Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden?  (gelezen 2618 keer)

Offline belticor

  • Lid
Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden?
« Gepost op: 2010/05/04, 15:27:40 »
Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden op twee dvd's?
Ik heb een film gedawnlood (mkv bestand van 1.4GB)en deze omgezet met DeVeDe naar een ISO bestand om deze op een of twee DVD's te branden.
Bij DeVeDe heb ik geen "adjust disc usage" (DeVeDe---> Video DVD ---> schijfgebruik  media 4.7GB DVD  151%)gebruikt om een zo hoog mogenlijk beeld en geluidskwalitijd te behouden, wat een ISO bestand opleverde van 5.8GB.
Dit ISO bestand heb ik willen branden met Brasero maar deze weigerd daar het bestand te groot is voor een DVD.
Bestaat er een manier om het ISO bestand te branden naar twee DVD's?

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 16:02:06 »
Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden op twee dvd's?
Ik heb een film gedawnlood (mkv bestand van 1.4GB)en deze omgezet met DeVeDe naar een ISO bestand om deze op een of twee DVD's te branden.
Bij DeVeDe heb ik geen "adjust disc usage" (DeVeDe---> Video DVD ---> schijfgebruik  media 4.7GB DVD  151%)gebruikt om een zo hoog mogenlijk beeld en geluidskwalitijd te behouden, wat een ISO bestand opleverde van 5.8GB.
Dit ISO bestand heb ik willen branden met Brasero maar deze weigerd daar het bestand te groot is voor een DVD.
Bestaat er een manier om het ISO bestand te branden naar twee DVD's?

Wil je een Iso bestand splitsen?? Heb je geen dual layer dvd's? Die kunnen 8.7 gig aan. Gewoon in K3B, burn image en je iso bestand selecteren en branden maar.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline belticor

  • Lid
Re: Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/04, 16:38:27 »
Ik heb geen dual layer dvd's en mijn dvd leest die niet, dus ja ik wil het ISO bestand splitsen.
K3B weigerd ook het branden en vraagt een media met grotere kapaciteid.

Offline muksie

  • Lid
Re: Hoe kan ik een isobestand van 5.8GB branden?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/04, 20:49:27 »
Je kunt waarschijnlijk de iso openen in bijv. Avidemux (vziw kan die gewoon iso's openen) en daarna splitsen in twee stukken en opnieuw opslaan in twee iso's.

Mocht Avidemux de iso's niet direct kunnen openen, dan kun je deze misschien eerst mounten en daarna openen.