Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LAMPserver & WordPress blogger probleem.  (gelezen 938 keer)

Offline Math.

  • Lid
LAMPserver & WordPress blogger probleem.
« Gepost op: 2007/03/19, 00:31:12 »
Kheb een WordPress blogger op mijn server gezet, maar hij wil niet helemaal goed laden. In het vorige topic werd mij verteld dat de blogger naar het interne ip-adres (10.0.0.2)verwees en dat ik relatieve paden moest instellen,
Ik neem aan dat dat dan verder niks met de instellingen van m'n server te maken heeft, maar met de blogger zelf?
Nu kom ik nergens in m'n php-pagina's het 10.0.0.2 ip-adres tegen, dus hij vind dit adres dan blijkbaar op een andere manier...? Ligt het dan toch aan m'n Apache instellingen?
Anyway, is er iemand die meer ervaring heeft met een Ubuntu LAMPserver en/of de WordPress blogger?
Ik kom er even helemaal niet meer uit. :/

Offline Math.

  • Lid
LAMPserver & WordPress blogger probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/19, 01:31:31 »
Opgelost! Heb via php-myadmin het ip-adres weten te veranderen. Tviel eigenlijk best wel mee dus, maar wist niet waar ik precies moest zoeken. php, sql, apache......? :/
Hij doet het gelukkig nu in ieder geval! :D

wr19026

  • Gast
LAMPserver & WordPress blogger probleem.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/19, 04:05:46 »
Als je het via phpmyadmin op hebt gelost zat 't 'm volgens mij in MySQL, waarschijnlijk gekomen bij het installeren van de Wordpress database :)

Offline Math.

  • Lid
LAMPserver & WordPress blogger probleem.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/19, 09:58:29 »
Citaat van: wr19026
Als je het via phpmyadmin op hebt gelost zat 't 'm volgens mij in MySQL, waarschijnlijk gekomen bij het installeren van de Wordpress database :)
Yep, later kwam ik er achter dat ik het ook gewoon via wp-admin kon instellen, maar goed... zo leer je nog is met wat andere dingen werken. En aangezien ik me toch meer op php wil gaan richten, zal ik ongetwijfeld straks ook gebruik van SQL gaan maken. :)