Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1  (gelezen 1380 keer)

Offline Dump

  • Lid
Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Gepost op: 2020/10/30, 18:45:48 »
Hoi allen.
Ik ben al een paar dagen bezig met de installatie van Ubuntu, maar Xubuntu mag trouwens ook. Maakt mij niet echt uit. Ik heb al van beide 2x een schone install gedaan maar steeds met hetzelfde resultaat. Beide doen het uiteindelijk wel maar bij Ubuntu krijg voordat de install klaar is een foutmelding en tijdens het gebruik later soms een vastloper. En bij Xubuntu krijg ik eveneens een foutmelding voor de install klaar is maar werkt dan later wel gewoon.
Ook het installeren zelf gaf problemen. Bij de boot geef ik aan, eerst removable, dan cd rom en dan pas de harde schijf. De eerste keren lukte de install wel maar later niet meer. Dus toen maar dezelfde volgorde aangehouden maar de harde schijf op disable gezet. Dan gaat het installeren weer wel.
Nu kan ik wel met xubuntu doorgaan want verder werkt het goed maar het irriteert mij dat Ubuntu niet wil werken. En dus heb ik zoiets van. Ik ga gewoon door totdat ik kan kiezen uit 2 werkende versies. Het liefst met Ubuntu. Hahaha.
Bijgevoegd  foto 1,2 en 3 die ik zowel voor de Ubuntu alsook voor de Xubuntu krijg. Dus er lijkt 1  en hetzelfde probleem te zijn.
Wie helpt mij op weg?
Groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #1 Gepost op: 2020/10/30, 18:46:52 »
Toch nog maar even de derde erbij gedaan.
Doei.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #2 Gepost op: 2020/10/30, 18:49:45 »
Hoi allen.
Ik ben al een paar dagen bezig met de installatie van Ubuntu, maar Xubuntu mag trouwens ook. Maakt mij niet echt uit. Ik heb al van beide 2x een schone install gedaan maar steeds met hetzelfde resultaat. Beide doen het uiteindelijk wel maar bij Ubuntu krijg voordat de install klaar is een foutmelding en tijdens het gebruik later soms een vastloper. En bij Xubuntu krijg ik eveneens een foutmelding voor de install klaar is maar werkt dan later wel gewoon.
Ook het installeren zelf gaf problemen. Bij de boot geef ik aan, eerst removable, dan cd rom en dan pas de harde schijf. De eerste keren lukte de install wel maar later niet meer. Dus toen maar dezelfde volgorde aangehouden maar de harde schijf op disable gezet. Dan gaat het installeren weer wel.
Nu kan ik wel met xubuntu doorgaan want verder werkt het goed maar het irriteert mij dat Ubuntu niet wil werken. En dus heb ik zoiets van. Ik ga gewoon door totdat ik kan kiezen uit 2 werkende versies. Het liefst met Ubuntu. Hahaha.

Voor alle duidelijkheid. Hij moet op een vaste kast. Desktop.
Bijgevoegd  foto 1,2 en 3 die ik zowel voor de Ubuntu alsook voor de Xubuntu krijg. Dus er lijkt 1  en hetzelfde probleem te zijn.
Wie helpt mij op weg?
Groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #3 Gepost op: 2020/10/30, 20:14:40 »
Ik ben bang dat niemand jouw foto's kan lezen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #4 Gepost op: 2020/10/30, 20:28:28 »
Ik ben bang dat niemand jouw foto's kan lezen.

Ik in ieder geval niet en zijn uitleg snap ik ook niet erg .....sorry.
« Laatst bewerkt op: 2020/10/30, 20:30:07 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jolo

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #5 Gepost op: 2020/10/30, 22:17:59 »
Ik kan de dik gedrukte regel van afbeelding 1 van de startpost nog wel lezen. Daar staat: Installation fails due to useless immediate configuration error when "Install Third-Party Drivers" is selected. Het gaat blijkbaar om een bugmelding. Ik denk deze https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/glibc/+bug/1871268
Van een bugmelding kun je beter een hyperlink posten, dan twee afbeeldingen.

Van die afbeelding in Reactie #1 kun je waarschijnlijk beter, de foutmelding overtypen.

Maar omdat er volgens die bugmelding blijkbaar problemen zijn met "Third-Party Drivers" kun je wellicht beter tijdens de installatie de optie:"Install third-party software for graphics and Wi-Fi hardware, MP3 and other media" beter niet meer aanvinken. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #6 Gepost op: 2020/10/31, 00:14:02 »
Voor grotere afbeelding gebruik dan liever imgur of https://postimages.org/  Dan zijn ze tenminste leesbaar voor iedereen. :)

Verdere uitleg over het posten van screenshots of afbeeldingen: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72806.0
« Laatst bewerkt op: 2020/10/31, 00:17:58 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Dump

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #7 Gepost op: 2020/10/31, 12:10:27 »
Hoi M_aD.
Ik heb gisteravond nog geprobeerd grotere foto's te uploaden maar dat mislukte steeds door een server fout.

Ik ben me ervan bewust dat ik het te ingewikkeld heb gemaakt met mijn uitleg.
Het is soms moeilijk omdat je niet te weinig wilt zeggen maar teveel werkt dus ook niet.
Excuus voor het ongemak.

En jolo.
Ik denk dat je het juiste antwoord hebt gegeven. Ik heb Ubuntu opnieuw geïnstalleerde zonder de third partie drivers aan te vinken.

Dus tot zover gaat het weer goed. Maar ik ben bang dat jullie nog niet van mij af zijn. Dank voor jullie geduld.

Groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #8 Gepost op: 2020/10/31, 12:16:42 »
Hoi M_aD.
Ik heb gisteravond nog geprobeerd grotere foto's te uploaden maar dat mislukte steeds door een server fout.

Daarom gaf ik je een oplossing in mijn vorige reactie welke niet moeilijk te begrijpen is. Uitleg staat in de link die ik gegeven heb. Je moet je wel even lezen natuurlijk.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Dump

  • Lid
Re: Fout melding bij install Xubuntu 20.04.1
« Reactie #9 Gepost op: 2020/11/01, 00:13:51 »
Ik heb een slechte beurt gemaakt.
Teveel haast.
Volgende keer ga ik het beter doen.
Groet, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.