Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] instellingen beheer werkt niet meer goed  (gelezen 566 keer)

[opgelost] instellingen beheer werkt niet meer goed
« Gepost op: 2011/08/18, 21:03:18 »
Ik heb Xubuntu op mijn computer. Sinds enkele dagen zijn de instellingen niet meer goed. De muiscursor is een  X  geworden en niet bij te stellen. Het aantal werkbladen kan ik wel aangeven, maar ik krijg er maar eentje. In Vensterbeheer valt niks bij te stellen, daar de inhoud leeg is.Net als de inhoud van de Window Manager, ook leeg.
Er moet dus iets gebeurd zijn wat dit veroorzaakt, maar daar kom ik niet achter.
Kan iemand me adviseren?

Bertha
« Laatst bewerkt op: 2011/08/18, 21:24:39 door gijsbertha »


Offline mrGee

  • Lid
Re: instellingen beheer werkt niet meer goed
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/18, 21:18:58 »
Hallo

Van Xubuntu weet ik het niet zeker (ik heb op het moment ook niets virtueel liggen), maar hoe log je
normaal in? Automatisch of netjes naam en wachtwoord  en dan inloggen.
Onderaan kun je de sessie veranderen, net nadat je de naam hebt in geklopt maar nog niet het
wachtwoord, welke opties heb je daar?  (log anders even uit je desktop en log opnieuw in)

Zo heb ik eens per ongeluk gnome-openbox (o.i.d.) 't is al een tijdje terug aangevinkt en waren er ook veel dingen
standaard niet meer in orde; bijv. maar 1 desktop ipv. 4 die ik had aan gegeven.

Of maak anders een test gebruiker aan en zie of die dit ook heeft.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: instellingen beheer werkt niet meer goed
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/18, 21:23:27 »
Probeer eens dit:
http://sites.google.com/site/computertip/xubuntu#TOC-Beeldfout-verhelpen
(rechterkolom)
Hartelijk dank, dat was de oplossing. Ik zal het onthouden voor de volgende keer!

Bertha