Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Recoveren van verwijderde data EXT4 filesysteem  (gelezen 359 keer)

Offline chris2005

  • Lid
Recoveren van verwijderde data EXT4 filesysteem
« Gepost op: 2015/09/09, 10:26:25 »
Hallo daar,

Ik heb een schijf met ext4 filesysteem (komt uit een Synology NAS) en deze had ik aan een Ubuntu systeem gehangen en data op /@tmp gezet. Deze data is verwijderd nadat ik de schijf weer aan de Synology NAS had gehangen. Waarschijnlijk doet het Synology OS deze folder legen bij het opstarten. Hoe dan ook, ik wil zeer graag deze data proberen te recoveren. Kan iemand mij daarbij helpen? Ik heb beperkte kennis mbt Linux namelijk. Zou top zijn.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Groeten,
Chris

Offline jan11000

  • Lid
Re: Recoveren van verwijderde data EXT4 filesysteem
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/09, 19:12:09 »
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351243

1 niks meer starten totdat je weet hoe recovery gaat, je hebt al een grote fout gemaakt.
2 Leren hoe recovery gaat.
3 copie van de hd maken naar lege hd
4 recovery gaan doen naar bijv de 2e lege hd, zie 2 voor handleiding

En heel veel google gebruiken om uit te zoeken hoe dit gaat.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Recoveren van verwijderde data EXT4 filesysteem
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/10, 09:25:57 »
Vooral eerst uit de NAS halen. Apart aankoppelen en dan maar eens photorec proberen. Dat zit in het testdisk pakket in het Softwarecentrum. Kijk eens op mijn oude Data Terug Blog voor wat meer informatie.

Wat Jan zei is helemaal waar: bij recovery is regel 1: wees heel behoedzaam. Maar zolang je geen nieuwe bestanden over de oude heen zet is de kans dat je ze allemaal terugkrijgt erg groot.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline chris2005

  • Lid
Re: Recoveren van verwijderde data EXT4 filesysteem
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/11, 14:36:45 »
Dank heren,

Het is me reeds gelukt via deze info: https://www.youtube.com/watch?v=B9Wc8kSz-uw

Het meeste is recovered.

Groeten,
Chris

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Recoveren van verwijderde data EXT4 filesysteem
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/11, 15:06:30 »
Mooi! Goed om te horen. Leuk videootje heb je gevonden. Ik ga die straks eens goed bekijken.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021