd uw wachtwoord in. Uw wachtwoord blijft geheel onzichtbaar, u ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo. Druk weer op Enter.
Als ik dat doe gebeurt er (volgens mij) niets. De terminal geeft meteen weer aan: -$, terwijl er normaal gesproken altijd een hoeveelheid regels in de terminal wordt geplaatst.

2 TWAALF AANGERADEN INGREPEN (NIET NODIG, WEL HANDIG):
Firefox: stel hem optimaal in – Firefox draaien in de zandbak

Na een rechtsklik met de muis op het pictogram van Firefox in de werkbalk van het bureaublad - Bewerken – Command en het veranderen van firefox %u in: firejail firefox %u (OK) werkt Firefox niet meer nadat deze weer opnieuw wordt gestart. Firefox opent wel, maar de startpagina wordt niet ingeladen. Evenmin is het mogelijk om andere pagina’s te openen.
Ik heb op basis van de tips van Pjotr gekeken of er een update van Firejail was (bij mij was versie 09.52 geïnstalleerd). Dat bleek zo te zijn, waarna ik versie 09.56 heb gedownload.
Bij het installeren kreeg ik eerst de melding: een oudere versie is beschikbaar in een pakketbron en daarna de melding: pakkethandeling is mislukt. Bij details stond: connot copy archive member from (mijn map downloads) to decompresser pipe: failed to write (Broken pipe).
In Mint 18.3 werkt Firejail probleemloos. Kan het zijn dat e.e.a. een aanloopprobleem bij Mint 19 is, of doe ik iets fout?

Dan nog een laatste vraag: ik heb Mint 19 naast Mint 18.3 geïnstalleerd. Mint 18.3 wil ik van de computer verwijderen. Hoe moet ik dat doen?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Offline dickieb

  • Lid
Re: Linuxmint 19 staat online
« Reactie #11 Gepost op: 2018/10/25, 15:42:26 »
Nog even een aanvulling op mijn bericht van zojuist: bij het via de terminal controleren of firejail draait (firejail --tree) krijg ik 3850:....:firejail --tree te zien. Eerder vandaag was dat overigens: 2167:....:firejail --tree