Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: skinning en thema's help  (gelezen 1384 keer)

Angellicktrooper

  • Gast
skinning en thema's help
« Gepost op: 2009/09/20, 18:25:47 »
hoi ben zelf al een tijdje opzoek naar tutorials om gnome te skinnen en of hoe het hele thema systeem werkt in gnome
en wat de mogelekheden zijn want this tog heel anders bij windows is me all opgevallen

graag zouw ik wat tips of tutorial links willen ontvangen als het niet te veel gevraagt is :P

bij voorbaad dank ^^

Re: skinning en thema's help
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/20, 19:02:51 »
Gnome thema's, achtergronden etc. kan je hier downloaden. http://www.gnome-look.org/ ook GDM thema's. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Angellicktrooper

  • Gast
Re: skinning en thema's help
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/20, 20:06:13 »
haha dat hat ik all well gevonden maar wak nie snap is hoe ik et moet gebruiken en waar :P
en keb gezien dat der meere mogelekheden zijn zeker op die site en iik weet geen eens waar wat voor staat dat zijn de dingen die ik ijgenlek wil weten :P

Re: skinning en thema's help
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/20, 21:40:11 »
Als je bijvoorbeeld een thema hebt gedownload, open je Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>Thema en dan sleep je het gedownloade bestand het venster in, lijkt Windows wel. =D Zo ook met iconen. Als er iets niet lukt, geef dan de link naar het thema, dan help ik je verder.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Angellicktrooper

  • Gast
Re: skinning en thema's help
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/20, 22:05:44 »
haha dankje voor et aanbod met de hulp maar wkil aleen maar basic uitleg ^^

wat ik bedoel kijk bijvoorbeeld op die site http://gnome-look.org/

dan zie je dingen zoals metacity gtk 2.x xmms themes en meer van zulke dingen ik wil graag weten wat elke presies is en wat je er mee kan en hoe :P

want me ultieme doel is ook voor linux te gaan skinnen  net zoals ik voor windows os's doe en persoonlek vind ik eerst dat je het gebruiken van de skinns en themes eerst moet begrijpen voor dat je verder gaat

Re: skinning en thema's help
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/20, 22:07:07 »
Dat verschilt per thema. Het ene thema kun je gewoon naar het Uiterlijk-venster slepen, het andere thema moet je via het programma zelf installeren. Een ander thema heeft weer een eigen installatiemethode en soms moet je zelfs compileren.

Angellicktrooper

  • Gast
Re: skinning en thema's help
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/20, 22:14:29 »
dat heb ik ooit al eens eerder gemerkt want kan me vaag herinderen dak ooit aan et klooien was met metacity en gtk2.x aleen was alles vergeten en was gestopt omdat et helemaal niet goed ging ik eindige dak me systeem compleet moest herinstallen omdat me hele xserver verfuckd was :P

maar wat ik zoek is een duideleke uitleg of manual of tutorial van wat elke is en zo

Re: skinning en thema's help
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/20, 22:44:15 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Angellicktrooper

  • Gast
Re: skinning en thema's help
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/20, 22:56:46 »
de eerste is ijgenlek soort van waar ik naar zoek maar dan wil ik et van elke mogenleke theme engine of hoe je et ook noemt die der is ^^
want de basis is hoe ze te gebruiken daarna kan ik eens achter het skinnen aan gaan zitten

heb je toevallig meer van zulke links ?

ow en als et mogenlek is ook meer geavanceerde dingen?

Re: skinning en thema's help
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/20, 23:46:28 »
Voor de meeste GTK die je download, zit wel een README file erbij.
Ik denk dat je gewoon het een en ander moet proberen, als je nog ruimte hebt op je harde schijf of een oude PC, kan je Ubuntu erop installeren en met de GTK thema's naar hartenlust experimenteren. Als je op www.google.nl/linux zoekt op Ubuntu GTK howto vind je een hele hoop links. Als je nog dieper er op wilt gaan zal je denk ik toch in de boeken moeten duiken. Hier een iets ouder boek om te downloaden. http://gtkbook.sourceforge.net/download.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Angellicktrooper

  • Gast
Re: skinning en thema's help
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/21, 01:32:26 »
danje alvast ik zal vanacht/ogtend wat dingen proberen en morgen middag of avond vertellen hoe het ging ^^