Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet delen via bluetooth met smartphone  (gelezen 3245 keer)

Offline Smetsers

  • Lid
Internet delen via bluetooth met smartphone
« Gepost op: 2013/06/10, 07:54:25 »
Ik heb een smartphone met Android versie 4.1.1. Op mijn laptop staat Ubuntu 13.04 en deze maakt via wifi via een VPN verbinding met het internet (om redenen te maken hebbende met het land waarin ik verblijf). Nu wil ik mijn internetverbinding delen (moet via bluetooth, ik heb geen kabel in mijn laptop zitten) met mijn smartphone. Heeft er iemand enig idee hoe dit (op een simpele manier) te doen? Ik ben met de applicatie "blueman" bezig geweest maar dit lukte niet, tot op heden geen internet op m'n smartphone gekregen.

Mijns inziens zou het "pairen" van de telefoon met mijn laptop via bluetooth al tot het delen van de internetverbinding moeten leiden maar dat is dus niet het geval.

Offline Smetsers

  • Lid
Re: Internet delen via bluetooth met smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/20, 07:22:31 »
Niemand enig idee hoe dit werkend te krijgen?

Re: Internet delen via bluetooth met smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/20, 12:25:56 »
Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit van Bluetooth internet gehoord. Ik heb ook geen idee of dit kan en al kan het met Ubuntu, is het voor Android nog een grote uitdaging. Waarom kan je telefoon niet op WiFi?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Internet delen via bluetooth met smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/20, 18:36:35 »
Ik geloof dat ik wel eens iets dergelijks ben tegen gekomen, maar heb er toen der tijd niet door kunnen gaan.
Een optie is natuurlijk ook om de smartphone een wifi hotspot te laten zijn.

Offline softbart

  • Lid
Re: Internet delen via bluetooth met smartphone
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/21, 11:11:05 »
Een paar jaar geleden ben ik daar mee bezig geweest met mijn nokia n97.  Het is wel een hoop klopwerk.

zie ook https://help.ubuntu.com/community/BluetoothDialup

Indien gewenst heb ik ook nog een Nederlands stukje (van google geplukt, maar weet de auteur niet meer)

groet,

Theo

Re: Internet delen via bluetooth met smartphone
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/21, 19:01:43 »
Een paar jaar geleden ben ik daar mee bezig geweest met mijn nokia n97.  Het is wel een hoop klopwerk.

zie ook https://help.ubuntu.com/community/BluetoothDialup

Indien gewenst heb ik ook nog een Nederlands stukje (van google geplukt, maar weet de auteur niet meer)

groet,

Theo
Dit is de omgekeerde manier, Smetsers wil zijn telefoon via bluetooth van internet voorzien.

Misschien werkt dit? http://askubuntu.com/questions/124500/internet-connection-sharing-from-pc-to-phone-over-bluetooth