Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: authenticatieprobleem in hulst eo hullup!  (gelezen 882 keer)

Offline yopper

  • Lid
authenticatieprobleem in hulst eo hullup!
« Gepost op: 2011/08/05, 10:47:41 »
Hoi allemaal. hobbyisten.. Ik ben onlangs begonnen, gedwongen door het gates-gedoe "not genuine', met ubuntu. Ik heb ruimte zat, wie niet tegenwoordig, en installeerde ubunto in maart 2011, ik weet het Natty kwam een mnd later! Ik vond 10.4 al een hele verbetering tov windows 7, alhoewel het allemaal weer 'nieuw' is. Dus voor een 60-er een hele studie! Ik ben geen ranzige 60-er en bouw nog altijd mijn pc's zelf ook de software kant was ik goed in. Wat schetst mijn verbazing? Mijn twee  beeldchermen wilden niet werken, dus na een mnd ploeteren toch maar een scherm erbij gekocht. De andere gaat naar mijn  slaapkamer PC.
Dus het item opgelost, dacht ik aan 11.4 Natty Narwall. Ik kreeg de keus haar "ernaast" te installeren en deed dit, ruimte zat?! Toen ik de zaak wilde gaan uitconfigureren, (mooi woord he?) kreeg ik de schrik van mijn leven.. Na het willen veranderen van dat vervelende wachtwoordgedoe, kon ik dus niet meer inloggen, authentication failed!! Ik heb overal gezocht nu.. ook via de 'veilige modus' of herstelmodus geprobeerd eromheen te komen, nee dus!! iets inkloppen lukt dus ook niet, ze/hij blijft hangen op het mooie rose scherm met inloggen.. Ik ga niet voor de werkster als ik een goede vrouw heb, dus WIL haar werkend hebben, zonder opnieuw te installeren, zo  eigenwijs ben ik wel.. ik kan er alleen van leren... toch? Ik kom er niet uit!!! Dus hullup! Ik zag in Hulst een steunpunt maar kan het niet te pakken krijgen. Zou iemand geinsteresseerd zijn LANGS TE KOMEN? iK WIL OOK VEEL LEUKE GADGETS HEBBEN MAAR ZIE DOOR DE BOMEN HET BOS NIET MEER.. teveel keus dus..een luxe probleem? Het is net (vergeef me de beeldspraak) een nieuwe vriendin te hebben die de sleutel heeft van mijn huis en ik ben hem kwijt, zij wacht op me in negligee en ik maar bonken op de deur. Ze hoort niet goed denk ik.. groet uit Lamswaarde, yopper<at>zeelandnet<punt>nl  

Moderator edit: email adres gewijzigd
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 12:01:31 door Nunslaughter »

Re: authenticatieprobleem in hulst eo hullup!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/05, 11:03:08 »
Zo gaat het niet.
Probeer de volgende keer wat meer enters er tussen te gooien, want het is nu één grote lap tekst  :(
Al wil je dat er iemand langs komt, kijk je even op de kaart. Vink rechts onderin de optie 'Alleen steunpunten' aan en zoom dan in op waar je woont, en aangezien je al contact heb gezocht met 1, maar niet reageert zou je het bij een andere kunnen proberen.
En een nieuwe installatie is (zeker met Ubuntu) echt zo gebeurt.
Verder zal ik als ik jou was je e-mail adres uit je bericht halen. Je wilt tenslotte geen spam ontvangen mag ik hopen ;)

En nog over dat veranderen van wachtwoorden, dat is zeker iets om mee op te passen. Veranderen zou ik sowieso niet proberen, aangezien het vaak alleen voor problemen zorgt.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: authenticatieprobleem in hulst eo hullup!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/05, 11:58:44 »
Citaat
Na het willen veranderen van dat vervelende wachtwoordgedoe, kon ik dus niet meer inloggen, authentication failed!!

Je wachtwoord veranderen kan je zo doen:

Wachtwoord (root) vergeten/vernieuwen:

De Standaard manier:

Deze procedure geeft je volledige root rechten! Als je niet voorzichtig bent kan je je systeem beschadigen!

1.Bij het opstarten, drukt men op ESC of de linker-Shift-toets blijvend indrukken

op de grub prompt (hangt af van welke ubuntu-versie je hebt) en gebruikt men de pijltjes toetsen voor het selecteren    van de rescue mode optie en drukt men vervolgens op Enter.

2.Zo start het systeem op in rescue mode en ziet men een prompt die er ongeveer zo uitziet:

root@nogiets

3.Om je wachtwoord terug in te stellen, typt men dit in of beter nog, Kopieer en plak het:

passwd <gebruikersnaam> (Hier je eigen gebruikersnaam invullen (zonder haakjes) en op Enter drukken).

en voeg daarna je nieuw wachtwoord in. (tweemaal)

Eens klaar met het terug instellen van je wachtwoord, kan je daarna weerkeren naar de normale GUI mode door het volgende in te typen:

init 2
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 12:02:17 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)