Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04  (gelezen 4556 keer)

Offline Eddy

  • Lid
    • http://geen
Hallo
Ik volgde stap voor stap deze link zie hieronder:
De scanner werkt prima in Xsane zoals vroeger in Ubuntu 6 .10  maar telkens als ik Pc herstart moet ik die hele procedure terug uitvoeren om te kunnen scannen.

BESTAAT ER EEN MANIER OM TE OP TE SLAAN ZODAT HERINSTAL VIA TERMINAL NIET MEER MOET ?

Gevolgde procedure :

Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
Zie link

http://www.ubuntugeek.com/fixing-a-scanner-broken-by-the-feisty-upgrade.html

0. Use adept or whatever tool you prefer to install the “scanbuttond
Sinds we alles hebben, zijn we veel kwijtgeraakt.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 02:15:21 »
Ik ben ook al een tijdje aan het stoeien, en mij lukt het ook niet om het geautomatiseerd te krijgen. Heeft u in de tussentijd al een oplossing gevonden?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 03:14:49 »
Je kan een commando of script in /etc/rc.local zetten.
Hierdoor wordt dat commando/script automatisch uitgevoerd bij het opstarten.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/16, 21:32:35 »
Ik ben nu bezig met het schijven van een script, maar heb 1 probleem. Elke keer als ik mijn PC/Laptop opnieuw opstart, heeft mijn scanner een ander device nummer. De ene keer 004 en de andere keer 007. Hoe kan ik dit "vastzetten", zodat ik elke keer hetzelfde device nummer heb?

Of is er een andere mogelijkheid?

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/21, 19:25:30 »
Hallo,

Ik heb hier een script liggen, die nu goed werkt. Ik heb alleen 1 probleem. Als ik namelijk de volgende commando's doe,

scanbuttond -r 1000000
scanimage -L
scanimage -T -d plustek:libusb:002:002

Dan gaat hij zeg maar een proef scan maken. Normaal gesproken moet dan de scanner van het begin naar het eind gaan. Maar bij begint hij en als hij 3 cm heeft gedaan, dan stopt hij. Weet iemand hoe dit komt?

Vis

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/21, 19:31:38 »
Probeer het eens zonder script, en dan met sudo waar mogelijk? Vermoedelijk onthoudt Ubuntu het dan wel, na een herstart. Zonder sudo is een commando slechts een tijdelijke gebruikersinstelling; met sudo is het vaak een permanente systeeminstelling.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/21, 19:36:16 »
Citaat van: pjotr123
Probeer het eens zonder script, en dan met sudo waar mogelijk? Vermoedelijk onthoudt Ubuntu het dan wel, na een herstart. Zonder sudo is een commando slechts een tijdelijke gebruikersinstelling; met sudo is het vaak een permanente systeeminstelling.
Bedankt voor je snelle antwoord, maar als ik het zonder script doe en alleen met sudo rechten in de Konsole, dan heb ik nog steeds het probleem, dat hij na ongeveer 3cm stopt.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/21, 23:55:57 »
Heb weer een andere test gedaan en heb andere resultaten:

Als ik dus scanimage -T -d plustek:libusb:002:002 doe, dan is de test dus bijzonder snel afgelopen.

Als ik:

scanimage -x 215 -y 297 --resolution 600 > image.jpg

doe, dan scand hij mijn gehele A$ pagina. Dus heb eindelijk de resultaten die ik wil.

Het enige probleem die ik nu heb, is dat hij het nu goed doet in de konsole, maar niet met een GUI, xane of kooka. Iemand een oplossing?

Vis.

Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/24, 17:34:30 »
@vis, ik heb een canon lide 20(Zie ook mijn andere post), als ik scanbuttond -r 1000000
scanimage -L in rc.locale zet zoals Johanvd schreef doet mijn scanner het gelijk in XSane.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/24, 17:46:47 »
Als ik dit doe, dan werkt hij bij mj ook. Het grote probleem alleen is, dat hij maar de eerste paar cm inscand en daarna er mee ophoudt.

Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/24, 17:53:48 »
Daar heb ik geen last van.
Is het misschien een instelling in XSane?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/24, 18:03:50 »
Ligt niet aan de instellingen van xsane. Ook andere programma's geven dit probleem, ook in de konsole.

Offline vis

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/01, 01:57:02 »
Ik heb het probleem gevonden:

Het heeft een lange tijd geduurd, maar ik ben er achter gekomen, dat je ALTIJD eerst een preview scan moet doen en dan een final scan. Ik ging er van uit, dat je altijd direct een final scan kon doen. Hierdoor werkte mijn scans dus nooit. Nu ik dus eerst een preview scan maak, werkt alles perfect. Mijn script werkt nu ook perfect.

Basic

  • Gast
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/31, 18:07:51 »
Heel erg bedankt voor dit topic! Had net een nieuwe scanner LIDE25 gekregen voor mijn verjaardag toen ik zag dat Feisty (nog) niet out-of-the-box met deze scanner werkt. Ik had alleen SANE gecontroleerd waar stond dat 'ie goed werkte. Gelukkig kon ik met behulp van de werkwijze die hier beschreven staat 'm toch redelijk vlot aan de praat krijgen!!

Offline shappie

  • Lid
Hoe ik mijn scanner canon Lide 25 aan de praat kreeg in ubuntu 7 .04
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/12, 17:11:31 »
Ik heb sinds kort ook een Canoscan LiDe 20 en ik krijg het niet goed werkend. Kan iemand mij even in stappen uitleggen hoe ik hem kan laten werken? Bijv. door het scriptje of op de manier zoals Gijsbert het deed. Alvast bedankt.

Edit: het is opgelost met hulp van vis via het irc kanaal. Nogmaals bedankt.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -